Företaget har inte dragit pengar för produkt än,vad kan jag göra ?

Permalänk
Medlem

Företaget har inte dragit pengar för produkt än,vad kan jag göra ?

Jag har ett par In-ear hörlurar,skickade de till USA för service och passade på att köpa öronavgjutna ploppar till de då. Plopparna kostar ca 980 kr.

Hörlurarna + plopparna skickades tillbaka tidigt förra veckan och då fungerade all kommunikation mellan mig och företaget bra.

Men de har fortfarande inte dragit pengarna från mitt kort. De skulle dra av pengarna för 10 dagar sedan men inget har hänt. Jag har mailat de 2 ggr för att påminna de om att de inte dragit pengarna.

Jag e rädd för att de glömt att dra av pengarna ,för vem skickar en vara värd knappt 1000 spänn utan att ta betalt först ? så mkt förtroende kan de inte ha för sina kunder

Känns omoraliskt att ta ur pengarna från mitt konto,men jag kan inte vänta på att ha där för alltid ? Jag ska börja köpa julklappar snart och vill inte lägga (har ett par anledningar) in pengar förrän det e tomt på kontot (dvs. att de drar av sina pengar).

Så,hur och vad ska jag göra ?

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem

Vänta några dagar till sedan så glöm allt
Du har försökt kontakta dom men dom har ändå inte svarat eller dragit pengar så dom får väl skylla sig själva.

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Hedersmedlem

Hahaha bara lugn dom kommer dra dina pengar.

Beställde en hjälm från Tyskland med Ekort från ett företag, dom skulle dra 22euro mer för fraktavgifter osv. Så dom var tvugna att sätta tillbaka alla pengarna och dra pengarna igen.
Dom reserverade 3k försvann från kontoöversikten. Tror även giltighetstiden hann gå ut. Sen fick jag min hjälm och inga pengar hade dragits.
Pengarna drogs nog först efter sisådär ett par veckor (6 tror jag det va). Jag gissar på att dom fick kontakta banken.

Jag förstår inte riktigt ditt dilemma. Först vill du ta ut pengar från ditt konto och sedan sätta in dom igen, till samma konto? Köp dina julklappar med kontanter då?

Permalänk
Medlem

Köpte ett par bäcker för några veckorsen. 600:- reserverades på mitt konto men när ja fick paketet hade reservationens släppts och pengarna söps upp på nån krogrunda

Permalänk

Gläds åt räntan du tjänar när pengarna finns på ditt konto.... Men utgå från att pengarna dras när som helst, och se till att de finns på kontot då.

// Lasse