Bästa 42" plasma TV för högst ca.18.000:- ?? + xbox360 fråga

Permalänk
Medlem

Bästa 42" plasma TV för högst ca.18.000:- ?? + xbox360 fråga

Är i tankarna att beställa en 42" plasma på internet, bor i en håla, så det är väl enklast förstår jag=) Brukar beställa allt över internet.
Iofs inte långt till Karlstad men men...

Vilken Plasma TV är mest prisvärd??
Den ska oxå ha HDMI och kunna köra HDTV.

Mitt pristak ligger nog på ca: 18.000:-
Blir fan så gött med nya Xbox 360 sen.

Fann en som jag tyckte var intressant förut: http://www.netonnet.se/index.asp?iid=67628

Hur är den?

Vet ni föresten om det kommer bli totalt omöjligt att kunna få en xbox 360 i julklapp? Alltså, mina päron har ju inte inhandlat något än eftersom det inte släpps förrän imorn, men morsan undrade lite om den idag när hon frågade vad jag önskade mig förut.
Är Premium versionen det gäller.
Tänkte på alla förbokningar.

Det är fint när man är bortskämd fast man blivit vuxen.
(23år) mjaaa... lite vuxen iaf... Är ju sambo å så iaf med två katter=)

Sen alla kommentarer om att "fyfan så bortskämd, fattar inte hur dom kan, bla bla"
TOTALT ointressant, går in där och ut där... Inte mitt problem, isfåall är det DU som lider av det, inte jag... Så de kan den som tänkt sig skriva, bespara sig.

Anledningen att jag skrev så är att det förekommer mycket sånt på forumet så kan lika gärna göra klart för det direkt.

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk
Medlem

"Max upplösning: 852x480 " <-- Det är väl lägre än vad XB360-spelen kör?

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Den där plasman kan inte köra högupplöst i standardupplösningarna. Det kommer bli nedskalning.

Ska man vara krass behöver du en 50" för att kunna köra högupplöst i full upplösning på plasma idag.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

.. men en 50" är för dyrt för min del just nu.

Men nog fan måste ju det bli skön bild med xbox 360 iaf, såg när de spelade vanliga xbox hos en kompis på en 42", skönt som fan enligt mig iaf.

Jag är helt grön på PLasma TV etc, så därför vänder jag mig till er, Vilken ska jag satsa på?
Pristak ca 18.000:- som sagt...

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk
Medlem
Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Satsa på en LCD-TV med en upplösning på minst 1280x720 istället speciellt om du ska ha den till X-Box 360. Nöjer du dig med 32" så kan du säkert hitta en för runt 15 000, men det går såklart att spendera mer. M3 hade nåt test i senaste nummret där Hyundai Q320 fick 8/10 och blev "Bästa köp" den hade ett rekommenderat pris på 13 000 men lär ju gå att hitta lite billigare, den är nog rätt vettig.

EDIT: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=72485

Permalänk

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=66570&sid=1003567&SpaceCo...

Kanske. Hög upplösning men lite dålig kontrast. Vet inte riktigt vad det betyder

Fan vad jag vill ha en sån tv

edit: Såg att det bara va 37"

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Satsa på en LCD-TV med en upplösning på minst 1280x720 istället speciellt om du ska ha den till X-Box 360. Nöjer du dig med 32" så kan du säkert hitta en för runt 15 000, men det går såklart att spendera mer. M3 hade nåt test i senaste nummret där Hyundai Q320 fick 8/10 och blev "Bästa köp" den hade ett rekommenderat pris på 13 000 men lär ju gå att hitta lite billigare, den är nog rätt vettig.

EDIT: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=72485

Nej det blir inte mest xbox på den, blir ju mest tv, film etc. Men en hel del spelande ändå.
Ska jag köpa ny tv så blir det en 42".
Vill ju även att tv´n ska ha bra bild på tv/film fronten oxå självklart.

Men någon 42" tv måste det väl finnas som går bra att spela på??
Så jävla kräsen är jag inte så allt måste vara nyaste hightech och super duper för just spelandet.

Så istället för andra förslag så vilken är den bästa 42" tv´n just nu för det pris jag har?
Tackar för era förslag men det är inget som jag har tänkt köpa iaf.

