Sambeställning 2 från kina, Nu Peltiers, LCD och Leds!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag kvar som inte har fått något paket??

Visa signatur

http://www.dynten.se - Mördarfårens hemvist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_micro
Är det bara jag kvar som inte har fått något paket??

Nej..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RetarDeD
drbrain. Jag har lött ihop min gröna 4*20. Min backlight lyser fint med 5V, men jag får den inte att reagera med datorn. Jag använde schemat från fractronics.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av drbrain

Och för mig är det tvärtom

Den vill verkligen inte lysa trots matning av +5V direkt, står visserligen MAX 4.5V i databladet men så kinkigt kan det väl inte vara
Ingen som köpt en 4x40 LCD?

Edit. Den verkade inte må så bra av 12V iaf... eller den lös i en sekund iaf

Ni pratar väl om 2 olika LCDs? en 4x40 och en 4x20?

Permalänk
Medlem

Nåja... jag brände min bakgrundbelysning iaf. Luktade smaskens sen var den stendöd.
Har dock lött dit 4st nya vita lysdioder med egen strömförsörning så nu "funkar" den igen, vet dock inte vad som var fel från början.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drbrain
Nåja... jag brände min bakgrundbelysning iaf. Luktade smaskens sen var den stendöd.
Har dock lött dit 4st nya vita lysdioder med egen strömförsörning så nu "funkar" den igen, vet dock inte vad som var fel från början.

Vilket kopplingsschema körde du med?

Permalänk
Medlem

Jag kopplade enligt fractronics (den till 20x4) och det fungerade ju förrutom att där inte var nån bakgrundsbelysning. Så jag kopplade bakgrundsbelysningen direkt till 12V (utan motstånd ska tilläggas) och det lös fint... i en sekund

Är mycket möjligt att den ska ha 12V då det står på en klisterlapp på baksidan, "LED 12.8V" men man ska nog ha ett motstånd för strömbegränsning i så fall.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drbrain
Jag kopplade enligt fractronics (den till 20x4) och det fungerade ju förrutom att där inte var nån bakgrundsbelysning. Så jag kopplade bakgrundsbelysningen direkt till 12V (utan motstånd ska tilläggas) och det lös fint... i en sekund

Är mycket möjligt att den ska ha 12V då det står på en klisterlapp på baksidan, "LED 12.8V" men man ska nog ha ett motstånd för strömbegränsning i så fall.

Hur vet man vilken som är vilken? =D alltså 1 - 16.

EDIT1: hittade.

Permalänk

hm på en sån display. jag fick en färdiglödd sån av GoTaLL om jag inte missminner mig. Duktig som ja va körde jag in 12v. Va det bara bakgrunds belysningen som brann upp eller va det hela displayen?

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Det beror ju på var du körde in 12V, om det var till logikkretsarna så är den troligtvis stendöd, men var det bara till bakgrundsbelysningen så är det troligtvis bara lysdioderna som pajjat så dom kan man ju byta ut isf.

Koppla in den och se om den visar text osv utan belysning, om man tittar noga syns texten ändå.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drbrain
Det beror ju på var du körde in 12V, om det var till logikkretsarna så är den troligtvis stendöd, men var det bara till bakgrundsbelysningen så är det troligtvis bara lysdioderna som pajjat så dom kan man ju byta ut isf.

Koppla in den och se om den visar text osv utan belysning, om man tittar noga syns texten ändå.

Vart ska de här två sitta?

Permalänk
Medlem

Jag vill ha mitt paket! Nåväl, jag betalade rätt sent men bara för det måste jag väl inte vänta 2 månader innan jag får mina saker?

Vad är statusen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Vart ska de här två sitta?

http://img210.imageshack.us/img210/3492/hilfe2ya.jpg

Jag kopplade båda till "E" (pin 6) enligt fractronics schema.
Dvs pin 1 på parallellporten.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drbrain
Jag kopplade båda till "E" (pin 6) enligt fractronics schema.
Dvs pin 1 på parallellporten.

