Sony var medveten om rootkitet

Permalänk
Medlem

det är väldigt få företag av Sonys storlek som viker sig för publika utspel typ demonstrationer o dyl, om dom inte når massiva proportioner.

det mest enkla man kan göra är just bojkott av deras produkter, ekonomisk förlust syns och verkar mer direkt.
enkelt också för att det krävs lite ansträngning att göra, 10% kanske hade varit beredda att demontrera eller starta namnlistor, 70% kanske väljer ett annat märke.

tyvärr kanske det går så långt att dom börjar säga upp folk, så i detta krig om vår personliga intrigitet får dom bli våra martyrer.
"inga krig utan förluster", stämmer tyvärr för ofta

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

Jag vet vad Cola har gjort därborta. Men jag väntar till det svenska huvudkontoret går ut på stan och avrättar folk innan jag slutar dricka Cola. Alla på det svenska kontoret tycker det som hänt är lika idiotiskt som vi andra tycker. Så varför sluta dricka Cola?

Förövrigt kvarstår mina argument som ingen bemött än, t ex:
"Det är som att bojkotta mjölken för att Arla släppt en äckligt smaksatt matgrädde."

Hela Sony har inte varit på nedgång, bara vissa delar. Tvspelsavdelningen har gått med rejäl vinst för att ta ett exempel.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Jag vet inte varför du har så svårt att se helheten, om du bojkottar Cocacola´s svenska dotterbolag så kommer det givetvis att drabba moderföretaget genom lägre intäkter = man uppnår syftet att markera för cocacola att man som kund inte accepterar deras beteende!

Alla aktiebolag gör det som aktieägarna vill, bojkottar man alla Sony produkter så kommer hela koncernen visa vikande försäljningssiffror vilket gör att aktiekursen kommer sjunka, vilket i sin tur leder till att aktieägarna blir sura. De vill inte förlora pengar utan kommer att kräva att koncernledningen tar sitt ansvar och ser till att återfå kundernas förtroende (genom tex offentlig avbön och genom att sparka ansvariga chefer).

"Förövrigt kvarstår mina argument som ingen bemött än, t ex:
"Det är som att bojkotta mjölken för att Arla släppt en äckligt smaksatt matgrädde.""
Inte riktigt, det är snarare som att bojkotta Arlas mjölk för att Arla släppt en matgrädde som kommer från kor som utsatts för potentiellt farlig genmanipulation och som kan orsaka skador på konsumenten utan att Arla informerat kunden om detta!
Det finns ju fler mejerier än Arla så då väljer man ist att handla mjölk från skånemejerier som inte ägnar sig åt samma fula beteende.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag

Förövrigt kvarstår mina argument som ingen bemött än, t ex:
"Det är som att bojkotta mjölken för att Arla släppt en äckligt smaksatt matgrädde."

Låt gå för att matgrädde inte är speciellt oetiskt, men för att ta ett annan situation så tycker jag det är helt okej att bojkotta t. ex. ICA om de säljer importerad mjölk. Helt enkelt därför att jag inte håller med företagets etik när det gäller sådana frågor. Jag vill inte främja de som inte står för mina åsikter.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem

om nu sonys alla bolag märker en nedgång och själva inte är nöjda med sonys agerande så kanske dom klagar på sony, och det lär nog tas på allvar.

mjölk vs grädde
att bara bojkotta produkten får snarare till följd att dom tänker "jaha, vi får nog jobba lite mer på att dölja skiten" istället för "satan, vi får ta bort all "spyware" och sänka priserna lite"

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

Ok. Svar på ett argument. Men det att det ändå bara drabbar arbetare och knappast chefer då?

Och att det drabbar folk som förtjänar uppskattning för sitt arbete, som speltillverkare, HDTVbyggare, Playstation-folket, och hela framtiden för blu-ray och högupplösta filmer från hollywood.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Ok. Svar på ett argument. Men det att det ändå bara drabbar arbetare och knappast chefer då?

Och att det drabbar folk som förtjänar uppskattning för sitt arbete, som speltillverkare, HDTVbyggare, Playstation-folket, och hela framtiden för blu-ray och högupplösta filmer från hollywood.

,

ja de förtjänar uppskattning. Men iallafall jag tycker inte att det rättfärdigar att man ska låta sony komma undan genom att bara låta BMG ta smällen och sen mala på som vanligt... Mjölkexemplet här... vill man bojkotta ICA's mjölk så gör man ju inte så att man köper alla sina prylar på ica som vanligt, utom mjölken som man handlar på annat håll, då gör man ju så att man slutar handla hos ica allt som allt, eller så lite det bara går... för skulle man bara sluta köpa mjölk där skulle de ju knappast by sig, de tjänar ju fortfarande pengar på dig av allt annat du köper, så dina åsikter om mjölken skiter ju dem i.