[KIL]FarmoR:

"http://www.netonnet.se/item.asp?iid...ectionRow3Right

Kanske. Hög upplösning men lite dålig kontrast. Vet inte riktigt vad det betyder

Fan vad jag vill ha en sån tv

edit: Såg att det bara va 37"

Jävligt nice TV faktiskt...

Genome:

Den första där var verkligen intressant igentligen, den hade ju högre upplösning oxå, samt det andra man vill ha... Lite dyr dock, men tål att tänkas på faktiskt. Se vad andra säger vidare i tråden. Tack iaf...__________________

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk
Medlem

Sonys 40" är riktigt trevlig. Bra bild och bra med anslutningar. Har du råd är den ett bättre köp än plasman du pratade om först.

HDMI och separat PC-anslutning är alltid ett plus.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Ja annars gillade jag ditt första förslag på 42" tv´n.
Högre upplösning hade den ju oxå.

Sonyn var även den fin.

De kostar dock lite mycket för min del tror jag.. vet inet om jag vill slänga ut såpass mycket på en tv. Men somalltid blir man ju inte nöjd med en tv som inte fungerar bra sen heller, bara med priset. SÅ tål att tänkas på.

Men en LCD tv är alltså bättre än plasma även på film etc?
Är väldigt inne på en 42" just nu, för den goa stora bildytan. Men skiler ju inte så mycket till 40" iofs... men det är ju priset om att göra då =/

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk
Medlem

Den hederliga gamla debatten om plasma kontra LCD är alltid lika tråkig och alltid lika engagerande så fort någon av de riktigt skadade människorna dyker upp i trådarna.

Sammanfattning:

Med en plasma behöver du inte tänka på responstider. De har ofta en bättre svärta och kontrast än LCD och kan göras i större storlekar för lägre kostnad. De är strömhungrigare än LCD-apparater och inte lika lätta att få högupplösta. Billigare modeller kan drabbas av inbränningar.

En LCD klarar generellt högre upplösningar redan vid mindre storlekar, tack vare panelkonstruktionen som är annorlunda än plasmorna. LCD-apparater drar inte heller lika mycket el. De har inga problem med inbränningar. Däremot har de ofta sämre svärta och kontrast än plasmaskärmar och är dyrare i större storlekar. Responstider kan vara problematiskt på sämre apparater.

Och snart kommer TV-nördarna och säger att du ska köpa en bildrörs-TV istället.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

XBOX 360 spelen stödjer 480p så en 852*480 skärm fungerar utmärkt.

Det är bättre att köpa en ordenligt bra 852*480 skärm än en halvdan högupplöst. De billigare högupplösta skärmarna brukar i flera fall ha betydligt sämre svarta och färgdjup än de bra låg upplösta skärmarna. Titta tex på philips billigare HD skärmar, de hra katastrofalt dålig bild vid tv/dvd tittande.

Tänk på att du inte behöver den högre upplösningen när du kollar på tex DVD så då är det bättre att ha en tv med bättre svärta, färg och kontrast.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C-Beat
XBOX 360 spelen stödjer 480p så en 852*480 skärm fungerar utmärkt.

Det är bättre att köpa en ordenligt bra 852*480 skärm än en halvdan högupplöst. De billigare högupplösta skärmarna brukar i flera fall ha betydligt sämre svarta och färgdjup än de bra låg upplösta skärmarna. Titta tex på philips billigare HD skärmar, de hra katastrofalt dålig bild vid tv/dvd tittande.

Tänk på att du inte behöver den högre upplösningen när du kollar på tex DVD så då är det bättre att ha en tv med bättre svärta, färg och kontrast.

Bra att tänka på!!

Kan du inte ge mig tips på bra skärmar då??
Vi kan skippa LCD helt, det blir en plasma i vilket fall.

Sen såg jag att Xbox360 ska få mycket bättre bild med komponentkabel, stämmer det??

Såg förövrigt denna: http://www.megastyle.se/std_viewprod.php?id=32755&catid=1
Fått bra kritik som jag förstår, har 1024x768 i upplösning och 1:5000 kontrast. ljusstyrka 1000cd/m
HD TV, Dessutom är det LG som gör dess bildskärm, vilket måste anses som ett + lr?

