Så var nu Xbox 360 värt väntan?

Permalänk
Medlem

Så var nu Xbox 360 värt väntan?

Jag har inte skaffat mig någon själv än men är det någon som kan säga om det är värt pengarna.

Börjat läst att det är verligen många som har problem med den och det verkar bara komma fler det är gör en lite orolig.

Läste så sent som idag att dom slängt ut defekta xbox360 i affären bara för att hinna före Sony och Nintendo och det känns inte alls bra.

Visa signatur

So Far So Good So WHAT!

Permalänk
Medlem

Förutom att min inte fungerar så tycker jag att den är värd pengarna. Handkontrollen, grafiken, allt är på topp.

Jag hade hellre väntat ett tag på en färdig produkt och inte en framstressad sak där 3% av dem är defekta.

Edit: Källa

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk

Men herregud, alla produkter har defekta exempler, särskilt något så här avancerat. 3% är dessutom under det normala.

Permalänk
Medlem

Synd bara för ca 9000 personer bara i europa att få en defekt 360. Jag hoppas att jag inte är en av dem.

Permalänk
Medlem

Jag har flera kompisar som har skaffat sig maskinen och dom är supernöjda.

Visa signatur

[ -AMD Athlon64 3200+ (Winchester), NF4 Ultra-D, 2x TWINMOS 512MB PC3500 BH-5! 2-2-2-7 , Gainward 7800GTX GS- ]

Permalänk

Bara att byta på garantin om den är defekt?

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är sällan det är "bara att byta". Om nu 9000 är defekta, så lär det knappast vara 9000 som kommer byta dem. 3000 byten på garantin? eller bara 1000? Köpt i internetbutik? Anmäla fel, få retursedel, skicka in, få tillbaks. en vecka? 2 veckor? Inga nya konsoler ännu? 2 månader? "Tyvärr, det här är inget fabrikationsfel och inget vi kan ersätta."? Tack för den.

Permalänk
Medlem

om någon affär vägrar byta en deffekt låda med fabriksfel så ska man genast kontakta konsumentombudsmannen eller ARN.
självklart ska lådor med fabriksfel få bytas.

Permalänk
Medlem

Jag väntar med och köpa en 360. Av det jag har läst verkar det vara bäst och fixa en HDTV först?

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem

Nästan lite pinsamt av MS att släppa en konsol som inte ens verkar var klar ens bara för att få ett försprång. Läste även nu att dom kommer dom kommer få nästa sändning med nya boxar 2006 tidigast.

Hur är grafiken på 360 känns det som att det är nästa generation som det gjorde när ex PS2 släpptes eller är det inget man höjer ögonbrynen för?

Visa signatur

So Far So Good So WHAT!

Permalänk
Medlem

Microsoft sköter ju själva returerna. Det ska tydligen gå snabbt och smidigt också, så jag förstår inte vad folk gnäller över. 3% fel är lågt på en såpass avancerad produkt i första batchen. Jämför gärna med telefonimarknaden, ingen som kommer ihåg hur roliga svenskfavoriterna T610,K700 samt K750 var när de släpptes?

Permalänk
Medlem

vet inte, har inte fått testa än.
bilen paja så nu får man lägga alla pengar på det säkert

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Inaktiv

Släpp av konsoller är något lite annorlunda, alla har stora förväntningar och tror att allt de lärt sig om spel ska förändras.

Det är inte så, spel som släpps i början av en ny konsolls generation ser inte hälften så fina ut som de senare. Jämför bara de nyaste PS2 spelen med de första som kom. Därför blire aldrig den "pang" effekten folk vill ha. Den grafiska övergången blir ganska mjuk trots allt.

Microsoft har nog hetsat ut Xbox360 lite. Men då menar jag inte detta på grund av defekta enheter(där är ju 3% inte mycket för ett nysläpp) utan bristen på tillgänglighet om de nu inte får in fler förräns i januari.

Aja jag funderar i alla fall på att skaffa en men kommer nog vänta en tid in i 2006 för att se vad för spel som dyker upp.

Om någon vet. Hur kul är Kameo, Project Gotham Racing 3 och eventuella andra Xbox360 spel ni testat?

Permalänk
Medlem

Nej mitt beslut blir att vänta med 360 ingen som skrivit att något spel är helt underbart eller något sånt. Sen borde det väll komma lite mer info om PS3 och Revelution snart. Efter att läst detta om Revelution http://www.gamereactor.se/nyheter/?id=5784 så kommer jag nog skippa den med. Ja jag vet grafik är inte allt men en kräver mer av nästa generation. Så det blir nog en 360 och PS3 för mig om dom börjar producera hela 360 och släpper spel som inte redan finns till dom andra konsolerna redan.

Visa signatur

So Far So Good So WHAT!

Permalänk
Medlem

Henk: men Rev. kommer ju förmodligen säljas billigt, den lär bli en andra konsoll för alla som vill uppleva nostalgin.
Jag kommer nog köpa den dels för dom äldre spelen, plus att det blir en GC snart så då kan jag ju spela alla GC spel också på den.
Jag tror inte den kommer bli skit, grafiken är ju inte allt.

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

releasen var den sämsta tänkbara i min mening, jag hoppas innerligt att det kommer vettiga spel inom en snar framtid...

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
releasen var den sämsta tänkbara i min mening, jag hoppas innerligt att det kommer vettiga spel inom en snar framtid...

Håller med, enda som imponerat på mig är PGR3 när man sitter inne i bilen och kör jävligt snyggt och realistiskt. Angående Revelution så tycker jag snart inte att Nintendo kan fortsätta leva på gammla titlar som dom gjort dom senaste år känns som dom inte är sånna nostalgi trippar som man fick för något år sedan när dom plocka fram gamla nes spelen. Revelution ska ju var nästa generation annars kan dom ju bara göra en re-release på nes. Nintendo kollar för mycket i backspegeln tycker jag. Och jag vet att inte grafik är allt inget PS2 Xbox Gamcube har slagit MGS till PSone på fingrarna.

