Permalänk
Medlem

modem -> switch -> delare i mitt rum

jag skulle vilja köra en hub i mitt rum. men vi har redan en som står på en annan plats i huset. så varje lan ja har måste vi ha ett antal 10m sladdar. och det är inte alla som har såna.. :/ men iallafall. jag skulle altså vilja dra EN kabel från switchen på övervåningen till mitt rum, och i andra änden sätta en ny switch. som isf skulle stå i mitt rum. är det möjligt att köra två st switchar på ett modem? tack.

Visa signatur

Surl, spel: celeron D 2.8ghz, 1024mb ram, ASUS mobo, asus ax700 128mb, 120gb maxtor.

Permalänk
Medlem

Re: modem -> switch -> delare i mitt rum

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aeg1992
jag skulle vilja köra en hub i mitt rum. men vi har redan en som står på en annan plats i huset. så varje lan ja har måste vi ha ett antal 10m sladdar. och det är inte alla som har såna.. :/ men iallafall. jag skulle altså vilja dra EN kabel från switchen på övervåningen till mitt rum, och i andra änden sätta en ny switch. som isf skulle stå i mitt rum. är det möjligt att köra två st switchar på ett modem? tack.

beror på hur många op du får internetleverantören...

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem

Zibka menar nog ip:n för det första

För det andra har du ingen router/brandvägg någonstans. Bakom den kan du lugnt seriekoppla två switchar. Se bara till att en har en uplink port så kan du använda befintlig kabel också

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415