Allt till ett pris på 16.995:-

Något att ha??

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C-Beat
XBOX 360 spelen stödjer 480p så en 852*480 skärm fungerar utmärkt.

Det är bättre att köpa en ordenligt bra 852*480 skärm än en halvdan högupplöst. De billigare högupplösta skärmarna brukar i flera fall ha betydligt sämre svarta och färgdjup än de bra låg upplösta skärmarna. Titta tex på philips billigare HD skärmar, de hra katastrofalt dålig bild vid tv/dvd tittande.

Tänk på att du inte behöver den högre upplösningen när du kollar på tex DVD så då är det bättre att ha en tv med bättre svärta, färg och kontrast.

Det där är en halvsanning, PAL DVDs har ju upplösningen 720 × 576 så då räcker dom inte till. Det blir dock bra kvalite ändå men tycker inte det är schysst att få någon i dagsläget att köpa en så pass lågupplöst plasma, känns inte framtidssäkert alls, bättre att satsa på en högupplöst LCD-TV om man inte har pengarna att köpa en högupplöst plasma.

Men eftersom han nu prompt vill ha plasma så känns det bättre att köpa en med typ 1024x768 även om det inte är riktig HDTV, dock kanske det inte räcker med 18 000 om man inte vill ha ett okänt märke.

Permalänk
Medlem

Kollat lite till och några högtalare vill jag inte ha på den, förstör designen tycker jag.
Har ju hemmabio jag kommer köra med ändå.

Kollat runt lite, är sugen på en 1024x768 skärm iaf.
Sen med de där HDTV funktionerna etc. Helt enkelt en bra utrustad tv med rätt saker.

Finns några sådana runt 18.000:- som jag kollat på
Även med kända märken som LG, Samsung m.fl etc.www.prisjakt.se.
Om jag nu kollat rätt.

Kanske dumt att skippa LCD helt, men ska jag ha en i samma storlek, så går priserna upp alldeles för mycket.

Men är fortfarande mkt tacksam för tips alltså....

En sak till, kan någon förklara det här med HD TV? HDMI och allt vad det heter? Eller om ni har en länk till någon infosida?
Är inte så påläst om det, men att man ska ha en tv som är förberedd för HD TV m.m, det har iaf jag förstått det som.

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk
Medlem

HD Ready innebär:

Skärmen ska ha en upplösning på minst 720 linjer horisontellt i progressivt läge i widescreen (den lägsta HD-upplösningen är 1280x720, vilket innebär att 1024x768 inte är full HD-upplösning, men det klarar i alla fall 720 linjer).

Den ska ha en digital anslutning antingen i DVI eller HDMI-format som klarar HDCP (vilket är ett digitalt kodningssystem för upphovsrättsskyddat material) eller så ska den ha en analog komponentingång.

Den skall klara att ta emot 1280x720 50 Hz och 60 Hz progressivt (720p) samt 1920x1080 50 Hz och 60 Hz interlaced (1080i).

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

ta en titt här kanske http://www.minhembio.com/forum/
kanske nån där som har nåt tips på skärm åt dig

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inte funderat på projektor?

Permalänk
Medlem

LG MZ-42PM12X finns ju alltid. Har konstigt nog gått upp en tusenlapp sen jag köpte den för någon månad sen, men hamnar fortfarande på ett hyffsat pris. 1024x768 och 5000:1 i kontrast. Helt ok svärta och riktigt bra färger. dvi och komponentingångar, men inte hdmi.
Värt att nämnas är att den varken har inbyggt tv-mottagare eller medföljande högtalare

Men ska du sen spela väldigt mycket TV-spel finns ju anledningar att snegla åt lcd en andra gång, så man helt slipper att oroa sig för inbrännig. Nog för att det ska en del till för att bränna in grejer på nyare plasmor, men problemet går ju inte att avhjälpa helt, så att vara lite försiktig är inte dumt.

