Permalänk
Medlem

Mp3-Spelare i Julklapp :)

Jo jag har tänkt att önska mig en Mp3-spelare utav mina föräldrar i julklapp och sitter här och funderar på vilken jag ska önska mig

Har hittat ett alternativ på Elgiganten, LOGIK HDD33 någon som vet om denna är något att ha? Vad är bäst i prissklassen 1000-2000kr, Flashbaserad spelare eller Hårddiskbaserad spelare?
Någon som har ett bra exempel på en Mp3-spelare i den prisklassen?

Tacksam för svar..

länk till LOGIK HDD33 på Elgiganten: http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-...

När ja länkar verkar specs:en försvinna, klicka på den på elgigantens sida så kommer dom upp,

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Creative Zen Micro är en populär hårddiskbaserad spelare som jag tror man kan hitta för under 2000.

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk
Hedersmedlem

Vad skall du använda Mp3-spelaren till? Skall du t.ex röra dig mycket med den (som att springa, träna etc) satsa på en flashbaserad. Tål skakningar bättre. Skall du använda den på en buss, då funkar hårddiskbaserad ... du fattar poängen.

Sen beror det på hur viktigt du anser att det är med mycket minne. I prisklassen hade jag med lätthet valt en Ipod Nano 2GB pågrund av pris, design, att den funkar utan problem och Itunes-integrationen.

Ställ upp de krav du vill att mp3-spelaren skall ha så kan vi ge bättre tips sen.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Vad skall du använda Mp3-spelaren till? Skall du t.ex röra dig mycket med den (som att springa, träna etc) satsa på en flashbaserad. Tål skakningar bättre. Skall du använda den på en buss, då funkar hårddiskbaserad ... du fattar poängen.

Sen beror det på hur viktigt du anser att det är med mycket minne. I prisklassen hade jag med lätthet valt en Ipod Nano 2GB pågrund av pris, design, att den funkar utan problem och Itunes-integrationen.

Ställ upp de krav du vill att mp3-spelaren skall ha så kan vi ge bättre tips sen.

Hej!

Jag har tänkt att använda Mp3-spelaren på bussen, och i skolan framför allt, Tänker nog inte använda den när jag tränar för det gör jag aldrig
Så för mig så borde det inte spela någon roll om jag väljer en Flashbaserad eller en Hårddiskbaserad Mp3-spelare?
Jag har tänkt mig minst 1Gigabyte iallafall, om den ska vara flashbaserad. Men om man kör Linux på sin burk fungerar Ipod:n då? Mina "krav" om spelaren är att den inte får vara allt för stor, snygg design med stor Display, Bra ljud med många ljudinställningar då jag har tänkt att använda mina Koss Porta Pro Hörlurar till Mp3-spelaren. Hur är ljudet i Ipod nano?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5