Likadant Sony... straffar vi bara BMG så kommer ju både BMG och sony som helhet mest troligen bara tona ner det hela lite, kanske be om ursäkt och sen köra på som vanligt, och försöka dölja nästa liknande sak bättre när det hela lugnat ner sig... men om man istället ser till att BMG's dåliga uppförande svider för hela sony, så är det nog inte lika poppis längre för delarna längre upp i styret att låta någon del av företaget missköta sig, för då vet de att allihopa får betala för det om kunderna inte tycker om behandlingen.

Och visst är det synd att de som faktiskt sitter och monterar hdtv's och utvecklar spel och liknande blir drabbade de med, men hellre att man tar den smällen, än att låta företag tro att de kan komma undan med sånt här genom att spela "vi visste inget, vi har alltså inget ansvar"-kortet... speciellt eftersom konsumenterna inte får använda samma sak.... skulle man hävda att man itne visste att man tankade skyddat material så skulle man ju snarare få högre böter p.g.a. att man är korkad än att man slipper straff... Sen så jobbar ju ändå det där folket åt sony.. om inte de vill vara med på att ta smällen för vad deras ägare gjort så får de väl protestera de med. Och de får nog sina löner i vilket fall... sen att det säljs mindre grejjer är ju en annan sak, det är ju inte direkt som att det står deras namn på prylarna...

*edit - bad spelling day...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Ok. Svar på ett argument. Men det att det ändå bara drabbar arbetare och knappast chefer då?

Och att det drabbar folk som förtjänar uppskattning för sitt arbete, som speltillverkare, HDTVbyggare, Playstation-folket, och hela framtiden för blu-ray och högupplösta filmer från hollywood.

Då får speltillverkare, HDTVbyggare, Playstation-folket söka jobb hos andra tillverkare som ju får mer sålt = behöver mer folk i produktionen och sen vad gäller blue-ray och högupplöst film så kommer det iaf oavsett om företaget heter Sony eller Shony t.ex :D. Sen att blue-ray tydligen kommer att bli dubbelt så dyr att tillverka än hd-dvd är ju inte något som direkt främjar Sony heller :p.

Gällandes Playstation så är det väl inte hela världen om den spelkonsollen försvinner eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc

Gällandes Playstation så är det väl inte hela världen om den spelkonsollen försvinner eller?

Snälla, säg att du inte är seriös. Ska MS få monopol där med?

Jag vidhåller att Sonys vid en jämförelse av denna miss med rootkittet, som förövrigt snart är historia, så har MS låångt större skuld till den digitala övervakningen än vad Sony någonsin kommer att få. Detta är en piss i havet vid en jämförelse.

Jag tror inte ni fattar konsekvenserna av det hela. Det blir inga mer priskrig utan konkurrens.

Om inte Sony kommer ut med Blu-ray till svenssons, så får vi vänta en generation till på HDTV. Det är så mycket mera än en spelkonsoll, den kommer förändra hela sättet vi ser på underhållning i vardagsrummet.

Det är trångsynt att tro att en bojkott skadar Sony BMGs chefer. Det hela kommer bara bromsa utvecklingen och ställa till med skada som det kanske tar årtionden att reparera, och de enda som blir lidande av det är ni själva.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Snälla, säg att du inte är seriös. Ska MS få monopol där med?

Jag vidhåller att Sonys vid en jämförelse av denna miss med rootkittet, som förövrigt snart är historia, så har MS låångt större skuld till den digitala övervakningen än vad Sony någonsin kommer att få. Detta är en piss i havet vid en jämförelse.

Jag tror inte ni fattar konsekvenserna av det hela. Det blir inga mer priskrig utan konkurrens.

Om inte Sony kommer ut med Blu-ray till svenssons, så får vi vänta en generation till på HDTV. Det är så mycket mera än en spelkonsoll, den kommer förändra hela sättet vi ser på underhållning i vardagsrummet.

Det är trångsynt att tro att en bojkott skadar Sony BMGs chefer. Det hela kommer bara bromsa utvecklingen och ställa till med skada som det kanske tar årtionden att reparera, och de enda som blir lidande av det är ni själva.

Och om det händer? Utvecklingen tar i så fall en annan väg så¨du får nog dina leksaker iaf även om det kanske inte står Sony på dom :D.