Permalänk
Medlem

Köp en Panasonic TH-42PA50.. Upplösning på 852x480 pixlar med möjlighet att ta emot 720p och 1080i-signal via komponentingången.
Jag har en TH-37PA30 kör min xbox360 med 1080i och bilden är hur grym som helst trodde alldrig grafiken skulle vara så bra.

Permalänk
Medlem

Kan nog sträcka mig till 20.000, helst inte över men kanske lite över för att få det jag vill ha.
Högsta möjliga upplösning, HD TV, etc.

Kollade på denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=68497

5000:1 i kontrast oxå.
1024x768 i upplösning.
1000 cd/m2
HDMI in / JA
m.m..

Sen koppla in Hemmabion till den.

Enda som verkar vara en nackdel med den är högtalarna som jag helst vill slippa =/
Annars verkar den ha allt som behövs, eller har jag fel?

Hur är den skärmen?? Fler tips mottages tacksamt.

EDIT: Kollar man denna som har typ samma pris: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=74453

Så har den 10.000/1 i kontrast.
Ljusstyrka 1300 cd/m2
HDMI/in :JA

Måste väl va jävligt fina specs lr??
Skulle ni satsat på den framför LG´n?

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk
Medlem

Samsungen har fått lite olika recensioner beroende på var man kollar, och folk tycker lite olika om den också. Att röda nyanser ska vara lite skumma och så.

Siffror säger ju inte allt, så det hjälper om du kan ta dig till något ställe som har de plasmorna som du är intresserad av och faktiskt kolla på dom också.

Edit: http://www.dvdforum.nu/forum/index.asp?action=thre&forum=10
Kan vara värt att kolla runt lite.

Permalänk
Medlem

Min Panasonic 42" plasma fungerar utmärkt att spela på, har köpt en HD Pack till mitt Xbox så jag kör högupplöst via komponent

Permalänk
Medlem

Nu har jag kollat runt lite och läst hit och dit, kommit fram till att jag tycker det är meningslöst att slänga ut 18-20.000:- på en TV och ändå inte få det man vill ha.
Jag vill ha riktigt bra bild, riktig HD TV även om inte PLasma tillåter det riktigt, men så nära man kan etc.

Så jag har kollat in denna: Pioneer PDP-436FDE och tycker den är mest lockande för tillfället.
Verkar ha allt jag vill att den ska inkludera. Förutom stativ då

Länk: http://www.dustinhome.se/Dacsaportal/?ProdID=5010088529

Iofs kostar den runt 27-28´men då får man ju det man vill ha.
Ska iofs vänta tills efter jul och se om priserna sjunker lite, dock tvivlar jag på en större minskning på de lite dyrare apparaterna tyvärr =/

Men men så går mina tankegångar just nu iaf. Tack för alla svar iaf.

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk
Medlem

Förstår inte att folk en kan tänka sig köpa en lågupplöst plasma.
Dom har lägre upplösning än vanliga tv-apparater.

http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010087634 <--- 1920x1080, inbyggd mediaspelare, wifi, iofs "bara" 37"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_Toy
Nu har jag kollat runt lite och läst hit och dit, kommit fram till att jag tycker det är meningslöst att slänga ut 18-20.000:- på en TV och ändå inte få det man vill ha.
Jag vill ha riktigt bra bild, riktig HD TV även om inte PLasma tillåter det riktigt, men så nära man kan etc.

Så jag har kollat in denna: Pioneer PDP-436FDE och tycker den är mest lockande för tillfället.
Verkar ha allt jag vill att den ska inkludera. Förutom stativ då

Länk: http://www.dustinhome.se/Dacsaportal/?ProdID=5010088529

Iofs kostar den runt 27-28´men då får man ju det man vill ha.
Ska iofs vänta tills efter jul och se om priserna sjunker lite, dock tvivlar jag på en större minskning på de lite dyrare apparaterna tyvärr =/

Men men så går mina tankegångar just nu iaf. Tack för alla svar iaf.

Varför inte en 40" LCD TV som har riktig HDTV-upplösning om den ändå ska kosta så mkt? Bara 2" mindre bildyta men mkt bättre upplösning vilken du kommer gilla när du ska spela Xbox 360 och spela upp HDTV-material.

