Rollspel som håller i många timmar!

Permalänk

Rollspel som håller i många timmar!

Tjenare tjenare... Söker ett rollspel som har allt och är stort och håller länge! Det ska även flyta på min (Gamla sketna) burk...
Diablo 2 har jag redan testat och det är inte riktigt min stil... lite väl mycke monsterhackande och för lite krångliga uppdrag...
Vill ha ett spel med lite mer djup i!
Snälla hjälp mig!

Min burk!
AMD Duron 800 @ 933
256 MB PC133
nVidia Geforce 2 MX 64MB

Permalänk
Medlem

Fallout 2.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Baldurs gate. Håller måååååånga timmar

Permalänk

Fallout 2 och Deus ex, de bästa spelen som gjorts.

Permalänk

FF7 och 8 finns väl till pc nu

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crillelundh
FF7 och 8 finns väl till pc nu

NU!? Dem har väl funnits många år! 8:an kommer jag ihåg att jag köpte runt 5-6 år sedan.

Ont: Fallout 1 och 2! Arcanum också!

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk

Planescape: Torment, Fallout 1&2, Baldurs Gate 1&2 och Arcanum är nog mina favoriter. I ungefär den ordningen.

Visa signatur

your lichen-covered corpuscles are filthy to my fist
infection is your finest flower mildewed in the mist

Permalänk
Medlem

runescape

Visa signatur

[AMD sempron 2800+ @ 2 Ghz][1,25 GB "unknown" RAM][Club3D Radeon 9550][Samsung HD@120 GB]

Permalänk
Medlem

Äkta Rollspel på papper håller längst

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
NU!? Dem har väl funnits många år! 8:an kommer jag ihåg att jag köpte runt 5-6 år sedan.

Ont: Fallout 1 och 2! Arcanum också!

till pc för 5-6 år sedan?? där ser man trodde inte dom funnits mer än 2år eller så

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk
Medlem

patiens.. grymt rollspel.. med kungar damer och knektar *lol*
Final Fantasy.. ballaste rollspel jag spelat.. förutom papper och penna rollspel sm Exstaz sa

Visa signatur

"In Case of Emergency, Break Screen"

Permalänk

Vissa av dessa har redan nämnts men jag skriver dom ändå

Baldurs gate serien, helt klart en revolution när det kom
Planesape Torment, mycket läsning men ett djupare spel än många tack vare det
Neverwinter Nights serien, som Baldurs gate fast i 3d men kortare och det närmaste du kan komma ett rollspel på papper i dator form
Icewind dale serien, bygger på böckerna med samma namn
Deus Ex, Fps med vissa drag av rpg, fick bra kritik när det kom och håller än i dag
Eye of the beholder 1-3, från 90 talet men gratis att ladda ner då det nu är ett s.k Abandonware (råder viss tvist om detta är lagligt eller ej dock)

Om det är spel med djup i du är ute efter så är det dessa jag tycker du skall kolla up:

Planescape Torment, "Interplay and Black Isle have accomplished many things with the release of Planescape Torment. First and foremost is they have staked claim to the CRPG throne with the best RPG of 1999. Planescape Torment raises the bar past Baldur's Gate and sets new standards in terms of storyline, character progression, conversation and interaction. Torment is a tremendously well designed game, and is well deserving of AVault's highest rating and Reviewer's Choice Award."

Deus Ex,"Deus Ex combines the elements of first person action with hardcore role-playing as good as any game ever released. It's also got a great story, powerful interface, some great dialogue and a lot of interesting characters. Best of all is that all of these wonders have been placed in a world of unprecedented detail, size and scope. Deus Ex truly delivers an entertaining experience, keeping players on the edge of their seat through the entire adventure. It's also one of the few single-player only titles that offers a tremendous amount of replay. If you're looking for one of those rare experiences that affects your mind, body and soul in ways only the greatest of releases can, look no further than Deus Ex -- it will consume you. Deus Ex is without question one of my all time favorites, easily making its way into my top five, and possibly top three. With that said, do whatever you can to play this game; you won't regret a moment."

