Permalänk

XG6545p2 hetter min switchen med ip telefoni

Visa signatur

gf4 mx 440 amd xp 1700+ 512mb sdram

Permalänk
Medlem

Ok, ingen produkt jag känner till tyvärr
Men det borde ju bara vara att plugga i [vägguttag]--->[XG6545p2][från LAN portarna på XG6545p2]-->[datorerna].

Du kan oxå testa att koppla bort alla kablar från dosan o följa anvisningarna till hur man gör en "FACTORY RESET". starta om den o koppla sen bara i sladden mellan dosan o vägguttaget o låt den stå i 10-15 min starta om den igen o koppla sen in sladdarna till datorerna igen.

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Men snälla, prata inte om saker du inte har en aning om.

En switch används för att länka ihop och fördela data mellan olika noder på ett nät, tex datorer eller andra switchar. En vanlig switch har inte en aning om vad som är "internet" och ett vanligt nätverk, med andra ord klarar den inte av att "dela ut" en lina i den bemärkelsen. Det är nämligen vad routern ska göra. En router använd för att separera och koppla ihop 2 olika nätverk, tex ditt hemmanätverk och "internet". På sätt och vis kan man säga att en roter kan agera lite som en enkel FW, men mycket mer är det inte. Den stoppar en del data, men inte på samma principer som en fw gör det.

En vanlig sketen bredbandsdelare är egentligen en kombinerad NAT-enhet och en switch, en "riktig" router har sällan ett överflöd av portar, egentligen behöver den inte mer än 2-3 st.
Och en bredbandsdelare kan verkligen strypa en uppkoppling, de är sällan gjorda för något snabbare än en enkel adsl-lina, vissa kan ha en riktigt dålig throughput. Har man då en lina på 100mbit som det varkar vara här så kan det påverka riktigt mycket.

Men snälla läs vad som är skrivet före du säger något.. Skriver så att killen kan förstå.
Switchen i BBB's ATA/GW "Delar ut internet" spelar ingen roll vad du säger, kopplar man in 4st datorer i boxen så får dessa 4 datorer IP ut mot nätet och fungerar.

Gå hem till mamma och gråt lite istället för att sitta på forumet och leka viktigpetter..

Och Mr. AMD, X6545 är en såkallad Xavi voice GW. Denna har en switch på 4 portar i sig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =JoNaZ=
på DH fick en polare typ 550megabyte/sek i tptest den linan gillade jag

550MB/s på 100Mbit? Det gjorde du bra.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk

jag får inte så bra saker med min 100mbit/s lina jag får max 1 kb/s på dc++

Visa signatur

gf4 mx 440 amd xp 1700+ 512mb sdram

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amd_xp_1700
jag får inte så bra saker med min 100mbit/s lina jag får max 1 kb/s på dc++

Jag skulle formatera min dator om jag var du, alt testa med ett annat NIC.

Permalänk

jag har formentrat om datorn det blev SÄMRE nu kan jag inte alls lada hem så hjäp mej snälla jag vill kuna ladda hem från dc++

Visa signatur

gf4 mx 440 amd xp 1700+ 512mb sdram

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amd_xp_1700
jag har formentrat om datorn det blev SÄMRE nu kan jag inte alls lada hem så hjäp mej snälla jag vill kuna ladda hem från dc++

Testa att byta nätverkskort.

Permalänk

ok men vet ni nåt bra och billigt

Visa signatur

gf4 mx 440 amd xp 1700+ 512mb sdram

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag skulle köpa intels kort men de är inte direkt billiga.

Permalänk

det jag har är ett intel(R) pro/100+ pci.....

har haft det några år

Visa signatur

gf4 mx 440 amd xp 1700+ 512mb sdram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
kör cmd -> ipconfig.. och berätta om du har en 192.168 address eller något publikt

Jag gjorde det, och jag fick:
IP-adress --> 192.168.0.3

Visa signatur

Surl, spel: celeron D 2.8ghz, 1024mb ram, ASUS mobo, asus ax700 128mb, 120gb maxtor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aeg1992
Jag gjorde det, och jag fick:
IP-adress --> 192.168.0.3

Vad har det med denna tråden att göra?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk

har testat med ett D-Link DGE-528T Gigabit Ethernet Adapter

då fick jag i tptest

tcp udp
sändning37.18mbit/s sändning 93.65mbit/s

mottagning 43.24mbit/s mottagning 68.98mbit/S

tillgärdig bredband
tcp/udp I % sänding 39.7% mottagning 62.7%

Visa signatur

gf4 mx 440 amd xp 1700+ 512mb sdram

Permalänk

Denna snubbe känns föga seriös

1. Testa och ladda hem något från SWEC/SUNET (ftp.sunet.se:21)
2. Gör samma sak, fast utan router.
3. Någon skillnad i hastighet?
4. Om ja, testa och byt nätverkskort...
5. Testa hastigheten med routern inkopplad.
6. Om inget av ovanstående fungerar, testa en simpel ominstallation av Windows.