Typ den här:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=313136&view=detailed

Permalänk
Medlem

Ska absolut kolla in LCD valen nu när jag ändå kanske tänkt mig upp lite i pris.

ElDiablo: Den var riktigt shysst.

Som jag förstår det är det nästan bara fördelar med en LCD tv på 40" som den ElDiablo visade, jämfört med en 42" Plasma?
Absolut på spel oxå.
Så tror jag ska kolla in LCD apparater en sväng...

Någon som vill säga de fördelar och nackdelar dom sins imellan?
Eller ä det helt enkelt jävligt dumt att köpa en Plasma på 42" när det finns LCD på 40"? Alltså 2" är ju ingenting.....
Sen blire ju antagligen en hel del spelande som jag skrev innan. Men även mycket film etc.
Men även på film kanske LCD skärmen är bättre?

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk
Medlem

Detta skulle jag vilja ha bra svar på, gärna långt och bra info.

Denna skärm har jag hemma som datorskärm/tv och nu undrar jag hur funkar den med Xbox360? vad missar jag med denna?

Mer info:
http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/product.jsp?...

Philips 300wn5 utan analog tv tuner.

Info
* LCD-paneltyp : 1 280 x 768 bildpunkter, Reflexfri polarisator
* Panelstorlek : 29,53 tum/75 cm
* Ljusstyrka : 600 cd/m²
* Kontrastförhållande (medel) : 800:1
* Antal färger : 16,7 M
* Svarstid (medel) : 16 ms
* Uppdateringsintervall (V) : 60 Hz

Anslutningar
AV-ingång: Komponent (YPbPr) x1, Komposit (CVBS) x1, S-video x1, SCART x1, Ljud (v/h) för YPbPr x1, Ljud (v/h) x1
AV-utgång: Komposit (CVBS) x1, Ljud (v/h) x1, 3,5 mm uttag (v/h) x1, Ext 3,5 mm uttag x1
Dator: D-Sub x1, DVI-D x1, 3,5 mm datorljudingång x1, RS232 x1

Bildskärmsupplösningar som stöds
Datorformat: 640 x 480, 60 Hz, 800 x 600, 60 Hz, 1024 x 768, 60 Hz, 1 280 x 768, 60 Hz
Videoformat: 480i, 60 Hz, 480p, 60 Hz, 576i, 50 Hz, 576 bpkt, 50 Hz, 720p, 50, 60Hz, 1080i, 50, 60Hz

Här är en bild på den(lite missvisande då min kamera ej är så bra, bilden är otroligt skarp! på skärmen irl alltså.)
http://files.upl.silentwhisper.net/upload9/IMG_4766.JPG

Jag tittade för övrigt på denna PGR film och det såg helt okey ut.

Citat
We bring you a WMVHD movie of Project Gotham Racing 3 that featured the city of Tokyo, GothamTV and some other goodies. The movie runs at 720p (1280x720) resolution, 60 fps with an 8mbit rate.
File: Windows Media 95 MB

Den kan laddas ner här: http://movies.teamxbox.com/xbox360/pgr3/pgr3_tokyo_wmvhd_60fp...

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_Toy
Kan nog sträcka mig till 20.000, helst inte över men kanske lite över för att få det jag vill ha.
Högsta möjliga upplösning, HD TV, etc.

Kollade på denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=68497

5000:1 i kontrast oxå.
1024x768 i upplösning.
1000 cd/m2
HDMI in / JA
m.m..

en massa mer text.....

Den där LG RZ-42PX4R har väl en uppföljare nu med siffran 5 i modellnumret?
Syrrans dotter och hennes kille köpte en sån för runt 29000:- i förra veckan och den var fan inte fyskam måste jag säga
Fast då köpte dom även Harman Kardon DVD , Harman Kardon Surround förstärkare och ett JBL surround sound högtalar system...slutnota ca: 43000:-

Permalänk
Medlem

Tror faktiskt det var så att 4R kom efter 5R... 5R är lite dyrare om jag inte minns fel. Så 4R är nog en mer budget version av 5R.

Sammanfattat så har väl 5R lite mer extra än 4R.

Men helvete viket shyssst paket dom satte ihop=) dock rätt mycke cash...

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330