Fallout, "Fallout is a truly superlative RPG. The plot is well written and intriguing, with several peripheral stories to outline the playing world. The character design and statistical system are detailed and streamlined, providing an environment in which one feels that his or her character is a unique person. Combat is simultaneously exciting and thoughtful, with an advanced system of damage and fatality. The massive selection of weaponry and protective armor allows for a large degree of personal choice on the player's part. And above all, the NPC interaction and voice acting are the best in any game to date. This game is possibly the best investment an RPG fan can presently make, and will prove entertaining for countless gaming hours. But remember to pack your Geiger counter, lest you find yourself staring at the screen through a third eye. Enjoy! "

Läs mer på Avaults sida om dessa spel eller googla efter dom
Alla dessa spel (utom Fallout som är turbaserat) är i realtid.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk

Jo, Deus Ex är ett bra spel...men SÅ många timmar håller det inte, men ett ganska bra tag!

Elder Scrolls 3: Morrowind (även kallat Morrowind )
Morrowind håller i många timmar och är ett bra spel enligt mig, bara man kommer in i det så...

Visa signatur

Dale Lewill

Permalänk
Medlem

Rekommenderar en seriös mud för dig, finns inget bättre rollspel!

Permalänk

Morrowind

Visa signatur

Argaste

Permalänk

Mååste bara säga Planescape Torment jag med :).

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

Daggerfall.

Tror jag satt i flera hundra timmar med det innan jag klarat det.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shibuya-Kei
Planescape: Torment, Fallout 1&2, Baldurs Gate 1&2 och Arcanum är nog mina favoriter. I ungefär den ordningen.

Bra lista.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

Tycker att du ska skaffa en PS2:a och införskaffa dessa spel:

Star Ocean 2
Star Ocean 3
Alundra
FF7
FF8
FF9
FF10
Chrono Cross
Suikoden
Suikoden 2
Suikoden 3
Suikoden 4
Kingdom Hearts
Dragon Quest XIII
Wild Arms
Wild Arms 3

etc. etc. etc.

Permalänk

Gothic. kanske gothic 2 men tror inte din burk pallar det.

Visa signatur

The dream to awaken our world...You're out of control.I take control! Whose side are you on?I take no side...You're skating the edge.I am the edge!What you *truly* want, only I can give.You can't give it, can't even buy it, and you just don't *get* it.

Permalänk
Medlem

Gothic 2 + Expasion Raven, fy fasen va de håller länge.. 1a persons rollspel.

BaldursGate

Fallout 1-3 (riktigt roliga, tror 3an heter ngt annat, minns ej säkert på rak arm, men har klarat samtliga i serien)

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Medlem

Breath of Fire 4 finns till PC

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

För att hoppa in och tipsa om ett RPG (med djup i) så rekomenderar jag EVE online, det är ett mmorpg som kostar, men om du känner dig sugen så slanga upp din mail här i tråden, så kan jag skicka en gratis 14 dagars trial (du behöver inte skriva kreditkort eller något sånt).

www.eve-online.com <-- hemsidan om du vill titta lite

over and out!

Visa signatur

nobody hates you more than your reflection.

Permalänk
Medlem

Arcanum. Det spelet är stort och håller verkligen länge. Din PC borde inte ha några problem med det. Se bara till att du kommer förbi den första staden dom jag själv tyckte var ganska tråkig. Sen är det ganska fritt efter det. Att skapa sin karaktär är också väldigt kul.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fallout 1-3 (riktigt roliga, tror 3an heter ngt annat, minns ej säkert på rak arm, men har klarat samtliga i serien) [/B][/QUOTE]

3:an heter tactics

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Neverwinter night och morrovind kommer han nog inte att kunna spela.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fragTore
Neverwinter night och morrovind kommer han nog inte att kunna spela.

Med tanke på hans burk så har du nog rätt men dessa spel är helt klart värda att uppgradera för. Jag har spelat Nwn och Undrentide och håller nu på med Hordes of the underdark. Baldurs gate har jag inte spelat klart än men jag gillade verkligen spelet tills jag råkade ut för en massa buggar. Sabla irriterande då jag vill spelala ettan innan jag börjar med tvåan. Samma problem hade jag med Icewind Dale som oxå var ett skit bra spel tills det började "jobba". Och att jag nästan var på väg att ha spelat klart det gjorde mig riktigt förbannad. Verkar således vara nåt med min dator och Biowares motor, de båda vill inte komma överens.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fragTore
Neverwinter night och morrovind kommer han nog inte att kunna spela.

Neverwinter nights fick ja igång på min gamla 450mhz med 256 i ram och ett gf4MX kort...
Konstigt nog... blev glatt överaskad av de!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

kör på FF7. Helt underbart

Permalänk
Medlem

Guild Wars höll i 400h för mig

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI