Hjälp med The Movies

Permalänk
Medlem

Hjälp med The Movies

Har fastnat i the movies. vill spela in en film, har script klart och har assignat director och lead actor samt crew till en byggnad. men jag kan inte göra begin shooting eftersom det står att jag behöver skaffa "sets"

Problemet är att jag redan har två sets, källaren och huset. Hur ska man göra? Hur "assignar" man dessa till filmen?

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Medlem

kanske om du köper spelet så ordnar det sej *-)

Visa signatur

| E6420 @ 3.55 Ghz | Asus P5B DLX wifi/ap (Vdop MOD) | 4 GB GEiL PC 6400 @ Mhz 887Mhz 4-4-4-12 | 8800GTS | 250GB SATA2 Maxtor | Corsair 520W |
Bärbar: MSI WIND

Permalänk
Medlem

Vad menar du med det om jag får fråga?

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Medlem

Har du byggt dom "sets" som krävs för filmen du ska spela in?

Permalänk

om jag har rätt så har inte spelet haft realsese än, vilket borde beyda pirateri... men jag påstår ingenting.

Visa signatur

Haha, nästa gång du loggar in på swec se till att du loggar ut ^^ Hoe

Permalänk

spelade i "sandbox" mode där man kunde köpa i stort sätt allt på en gång,så jag byggde alla sets som fanns vid den tidpunkten(1930),men använde dom dom seten till att spela in filmerna?nej,dom använde istället den minsta och fulaste scenen som fanns(alltså den där billigaste man kan köpa allra först).
det var när jag kom upp till år 1940-1950 som dom började använda dom där större och bättre scenerna

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trenne
Har du byggt dom "sets" som krävs för filmen du ska spela in?

Hur vet jag vilka som krävs? Ska göra en horrorfilm och har byggt den där källaren...men när jag håller musknappen över "start shooting" så står det typ Stage 1 - set needed, Stage 2 - set needed etc

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PlastAnka
om jag har rätt så har inte spelet haft realsese än, vilket borde beyda pirateri... men jag påstår ingenting.

jo spelet har haft realse!!

Permalänk

kollat så settet inte envänds och attdet går att ta sig dit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freknemuff
kollat så settet inte envänds och attdet går att ta sig dit?

Hur ta sig dit? jag är lite nybörjare på spelet så jag kan inte så mycke..

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Medlem

Att det finns väg till dom menar han. Vet inte om de har någon betydelse riktigt, tror de kan gå ändå.

Permalänk
Medlem

Hur får man ens skådisar att bli glada? Han har en helt röd mätare nu och hotar med att sluta?

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk

ge dom lite löneförhöjning ;D ..kanske bygga en trailer åt dom osv ...ge dom personliga assistenter ;:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lappen_87
ge dom lite löneförhöjning ;D ..kanske bygga en trailer åt dom osv ...ge dom personliga assistenter ;:D

ok låter bra, hur gör man allt detta?

märkte även att hans fashion är på 0...hur ändrar man det?

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sture123
ok låter bra, hur gör man allt detta?

märkte även att hans fashion är på 0...hur ändrar man det?

Gör en "makeover" på dom så stiger fashion och dom blir glada en liten stund

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av underbird
Gör en "makeover" på dom så stiger fashion och dom blir glada en liten stund

Om man vill att han/hon ska va väldigt glad låter man dom göra sin egna makeover.

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sture123
ok låter bra, hur gör man allt detta?

märkte även att hans fashion är på 0...hur ändrar man det?

Låter som du behöver köra igenom kampanjen, i början lär man sig allt sådant och det mest grundläggande. Är lättare än att du ska fråga varje sak hä. Alternativt kan du ju själv kolla i spelet och läsa lite vad olika saker gör.

Permalänk
Medlem

Spelet har varit ute länge, sluta jidra nu

Sture: Du måste köpa ett laboratorium, och placera några forskare där.
Det är i laboratoriet som dom utvecklar nya prylar i filmvärlden. Kostymer, olika sets, alltså olika typer av scener, pyroteknik m.m.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk

Jag fattar inte hur man gör en egen film så att säga. Någon som kan förklara?

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk
Medlem

Jag har fixat forskare och sånt, köpt det mesta man antagligen behöver...fixat folk som gör script osv. Det verkar dock ganska svårt att göra en film, men man lär sig väl antagligen.

Finns det nått konkret som gör att killen blir glad? Testade att byta kläder osv men han har fortfarande en helröd mätare :S

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es

jo spelet har haft realse!!

Ack så fel man kan, blir väl o springa iväg till den lokala spelhandeln imorn då.

Visa signatur

Haha, nästa gång du loggar in på swec se till att du loggar ut ^^ Hoe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sture123
Jag har fixat forskare och sånt, köpt det mesta man antagligen behöver...fixat folk som gör script osv. Det verkar dock ganska svårt att göra en film, men man lär sig väl antagligen.

Finns det nått konkret som gör att killen blir glad? Testade att byta kläder osv men han har fortfarande en helröd mätare :S

Anställ en person som hans personliga assistens, plocka upp en person och droppa bakom stjärnan på markören.

Senare kan du köpa en plastkirurgiklinik och köra bröstförstoringar i sånt.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

haha fan va coolt

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Medlem

Har inte läst tråden. Men kan bara säga:

http://www.gamefaqs.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

alltså, får man bara färdiga script hela tiden? får man inte göra en egen film från botten?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
alltså, får man bara färdiga script hela tiden? får man inte göra en egen film från botten?

Jorå, efter Tutorialen så

Visa signatur

i5-4890k

Permalänk
Medlem

Afan, när tar turtiolen slut då? jag tycker jag fortfarande hör en röst som säger åt mig vad jag ska göra och inte göra

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90