Sen gällandes att XBox skulle få monopol på spelkonsollmarknaden tror jag inte ett skvatt på då tomrummet snabbt fylls av ett annat format ifrån en annan tillverkare. Sen är väl Nintendo på gång med en ny spelkonsoll då Gamecube inte var någon höjdare direkt försälningsmässigt.

Btw jag är seriös och MS kommer inte att få monopol för nått M$ Vista kommer inte att installeras utan då går jag över till Linux istället för att slippa M$ "rättighetsskydd" på hård och mjukvarunivå.

Permalänk
Medlem

Jag förstår faktiskt inte vad som skulle vara så positivt med HDTV och blue-ray... förutom BR's lagringskapacitet...

Jag tycker det finns en enkel sanning som många häromkring verkar behöva lära sig. och den är riktigt enkel... : "Bara för att det kommer bättre, blir inte det gammla sämmre." Jag är fullt nöjd med kvaliten på tv som det är nu. Visst finns det bättre, men det går att titta på och känna sig nöjd som det är nu (konstigt att det alltid klagas på hur kasst något gammalt är när nytt är på väg... ingen klagade ju innan men så helt plötsligt så blir saker och ting sämmre över en natt... mycket mysko), så HDTV kommer egentligen inte göra mer än förfina någonting som redan finns, och om det tar lite extra tid tror jag inte skadar så mycket. Och sen om det är så som du säger att en bojkott av hela sony inte kommer skada dem, så spelar det ju ingen roll om man bojkottar bara BMG eller sony som helhet, för då kommer de ju inte bry sig iallfall. Och skulle det nu skada så kommer det inte bromsa någonting, iallafall otroligt lite, för alla företag (speciellt sony som hela det här bevisar) frivs av viljan för vinst, vilket kommer hålla igång utvecklingen oavsett om de säljer lite sämmre ett tag, för sony kommer även i framtiden vilja ha mer pengar och det kräver utveckling.. så även om de skulle gå sämmre, så har de inte råd att stoppa utvecklingen, det vore industriellt självmord då de själva skulle stoppa sina möjligheter till framtida vinster.

edit:
Håller med om PS, det vore ingen förlust. Det vore rätt skönt att slippa allt BS om hur bra den är när det ändå aldrig stämmer...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Jag vet vad Cola har gjort därborta. Men jag väntar till det svenska huvudkontoret går ut på stan och avrättar folk innan jag slutar dricka Cola. Alla på det svenska kontoret tycker det som hänt är lika idiotiskt som vi andra tycker. Så varför sluta dricka Cola?

Förövrigt kvarstår mina argument som ingen bemött än, t ex:
"Det är som att bojkotta mjölken för att Arla släppt en äckligt smaksatt matgrädde."

Hela Sony har inte varit på nedgång, bara vissa delar. Tvspelsavdelningen har gått med rejäl vinst för att ta ett exempel.

Ena sekunden pratar du i stora ord om att man inte ska bojkotta sony för att deras "gräsrötter" (troligtvis lågavlönade asiater) kommer bli lidande. Du värnar med andra ord om arbetarnas rättigheter? Men andra sekunden säger du att du skiter i om Coca Cola skjuter sina arbetare i Sydamerika, så länge det inte sker här i sverige? Det är något som inte riktigt stämmer i ditt resonemang.

(Förövrigt kan du läsa om hur sonys arbetare behandlas på http://workers.labor.net.au/54/c_historicalfeature_case.html)

Sedan att du är beredd att offra din personliga integritet och egna vilja för att få spela högupplöst tvspel är ju ditt val, men jag personligen värdesätter frihet och integretet mer än underhållning och prylar. Sonys rootkit är ju bara en liten del i en trend av underhållningsbranchens allt mer aggresiva metoder att kuva "kunderna" till lydnad. Du borde ta dig en titt på helheten, du skulle bli förvånad. 1984 here we come!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc

Btw jag är seriös och MS kommer inte att få monopol för nått M$ Vista kommer inte att installeras utan då går jag över till Linux istället för att slippa M$ "rättighetsskydd" på hård och mjukvarunivå.

