Sambeställning 2 från kina, Nu Peltiers, LCD och Leds!

Permalänk

nej tyvärr är inte allt skickat än. Har varit upptagen i helgen så jag har bara lyckats paketera en liten del av allt.
Men jag slutar tidigt imorgon då fortsätter jag Har en så där 20 st kvar.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Sitter och tittar på kopplingsschemat till 20*4 LCD nu. Har sett en del kopplingsscheman innan. men detta verkar vara skumt

Orginal

Men ska sladdarna lödas ihop här i de inringade områdena?

tackar

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

HUmm.. Okej, vet du ifall du packat mina prylar?

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RetarDeD
..Men ska sladdarna lödas ihop här i de inringade områdena?
...*bild med ringar*...
tackar

Jepp, löd ihop de punkterna.
Jag håller med ritningen är en smula förvirrande när trådarna går dit, utan att det finns kortslutningspunkt.
Normalt skall det sitta en liten rund plupp i kabelkorsningen för att indikera kontakt så man inte misstar det för en förbipassering.

Det är ju rätt gjort på LCD pin15 till pottens "norra sida", där sitter en rund svart prick som det ska.

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Medlem

Ok! Tack så mycket

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Audiochicken

Bild 1
Bild 2

vad kostade den?

Permalänk
Medlem

Någon som har någon aning om kopplingsschema till 2*20 grön LCD?
Fan, man skulle ha köpt en sån där blå 20*4 som så många andra köpt så är det juh större (hur fan stavar man till changs?) att någon vet.

EDIT: Ska man kolla om det är samma styrchip(?) till OLED:sen på fractronics?

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mquis
vad kostade den?

128*64 Blå: 216.00:-

Men du kommer nog inte få tag i en sån för det priset, om det nu inte blir en till sambeställning i framtiden. Fractronics har den för 349 Kr annars, tydligen.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
nej tyvärr är inte allt skickat än. Har varit upptagen i helgen så jag har bara lyckats paketera en liten del av allt.
Men jag slutar tidigt imorgon då fortsätter jag Har en så där 20 st kvar.

Hallå, kan jag hämta prylarna hos dig imorgon? Vore så mycket smidigare.

Permalänk
Medlem

Har du skickat allt idag?

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Audiochicken
128*64 Blå: 216.00:-

Men du kommer nog inte få tag i en sån för det priset, om det nu inte blir en till sambeställning i framtiden. Fractronics har den för 349 Kr annars, tydligen.

128*64 tror jag inte riktigt att jag behöver så vet du om det finns billigare(alltså mindre)
annars så är ju 349 inte så överdrivet farligt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mquis
128*64 tror jag inte riktigt att jag behöver så vet du om det finns billigare(alltså mindre)
annars så är ju 349 inte så överdrivet farligt

Jag har faktiskt aldrig sett någon grafisk lcd som är mindre än 128*64, men om du nöjer dig med en alfanumerisk så finns det rätt mycket att välja på. Till exempel på www.fractronics.com

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Audiochicken
Jag har faktiskt aldrig sett någon grafisk lcd som är mindre än 128*64, men om du nöjer dig med en alfanumerisk så finns det rätt mycket att välja på. Till exempel på www.fractronics.com

Ja juste det var så det hette.. jag tror det här duger för mig

http://www.fractronics.com/2x24orange.shtml

Edit:
Fast iförsig så kom jag på att jag inte har mkt erfarenheter av lödning.. så skulle ngn kunna länka till en färdiglöd så man får se vad priset ligger på en sådan så skulle jag bli jätteglad , Markus

Edit2:
Hittade denna
http://www.electrokit.se/images/lcd16_2.jpg
www.electrokit.se-->opto-->display LCD
16x2
pris: 99(inkl moms)
119(inkl moms) blacklight
är inte det billigt? btw har någon handlat hos dom ?

