Skicka mess från msn till folk som är offline

Permalänk
Avstängd

Skicka mess från msn till folk som är offline

Är det någon som vet om det går att fixa så att man kan skicka mess till folk på msn som är offline? Som på icq!

Visa signatur

Våga fråga!

Permalänk
Medlem

Re: Skicka mess från msn till folk som är offline

Citat:

Ursprungligen inskrivet av seeyoo
Är det någon som vet om det går att fixa så att man kan skicka mess till folk på msn som är offline? Som på icq!

tror itne det...då blir det väl ett mejl som hamnar i deras mejl inkorg..

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem

Precis. Enda riktiga nackdelen jämfört med ICQ.

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joar
Precis. Enda riktiga nackdelen jämfört med ICQ.

+ inte kan ställa in portar för filöverföring...

Permalänk
Medlem

Det går med nån plugin till Miranda om jag inte minns fel. Miranda skickar meddelandet så fort kontakten går online igen. Detta kräver naturligtvis att du själv är online hela tiden.

Visa signatur

- "Sometimes you make the right decision,
sometimes you make the decision right."
/Dr. Phil

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Skicka mess från msn till folk som är offline

Citat:

Ursprungligen inskrivet av seeyoo
Är det någon som vet om det går att fixa så att man kan skicka mess till folk på msn som är offline? Som på icq!

Funktionen kommer med MSN Messenger 8 (eller MSN Messenger Live! eller vad det nu kommer heta) enligt vad jag läst.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Skicka mess från msn till folk som är offline

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Funktionen kommer med MSN Messenger 8 (eller MSN Messenger Live! eller vad det nu kommer heta) enligt vad jag läst.

Vet du eller någon när MSN Messenger 8 släpps ?

Trizz

Visa signatur

Life begins at 9000rpm. S2000 for life!

Permalänk
Medlem

Går med Messenger Plus också, men som nämnt till Miranda så måste man själv vara online hela tiden för att det ska fungera.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Skicka mess från msn till folk som är offline

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trizz
Vet du eller någon när MSN Messenger 8 släpps ?

Trizz

Är bara i ryktesstadiet än, men det sägs i början på 2006 tidigast.

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Hedersmedlem

Microsoft has finally released the first beta of Windows Live Messenger to the first few select testers. Activation e-mails were sent out to the first batch of testers including the 'MSN Beta Butterflies' late Tuesday, and the initially released build carries the suffix '.0365'. This early beta release of Windows Live Messenger brings with it a completely revamped interface and many functionality changes including:

- Editable contact information and 'Buddy Renaming'
- Offline Messages
- Computer-phone audio sessions
- Folder sharing

The 140 or so million people not selected to participate in this beta are out of luck this time around. The new version of the MSN protocol being implemented in WLM checks for an authorized 'beta tester' passport account upon login. Even pre-selected beta testers are out of luck until they receive their activation e-mail from the testing team. On a related note, Microsoft has just released a QFE patch to address issues with the login procedure with MSN Messenger 7.5. This small patch updates the desktop client to version 7.5.0320 and requires an initial version of .0311 to update successfully.

Canadian testers are advised of the following by Microsoft concerning their WLM authorization e-mails:

"We have a bug in ideas.live.com that will make it so all you will see is French text when you go to the site. We are fixing the bug right now and hope to have ready sometime tomorrow. (Wednesday) In the meantime we are going to hold off sending you the download/authorization link. I know this will disappoint all of you who are following the newsgroups and wouldn't mind wading your way through the French text. But there are hundreds of you who are not on the newsgroups yet who will be surprised by this poor experience. Thanks for your patience!"

Permalänk

Andra fördelen med ICQ är ju självklart att du kan "fortsätta" att skicka filer utifall det skulle gå åt h*lvete på något sätt.
Vilket irriterar mig med Msn.

Sen också en fördel enligt mig är ju att när man står i Invisible på ICQ kan du skicka Meddelanden till kanske en speciell person, och fortsätta vara synlig för folk man kanske inte vill prata med för tillfället.

Säger bara en sak, LÄNGE LEVE ICQ!

EDIT: ... och fortsätta vara Osynlig för folk man kanske....