Om man tittar på dina resultat i TPTEST så ser dessa i alla fall "okej" ut. Men du borde ha mer tillgänglig bandbredd.

Du borde kunna tanka i mer än 1kb/s i från t ex DC.

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk

ja det blev skilnad men blev med ruter ca 3000kb/s utan ca 2000kb/s det är väll nå fel på mina instälningar eller???

Visa signatur

gf4 mx 440 amd xp 1700+ 512mb sdram

Permalänk

Var det ifrån sunets ftp eller?

Gick det 3000 kb/s med router och 2000 kb/s utan router?

Vill inte leka språkpolis, men du har sedan första sidan skrivit "ruter" istället för "router".

Blev din dator sämre av en formatering?

Testa en live-cd med exempelvis Ubuntu ( http://www.ubuntulinux.se/ ) och se om hastigheten förändras. Har inga direkta bevis mot att det borde funka bättre med linux men Windows har ju sina brister...l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av huttala
Men snälla läs vad som är skrivet före du säger något.. Skriver så att killen kan förstå.
Switchen i BBB's ATA/GW "Delar ut internet" spelar ingen roll vad du säger, kopplar man in 4st datorer i boxen så får dessa 4 datorer IP ut mot nätet och fungerar.

Mm, men snälla, vi läser vad som är skrivet, du kan ju läsa ditt eget inlägg i det nedre citatet...

Skriver så att killen kan förstå. Vad ska han förstå, att "switchar delar ut internet, att det är det de är till för"?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av huttala
Det är en SWITCH inte router! Switchar delar ut internet, det är det de är till för. En router använder man oftast som brandvägg också. Allstå är en switch en "Internet delare" som INTE stryper din uppkoppling alls.

Sluta snacka en massa gojja! En switch ÄR INTE TILL FÖR ATT DELA UT INTERNET. En switch är till för att koppla nätverk! Sen är det skitsamma och nätverken är helt separata eller har något som helst med det stora nätverk som kallas INTERNET att göra!

Punkt.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Mm, men snälla, vi läser vad som är skrivet, du kan ju läsa ditt eget inlägg i det nedre citatet...

Sluta snacka en massa gojja! En switch ÄR INTE TILL FÖR ATT DELA UT INTERNET. En switch är till för att koppla nätverk! Sen är det skitsamma och nätverken är helt separata eller har något som helst med det stora nätverk som kallas INTERNET att göra!

Punkt.

Haha, du är rolig du...

Ja, det är ett nätverk han kopplas till hans bredbandsuttag sitter kopplat till en switch i hans källare, alltså är det ju ett nätverk precis som du säger. Jag har inte sagt något annat.

Men tror du de som inte är datorkunniga ser det som ett nätverk istället för "bredband" ? Skulle inte tro det. Så gå tillbaka till hålan du kom ifrån och sluta göra dig märkvärdig på forum, mig imponerar du iaf inte på något sätt.

"Punkt."

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Medlem

Lol...

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem

Har försökt att öppna portar mm! sitter med mitt "X8222r" har ingen extra router! kör enbart genom modemet! Jag har 8mbit (dom ringde och erbjöd mig 24mbit jag tackade ja, men fick ända bara 8mbit! det e ifs en annan historia) och jag kommer bara upp i max 80kb/s! med mitt förra bredband (tiscali låg jag ofta på 600kb/s)

Har försökt allt som står i denna tråd plus några till!

tacksam om någon kan hjälpa mig att öka hastigheten!
MVH WilloW

Visa signatur

Stationär Compucase 400W .:. AMD64 3700+ San Diego .:. Gainward 7900GT .:. MSI K8N NEO4 .:. WD 250bg SATA 16mb .:. 1024 PC3200 .:. 20" TFT (hp 2035) .:.
Bärbar Acer TravelMate .:. 2,8ghz .:. 256 ram .:. 40gb .:. ATI Mobolity Radeon 9000 IGP .:.
Jobbedator IBM T60 .:. 2,16ghz dual 2 core .:. 2gb ram .:. 100gb .:.

Permalänk
Medlem

Och? Tptest är inte pålitligt över 20. Med standardkonfig. Ställer du ned filstorleken så kan du få den typen av sifror på ett 56K modem

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415