Permalänk

Annars kan man köpa färdiglödda härifrån: http://www.elektroform.se/
Om någon e intreseerad alltså:P

Visa signatur

Friskt kopplat hälften brunnit

Permalänk
Medlem

det är väl ganska billigt, men jag vet inte om du kommer kunna sätta den till datorn...
Controllerchipet är KS0070B... troligen får du skriva eget program

Visa signatur

[AMD 2600+] [280 GB] [GeForce FX 5600 Ultra] [1024 Mb DDR]

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=364...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nemesis88
Annars kan man köpa färdiglödda härifrån: http://www.elektroform.se/
Om någon e intreseerad alltså:P

Var ju inte alls dyrt för färdiglött som jag ser det är bilden ganska dålig
http--www.elektroform.se-goods_img-23.20x4gul.jpg
eller är det fotot ?
iaf jag har aldrig hört butiken förrut är det någon som har några som helst erfarenheter av butiken förrut?
Markus

Permalänk
Medlem

Butiken är seriös!

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk

har postat större delen av allt nu. Har ett par enstaka kvar, sen alla de med postpaketen. Väntar med dem tills jag har alla så jag kan gå till posten med alla på en gång. Så Innan tisdag nästa vecka ska ALLT vara klart! enligt mina beräkningar.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Jag har varit i kontakt med våra kinesiska vänner då jag skulle returnera en defekt peliter. De låter meddela att de visst kan ta emot defekta enheter, kontrollera dessa och byta ut om nödvändigt.
Dock så vill de att alla defekta enheter kommer i en sändning åter till dem och inte en och en.
Någon här har redan skickat en pelt i retur som ej var defekt vid testning så dubbelkolla din felaktiga vara innan vi returnerar.

Jag kan ta på mig att skicka material åter till dem i Kina för reparation osv. Skriv här i tråden vad du har som är defekt och felsymptom så skapar jag en lista som jag skickar till butiken för RMA.

Mvh Robert

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem

Så nästa vecka nångång borde det komma, där ser man.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk

_robban.. det kommer ju i samma paket isf.. kan man beställa en lcd då ochså?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
_robban.. det kommer ju i samma paket isf.. kan man beställa en lcd då ochså?

Nix jag kör enbart en returnera defekt mtrl sväng här.
Det blir knas med tull osv om man nu ska skicka och mottaga olika mängder utav mtrl. Kommer med största sannolikhet att bli fler sambeställningar, bara att avvakta.

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem

vart ifrån har ni beställt allt då?
länka

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M3duz@
http://www.hebeiltd.com.cn/

Citerar mig själv från förra sidan...

Permalänk
Medlem

Så med en gnutta tur och kollinummer i från dig till mig i mailen kan jag få prylarna innan dh

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
har postat större delen av allt nu. Har ett par enstaka kvar, sen alla de med postpaketen. Väntar med dem tills jag har alla så jag kan gå till posten med alla på en gång. Så Innan tisdag nästa vecka ska ALLT vara klart! enligt mina beräkningar.

Wie, har mitt skickats? =D

Permalänk
Medlem

Tack biohazard, har mitt nu, bra packat o allt.

LCDerna är hur fina som helst, är det bara jag som har luktat på min peltier? :/ Den luktar inte gott kan jag säga

Permalänk
Medlem

Hoppas mitt paket har kommit idag. Återkommer senare ;>

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
Hoppas mitt paket har kommit idag. Återkommer senare ;>

Samma här, slutar om ~20min

EDIT: Tomt i brevlådan, fast jag börjar vänja mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
har postat större delen av allt nu. Har ett par enstaka kvar, sen alla de med postpaketen. Väntar med dem tills jag har alla så jag kan gå till posten med alla på en gång. Så Innan tisdag nästa vecka ska ALLT vara klart! enligt mina beräkningar.

Du skrev tidage i något inlägg att du skickade eftersom man betalat.
Och jag vet att jag betalade innan rätt många. Så jag har väntat ett rätt bra tag nu,
och imorgon måste jag nästan ha den. Det är bara en pelt. Jaja..

Visa signatur