Vilket schema körde du efter?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Vilket schema körde du efter?

Eftersom alla schema på fractronics har E på samma pinne så spelar det nog ingen roll.
Men jag kollade på 20x4 om det nu skulle spela någon roll...

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

Sen skulle det inte vara fel om du förde över mina pengar...

9020.45.459.45 Länsförsäkringar bank. 58:-.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

Ja hur fan blir det, får man något paket i år eller? Än sålänge har jag då inte sett ett skit i brevlådan..
Har du redan skickat så pma mig om vilken adress du skickade till för jag har då inte sett ett skit..

Permalänk
Medlem

Tänkte lite som Snorch, har du rätt adress till mig med?

Visa signatur

http://www.dynten.se - Mördarfårens hemvist

Permalänk
Medlem

Jag har inte heller fått någonting ännu

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drbrain
Eftersom alla schema på fractronics har E på samma pinne så spelar det nog ingen roll.
Men jag kollade på 20x4 om det nu skulle spela någon roll...

Alltså vilket schema använde du för att få ihop din 4x40 LCD?

Permalänk

jag har nu postat allt. Finns dock ett par paket där jag glömde lägga med en peltier eller liknande de kommer om någon dag.

Till de personer som skulle få pengar insatta på sitt konto skicka uppgifter till mig igen email eller PM. Email: the_mini_me@hotmail.com.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Alltså vilket schema använde du för att få ihop din 4x40 LCD?

Men herregud... jag använde DET SCHEMA SOM FINNS HOS FRACTRONICS för femtonde gången!!!!!!!!!!

Men du får ju kolla i databladet och justera så det strämmer överens, "anslutningarna" heter ju samma på schemat och i databladet, men sitter inte på samma plats.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drbrain
Men herregud... jag använde DET SCHEMA SOM FINNS HOS FRACTRONICS för femtonde gången!!!!!!!!!!

Men du får ju kolla i databladet och justera så det strämmer överens, "anslutningarna" heter ju samma på schemat och i databladet, men sitter inte på samma plats.

Alltså vilket kopplingsschema hade du för 4x40? hehe skojar bara tack för informationen. Btw har du bilder på din?

Permalänk
Medlem

En fråga angående 89W pelten

Jag har ju köpt en pelt, och jag har en adapter som ger 16V men bara 4A. På en annan lina på samma adapter går det 30V men vet inte ampere. Tror ni pelten grejar något så häftigt?

Visa signatur
Permalänk

ingen som fått ca 100 lysdioder över? ajja får isf hänga på nästa beställning... NU

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Någon som fått idag?

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Medlem

nopp och mitt sickades för 2 veckor sedan

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk

Det här är skumt. Har nu skickat allt. Som det ser ut så har jag beställt lite för mycket sitter på några lcd:er och några peltiers fortfarande. Och sen en så där 10 fläktar :/ En panelmätare.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Det här är skumt. Har nu skickat allt. Som det ser ut så har jag beställt lite för mycket sitter på några lcd:er och några peltiers fortfarande. Och sen en så där 10 fläktar :/ En panelmätare.

En LCD ska skickas till mig iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Det här är skumt. Har nu skickat allt. Som det ser ut så har jag beställt lite för mycket sitter på några lcd:er och några peltiers fortfarande. Och sen en så där 10 fläktar :/ En panelmätare.

Verkar som att posten har supit bort ett antal brev, eftersom vi är några som inte fått sakerna än och det var 2 veckor sedan dom blev postade.
Kan du PM:a adressen du skickade sakerna till?
För övrigt så var det en pelt och några displayer;)

Permalänk
Medlem

Hej biohazard... finns det möjliget att köpa någon pelt eller lcd, som du hade över?

// Focke

Visa signatur

"Friskt kopplat häften brunnet"