Visa signatur

So Far So Good So WHAT!

Permalänk

Som några andra har hintat om så skiter jag helt i vilken consol jag spelar på så länge jag spelar ett bra spel. Om jag köper kommer jag vänta ett tag tills många bra titlar har kommit. Consolen med flest titlar som tiltalar mig blir köpt. Har aldrig varit mycket för det där med att vara först. Jag spelar gärna ett spel ett halvår efter alla andra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henk
Angående Revelution så tycker jag snart inte att Nintendo kan fortsätta leva på gammla titlar som dom gjort dom senaste år känns som dom inte är sånna nostalgi trippar som man fick för något år sedan när dom plocka fram gamla nes spelen. Revelution ska ju var nästa generation annars kan dom ju bara göra en re-release på nes.

Jag kan hålla med lite, men det är ju inte direkt så att alla spel till N64, Gamecube och NDS varit re-releaser av NES och SNES-spel Tvärtom, många roliga och grymt bra spel. Men jo, något nytt borde dom göra men det tycker jag Xbox 360 och PS3 också borde erbjuda. En ny generation konsoler liksom Men men.

Jag känner mig inte heller så övertygad så jag vill lägga några tusen på Xbox 360 än, men om ett tag kanske det har kommit fler spel. Jag håller med LazyDroog, jag är inte heller sån som måste impulsköpa och vara först med allt. Blir att vänta tills PS3 och Rev har bra spel innan jag köper dom, och kanske även Xbox 360 om den får fler bra spel

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Men herregud, alla produkter har defekta exempler, särskilt något så här avancerat. 3% är dessutom under det normala.

Känner 3 pers som skaffat, 2 av de har paj

Permalänk
Avstängd

Re: Så var nu Xbox 360 värt väntan?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henk
Jag har inte skaffat mig någon själv än men är det någon som kan säga om det är värt pengarna.

Börjat läst att det är verligen många som har problem med den och det verkar bara komma fler det är gör en lite orolig.

Läste så sent som idag att dom slängt ut defekta xbox360 i affären bara för att hinna före Sony och Nintendo och det känns inte alls bra.

Men alltså, du köper konsollen av din egna vilja. Egentligen spelar det väl ingen roll om du får en defekt, du hinner nog få en ny innan ps3 släpps.

Tänk efter vad du vill ha konsollen till och kolla på kommande titlar om de intresserar dig.

3% är annars en siffra microsoft själva har sagt. De kanske inte ljuger men lite lurt kan det vara.

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Men herregud, alla produkter har defekta exempler, särskilt något så här avancerat. 3% är dessutom under det normala.

heeej sprucetwig!! jag har läst att du gillar x-box & x-box 360 och att du försvarar microsoft hela tidennnn... ska vi leka x-box tesammans? jag har ps2 och ska såklaaaaart köpa ps3, men du är ju så grööönn! vad tycker du? ska vi leka x-box tesammans?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
heeej sprucetwig!! jag har läst att du gillar x-box & x-box 360 och att du försvarar microsoft hela tidennnn... ska vi leka x-box tesammans? jag har ps2 och ska såklaaaaart köpa ps3, men du är ju så grööönn! vad tycker du? ska vi leka x-box tesammans?

Ni kan lira Live!

- Vill du ha en xbox?
- Ja!
- *drar ett X på armen*
SMACK!

XBOX!

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pepsi15
Ni kan lira Live!

- Vill du ha en xbox?
- Ja!
- *drar ett X på armen*
SMACK!

XBOX!

I framtiden ska jag läsa din signatur varje gång du skriver ett inlägg.

pepsi15's signatur: Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Skämtåsido.

Norado's inlägg var därimot lite omoget.

Enligt ditt förra inlägg:
Njae, kan hända att Microsoft luras. Men det tror jag faktiskt inte, men det kan hända att dom har ljugt om siffrorna.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

bäst att vänta och se om chipp kommer, att priset sjunker och gärna ett par versioner mognare.... just nu är det som att äta blomorna från äppelträdet

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
bäst att vänta och se om chipp kommer, att priset sjunker och gärna ett par versioner mognare.... just nu är det som att äta blomorna från äppelträdet

Enligt spekulationer ska ett chipp komma om drygt 6 månader, och då är förmodligen barnsjukdomarna borta ^^ Hoppas vi!

Det tog 1 år ungefär innan XBOX (1) v1.1 kom ut, hoppas det inte tar lika lång tid för X360. Det borde det inte ta med tanke på alla barnsjukdomarna som borde fixas snarast.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
bäst att vänta och se om chipp kommer, att priset sjunker och gärna ett par versioner mognare.... just nu är det som att äta blomorna från äppelträdet

eftersom hälften av blommorna ändå måste gallras bort om äpplena ska bli bra så kan någon ju äta de överblivna blommorna lika gärna.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Fel tråd!

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Democalyps
Bara att byta på garantin om den är defekt?

nej du måste köpa en ny

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Jag tycker det är sällan det är "bara att byta". Om nu 9000 är defekta, så lär det knappast vara 9000 som kommer byta dem. 3000 byten på garantin? eller bara 1000? Köpt i internetbutik? Anmäla fel, få retursedel, skicka in, få tillbaks. en vecka? 2 veckor? Inga nya konsoler ännu? 2 månader? "Tyvärr, det här är inget fabrikationsfel och inget vi kan ersätta."? Tack för den.

Är man så slak att man accepterar sånt så är det ens eget fel.

man måste lära sig hur man ska hanskas med sånna här ärenden

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc