Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

WoW - rank system ?

Undrar lite över rank systemet i WoW, har hört lite olika så jag tänkte att det är väl bäst och fråga här

När man är rank 6 (eller mer) kan man då ta mer än en rank upp i veckan ? alltså är det möjligt i spelet att man kan göra det, eller är det låst så man max kan ta en rank/vecka vid rank 6+ ?

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Det är ej låst på nåt viss...

men som du försöker gå up i rank försöker andra också..

det är bara viss antal spelare som kan ha högre rank:

om man nu påstår du är rank 14 och det finns 100 ,rank 13, så kommer dom försöka gå up till rank 14 då om det är skillnad mella bara 1 poäng/honor/hk eller vad som helts så förlorar du din rank..

så om det finns 500 rank 6 som försöker gå up till 700 så kommer det svårare och svårare då det finns rank 5 spelare som vill nå 6 då förlorar andra spelare rank så det är ganska svårt att behålla vissa rank.

försrta spelare som hadde nått rank 14 i mitt server har nu rank 5, klart han kan endå köpa pvp armor och så då han har redan nått rank 14 och behöver ej stressa mer med detta så om du vill nå 14 så drick kaffe och sov aldrig! ;):D

Visa signatur

hellu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marcel00

försrta spelare som hadde nått rank 14 i mitt server har nu rank 5, klart han kan endå köpa pvp armor och så då han har redan nått rank 14 och behöver ej stressa mer med detta så om du vill nå 14 så drick kaffe och sov aldrig! ;):D

Du kan bara köpa armor, vapen mm när du har den ranken som krävs.
Sjunker du så kan du inte köpa dom mer, dock kan du använda dom du redan köpt.

SÅ. när du väl kommer upp till rank 14 så köp allt direkt. Läste om en dvärg som inte hade råd, och när han väl fixat pengar så hade han gått ner till rank 13 igen och kunde därför inte köpa några vapen. En aning surt såfall.

Jävla sepe system igentligen, men det är ju blizzard som vill att man ska slösa massa tid på spelet och därmed slösa massa pengar.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Du kan bara köpa armor, vapen mm när du har den ranken som krävs.
Sjunker du så kan du inte köpa dom mer, dock kan du använda dom du redan köpt.

SÅ. när du väl kommer upp till rank 14 så köp allt direkt. Läste om en dvärg som inte hade råd, och när han väl fixat pengar så hade han gått ner till rank 13 igen och kunde därför inte köpa några vapen. En aning surt såfall.

Jävla sepe system igentligen, men det är ju blizzard som vill att man ska slösa massa tid på spelet och därmed slösa massa pengar.

det med dvärgen låter en aning osanolikt, då ranken bara ändras 1 gång i veckan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Du kan bara köpa armor, vapen mm när du har den ranken som krävs.
Sjunker du så kan du inte köpa dom mer, dock kan du använda dom du redan köpt.

SÅ. när du väl kommer upp till rank 14 så köp allt direkt. Läste om en dvärg som inte hade råd, och när han väl fixat pengar så hade han gått ner till rank 13 igen och kunde därför inte köpa några vapen. En aning surt såfall.

Jävla sepe system igentligen, men det är ju blizzard som vill att man ska slösa massa tid på spelet och därmed slösa massa pengar.

japp, alla som har en produkt vill väl att folk ska använda den så mkt som möjligt?:)

föresten, var inte du med i PTK?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
det med dvärgen låter en aning osanolikt, då ranken bara ändras 1 gång i veckan

Mm, kollade på thott precis, en setdel kostar cirkus 6g, 6 * 6 = 36 g, för all armor. sen för tex ett 2 hands svärd, får man betala 30 g. Så om man bara ska köpa det man behöver, alltså en upsättning svärd pilbåge, då går det inte på så mycket. Men om jag skulle ha rank 14 hade jag ju köpt ALLT som går att köpa

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Va gött att det inte finns några "lås" pvpade i 14.5 timmar igår och är uppe i en 7 för idag, här ska tas in fler än 1 rank!

ab ftw

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk

Så länge man är över Rank 6 så kan man komma in i Champions Hall (Alliance) och hordes motsvarighet. Tror inte att han sjönk 8 ranker då han grindade pengar, men vad vet jag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Så länge man är över Rank 6 så kan man komma in i Champions Hall (Alliance) och hordes motsvarighet. Tror inte att han sjönk 8 ranker då han grindade pengar, men vad vet jag?