Word! Antalet linuxanvändare kommer nog öka radikalt när Vista släpps.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja, jag respekterar dessa lågavlönade asiater mer än mitt behov att spela allan över nått som inte ens drabbat mig, som inte kommer drabba mig, och som redan avbrutits. Ni grinar för att ni inte fått en personlig ursäkt på ett papper. Jag förstog att jag pratade med bakåtsträvare. Ni ser inte längre än näsan räcker. Mitt resonemang är det inget fel på, jag har nämt så många olika anledningar i detta fall, men ni refererar till ett läskföretag och tror det är samma sak. Sen att ni sväljer allt MS matat er med utan någon bojkott är väl märkligt?
Med tanke på att det inte ens går att jämföra med detta...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Varför inte bara låta folk som vill köpa Sony produkter gör det det och sedan göra som man själv vill. Jag har aldrig köpt någon Sony produkt förut och kommer nog inte köpa någon heller efter det här. Vad andra gör och inte gör bryr jag mig inte om.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DI6
Word! Antalet linuxanvändare kommer nog öka radikalt när Vista släpps.

Varför inte bara sitta kvar med XP om du nu har det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Snälla, säg att du inte är seriös. Ska MS få monopol där med?

Jag vidhåller att Sonys vid en jämförelse av denna miss med rootkittet, som förövrigt snart är historia, så har MS låångt större skuld till den digitala övervakningen än vad Sony någonsin kommer att få. Detta är en piss i havet vid en jämförelse.

Jag tror inte ni fattar konsekvenserna av det hela. Det blir inga mer priskrig utan konkurrens.

Om inte Sony kommer ut med Blu-ray till svenssons, så får vi vänta en generation till på HDTV. Det är så mycket mera än en spelkonsoll, den kommer förändra hela sättet vi ser på underhållning i vardagsrummet.

Det är trångsynt att tro att en bojkott skadar Sony BMGs chefer. Det hela kommer bara bromsa utvecklingen och ställa till med skada som det kanske tar årtionden att reparera, och de enda som blir lidande av det är ni själva.

Jag tror även det skulle få andra trevliga konsekvenser också.
Skulle en sådan här bojkott fungera och verkligen slå mot hela Sony så skulle nog MS med flera få upp ögonen om att DRM och liknande verkligen kan få kännbara effekter.

Det skulle väl inte vara helt fel om detta kunde leda till att DRM-utvecklingen kunde hämmas med några år?

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Ja, jag respekterar dessa lågavlönade asiater mer än mitt behov att spela allan över nått som inte ens drabbat mig, som inte kommer drabba mig, och som redan avbrutits. Ni grinar för att ni inte fått en personlig ursäkt på ett papper. Jag förstog att jag pratade med bakåtsträvare. Ni ser inte längre än näsan räcker. Mitt resonemang är det inget fel på, jag har nämt så många olika anledningar i detta fall, men ni refererar till ett läskföretag och tror det är samma sak. Sen att ni sväljer allt MS matat er med utan någon bojkott är väl märkligt?
Med tanke på att det inte ens går att jämföra med detta...

även om det inte drabbat dig nu så tror du inte att detta kommer ganska snart om företagen i underhållningsindustrin kommer undan med som det visat sig olagligheter iom att rootkitet använde sig av programvara olagligt? Jo du blir också drabbad om du inte säger ifrån eller du kanske tycker att det inte spelar någon roll att företagen gör precis som dom själva vill i namnet av att dom vill skydda sin egendom mot "pirater"?

Nej jag är ingen bakåtsträvare men däremot så sväljer jag inte vilken skit som hellst som underhållningsindustrin försöker trycka ner i halsen på mig i syfte att skydda sin egendom även om dom själva begår övergrepp för att lyckas. Väntar med spänning på att t.ex HD-DVD snart skall komma ut eller det kanske redan kommit :D?

Sväljer inte allt som M$ matar mig med heller men hitills har det varit av ren slöhet som man fortsatt i gamla invanda fotspår dvs kört med vad M$ tycker är bra men iom att jag spelar knappt alls numera så blir det snart Linux istället så då kan M$ kyssa min r*v på att dom inte kommer att tjäna en spänn till på mig iaf och hoppas att fler gör det så fler förstår att vi som konsumenter inte vill ha denna f*******e övervakning, rättighetsskydd mm som underhållningsindustrin försöker tvinga i oss för att dom inte kan hänga med in i tjugonde århundradet utan håller fast vid sin "leverera på fysiskt medium" istället för nedladdning till då ett mycket mycket billigare pris iom att båda parter ska tjäna på det och inte som jag upplever det bara producenterna.

