Permalänk
Inaktiv

Datorn Startar Inte :'(

Hejsan!
Jo det är så här att jag har fått problem..
Problemet tror jag ligger i moderkortet, när jag försöker startar datorn så går den igång som vanligt men ingeting händer.. Jag läser på moderkortsrutan "03" jag går och kollar upp det i handboken för moderkortet och där står det
"initial superio_early_init switch"
och min engelska är inte så jätte bra

Ibland går den igång när man har stängt av nätdelen och väntat ca 5 min å så funkar det nu har jag väntat 5 min och 10 min och 30 min men den har inte startat.. :'(

Någon här på Swec som kan hjälpa mig?

[ EDIT ]
Moderkort : ABIT AG8
Minnen : 2st CORSAIR 512 mb
Processor : Intel Pentium 4 3,2 Ghz

Permalänk
Medlem

Börja med att skriva ner exakt vad det är för hårdvara du har...

Visa signatur

d:D Antec180pB, Hiper Type-R Modular 580W...
| AMD 64 3000+ Venice Thermalright 120ultra, asus 7800gtx DFI sli-dr, 1GB TwinMOS |
Pumpar på BBB 15/14Mbit...

Permalänk
Fractal Design

Hejsan Aerox!

Ledsen att du har problem med din dator. Har du kontaktat ABITs eller nätdelstillverkarens support? Det låter som om problemet ligger antingen hos moderkort eller nätdel, men jag är tyvärr ingen tekniker själv, så för att vara riktigt säker är det bäst att du skickar dina spörsmål till dom som verkligen kan.

ABIT's support kan du nå här: http://www.abit.com.tw/page/se/contact/technical.php

Var noga med att skriva in POST-koden (03 i ditt fall) längst ner i "message"-delen.

Posta gärna uppdateringar om hur det går för dig här på forumet. Om ABIT-supporten är för sega på att svara, så ska jag personligen springa ner och elda på dom lite...