Du måste ju vara på rank 14 när du köper vapnen för att senare kunna använda dom även om du sjunker i rank.

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Du måste ju vara på rank 14 när du köper vapnen för att senare kunna använda dom även om du sjunker i rank.

Nej? Du kan använda dem senare ändå. Huvudsaken är att du varit Grand Marshal / High Warlord någon gång. Så borde det vara iaf..

Permalänk
Medlem

Vill man köpa rank14 vapen måste man vara rank14. Det går inte att köpa dom om du en gång varit rank14 och sedan sjunkit i rank. Förut har man dock kunnat göra det men det blev ändrat för någon patch sen.

Permalänk
Medlem

Är det inte så att man max kan ta 1 eller 2 ranker per vecka?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av patte
Vill man köpa rank14 vapen måste man vara rank14. Det går inte att köpa dom om du en gång varit rank14 och sedan sjunkit i rank. Förut har man dock kunnat göra det men det blev ändrat för någon patch sen.

You, SOE?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Nej? Du kan använda dem senare ändå. Huvudsaken är att du varit Grand Marshal / High Warlord någon gång. Så borde det vara iaf..

För att köpa vapnet så måste du vara rank 14, men om du köpt det så kan du skjunka till rank 1 och fortfarande annvände den, men inte köpa nya rank 14 grejjer.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
För att köpa vapnet så måste du vara rank 14, men om du köpt det så kan du skjunka till rank 1 och fortfarande annvände den, men inte köpa nya rank 14 grejjer.

Förut har det iaf vart så att man kan köpa r14 saker på r6. D.v.s. så länge du kommer in i Champions Hall så har du kunnat köpt rank 14 prylarna. Tror jag, jag har aldrig försökt men det borde ha gått. (Jag säger inte att det går )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
föresten, var inte du med i PTK?

Jo du Raulus, Aladran här

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Förut har det iaf vart så att man kan köpa r14 saker på r6. D.v.s. så länge du kommer in i Champions Hall så har du kunnat köpt rank 14 prylarna. Tror jag, jag har aldrig försökt men det borde ha gått. (Jag säger inte att det går )

Så var det i början, dock är det ändrat nu. Så nu kan man bara köpa grejerna när man har rätt rank.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Ni har fan fel hela bunten. UPP TILL rank 6 kan du ta max 2 ranker vecka, efter det hela vägen upp till rank 14 kan du endast ta MAX 1 rank/vecka.

Eot.

Permalänk
Medlem

mjo men hela WOW är ju felkonstruerat i mitt tycke.
Vissa att folk med skill har det lättare, men i slutändan är problemet att såvida man inte pressar så går det ju inte att gå upp i rank.

Sedan så är det ju enormt mycket lättare att vinna Battlegrounds om man är med i en bra guild som är samspelta. (och får möta random-folk) Men återigen, pressade guilder kräver att man spelar så sjukt mkt.

Så kontentan är att hög rank är inte lika med hur bra någon är, utan hur stor del av sitt liv personen i fråga kan slösa på ett spel.

Permalänk

Allt sånt fär står väl i wow forumet om man vill ha djupare info...

men jag har hört att för att få rank 14 från 13 så krävs det att man är 1:a på PvP listan i 3 veckor

Och ett tips om man vet att man är nära så är det bra att ha en hög med pengar liggande så du har råd med alla saker du vill ha på rank 14 så du slipper jobba upp dej igen

Visa signatur

I reject to reality and substitue my own!

My computer is dead ='(