Men men sitt du med dina övervakade grejer som loggar allt som du gör medan jag gör allt jag kan för att hålla mig undan dessa grejer och om jag måste använda dom letar efter sätt att bli av med "skyddet" för det käns mer och mer som at det i det tysta pågår ett krig från producenternas sida att boxa in oss konsumenter i ett hörn där vi blir matade med grejer som bara går att använda som producenten tänkt sig t.ex kan du bara spela din musikcd i en spelare därför att den är låst till den spelaren och om du vill spela den i bilen så får du köpa en skiva till för det är numera olagligt att kringå¨kopieringsskydd även om det är lagligt att göra en kopia för eget bruk. Sjukt sa tomten om detta påfund

Permalänk
Medlem

Fan va den här diskussionen spårar ut med liknelser som inte är ett dugg lika vad som faktiskt hänt.

Jag skiter fullständigt i att folk på Sony inte är skyldiga till rootkitet från Sony BMG, Sony är inte direkt några oskyldiga stackare, dom är minst lika lömska som Sony BMG. Ska det hända någonting i frågan om att skydda våran personliga integritet från såna här äckliga multimiljardföretag så ska det fan till en rejäl bojkott av hela koncernen. Tack vare den enorma publicitet detta har vållat så har ju "överhuvuden" i olika länder och delstater fått upp ögonen för vad som händer.

Permalänk
Medlem

Ni kommer iallafall inte åt dom ansvariga med en bojkott.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Ni kommer iallafall inte åt dom ansvariga med en bojkott.

Jag tycker inte att "komma åt dem" är det viktiga. Det viktiga är att visa att man som konsument inte tar sån här skit och se till att företag och politiker vet att de inte kommer undan med vad som helst utan att konsumenterna reagerar.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Som sagt, det lyckas du inte med om du inte skriver till de ansvariga och politikerna.

Att du sitter hemma och bojkottar är bara din loss, och i förlängningen de som förtjänar heder för sitt arbete.

Din tanke är rätt, men lösningen naiv.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Jag har som sagt skrivit till dem, och krävt svar men de har inte ens bemödat sig med nått över hvud taget...

Och jag tänker ändå bojkotta dem, för till skillnad från uppfattningen som verkar gå som en pest genom detta land att straff = behandling (i detta fallet ett usch fy och sen en ny lösning) så tror jag på att har man gjort fel skall man straffas på riktigt (en ny chans kanske gör att de beteer sig bättre, men det får inte felet de gjort att försvinna), och enda sättet jag kan göra det på mot sony är bojkott, inte bara av bmg utan hela sony, för det här är så fel att resterande delar av sony borde ta sitt ansvar de med.

och jag uppmanar andra att göra samma sak, skriv och visa era protester så de lär sig sin läxa, och sen bojkottar ni dem så de får straffet för vad de faktiskt har gjort (iallafall den del av straffet som vi som konsumenter kan utdela).

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Ja, jag respekterar dessa lågavlönade asiater mer än mitt behov att spela allan över nått som inte ens drabbat mig, som inte kommer drabba mig, och som redan avbrutits. Ni grinar för att ni inte fått en personlig ursäkt på ett papper. Jag förstog att jag pratade med bakåtsträvare. Ni ser inte längre än näsan räcker. Mitt resonemang är det inget fel på, jag har nämt så många olika anledningar i detta fall, men ni refererar till ett läskföretag och tror det är samma sak. Sen att ni sväljer allt MS matat er med utan någon bojkott är väl märkligt?
Med tanke på att det inte ens går att jämföra med detta...

tja, om det är bakåtsträvande med personlig integritet så är jag väl det. Det är lustigt att du nämner näsan, för jag tror inte ens att du ser den. Ditt resonemang så otroligt enkelspårigt, och utan att kasta paj, extremt naivt. Företag som Sony känner inget ansvar gentemot dig och ditt välbefinnande, vilket du verkar tro. Så varför du så hårdnackat försvarar deras sjuka syn på konsumenten övergår mitt förstånd.
Coca Cola är relevant i sammanhanget eftersom det är ett multinationellt företag, precis som Sony, endast produkterna skiljer dom åt. Dessutom tyckte jag att det var paradoxalt att martyrisera fabriksarbetarna på Sony i en ev. bojkott, medans du skiter fullständigt i arbetarna som gör din läsk. It makes no sense! Men vi kan skita i dom om det blir för rörigt, för nu var det ju trots allt Sonys rootkit diskussionen gällde och inte multinationella företag i stort.

Vet inte ens om jag behöver bemöta Microsoft-tramset, det borde vara ganska uppenbart var jag anser om dom. Frågan är väl varför inte du försvarar deras metoder?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fe|ix
Varför inte bara sitta kvar med XP om du nu har det?

På längre sikt kanske det blir utdaterat, vem sitter på Windows 98 nu till exempel? Men det är möjligt att det inte blir så, den som lever får se.

Visa signatur