Visa signatur

Team Enorma ET - Doing it with or without you!

Permalänk
Medlem

Man kan skicka offline meddelande med MSN Plus!
Fast då får personen meddelandet när han kommer online

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kuzze
Man kan skicka offline meddelande med MSN Plus!
Fast då får personen meddelandet när han kommer online

Ja det är ju en självklarthet att man måste vara online för att kunna ta emot ett meddelande.
Men det som är så SJUKT, enligt mig, med msn är det att man måste ha en massa tillägg för att få det man vill att funka.
Själv kör jag som sagt med ICQ och har aldrig problem med något.
Är sjukt nöjd de senaste 6 åren

Visa signatur

Team Enorma ET - Doing it with or without you!

Permalänk
Medlem

Dessutom måste man själv vara online för att det ska funka med MSGPlus. Går alltså inte att göra som i ICQ där man kan logga ut och sen vänta en vecka och logga in igen så har man fått ett offline-svar

Permalänk
Medlem

Menade att båda måste vara online
Men visst är det bättre med ICQ när man kan få meddelandet närsomhelst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joar
Precis. Enda riktiga nackdelen jämfört med ICQ.

Kommer med Live messenger 8

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

Den dagen MSN kommer med dessa funktioner som ICQ har: Offline meddelanden, fortsättning av att sända filer trots att det avbröts, prata fast man står i invisible o sv, så kan jag tänka mig att skaffa det
Men just nu så är det ju helt klart attt ICQ helt och hållet springer i cirrklar runt MSN.
Så fruktansvärt mycket PROBLEM man har haft med MSN den korta stund man hade det.
Usch och fy.

Visa signatur

Team Enorma ET - Doing it with or without you!

Permalänk
Medlem

länge leve jabber!!!onehundreelevenandone...
opensource protokoll ftw...
btw, det står inget om att de skall göra så att man kan få vettig speed när man tankar över msn :/. (de flesta på min lista använder sig av msn och vet inte ens vad ftp är :S...)

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enorma Ulven
Den dagen MSN kommer med dessa funktioner som ICQ har: Offline meddelanden, fortsättning av att sända filer trots att det avbröts, prata fast man står i invisible o sv, så kan jag tänka mig att skaffa det
Men just nu så är det ju helt klart attt ICQ helt och hållet springer i cirrklar runt MSN.
Så fruktansvärt mycket PROBLEM man har haft med MSN den korta stund man hade det.
Usch och fy.

Nackdelen med ICQ är att så få kompisar använder det. Jag kör ICQ och MSN via Miranda.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Kommer med Live messenger 8

Hela tråden handlar ju om detta, så han har redan fått svaret för länge sen

Jag drog upp tråden idag igen för att informera om att Live! Messenger nu släppts som beta...

Permalänk
Medlem

Jag har Msn Messenger Live (8.0)

Visa signatur

Stationär dator: Pundit, AMD 5400+, 2GB, 1TB. Eizo 23". DiNovo Edge, MX Revolution.
Bärbar dator: Toshiba R500, 1,2GHz, 1,5GB, 500GB, 0,98KG.
Server: NAS Synology 1TB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockad
Jag har Msn Messenger Live (8.0)

Jaha, men jag har Trillian 3.1. Pro!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Jaha, men jag har Trillian 3.1. Pro!

Jag har kanelbullar *äta*

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iroqouiz
Nackdelen med ICQ är att så få kompisar använder det. Jag kör ICQ och MSN via Miranda.

Jo det har ju blivit mindre och mindre på den punkten med tanke på att alla idag går på design före användarvänlighet. Vilket jag tycker är grymt synd. Icq är ju faktiskt mycket bättre. På många sätt. Men när det gäller användare så har man nackdelen direkt, tyvärr.

EDIT: Lite off topic, vad är Trillian ?

Visa signatur

Team Enorma ET - Doing it with or without you!

Permalänk
Medlem

Enorma Ulven: http://trillian.cc/

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Enorma Ulven: http://trillian.cc/

Ah tackar, tänkte inte så långt

Visa signatur

Team Enorma ET - Doing it with or without you!