Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

AMD presenterar mobil plattform kallad Yamoto

Permalänk
Melding Plague

AMD presenterar mobil plattform kallad Yamoto

<font style="font-size: 10pt"><b>AMD presenterar mobil plattform kallad Yamoto</b></font> <small class="small">torsdag 15 december av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
AMD har lanserat sin motsvarighet till Intel Centrino, det vill säga en plattform för bärbara datorer, kallad ”Yamoto” skriver <a href="http://www.channelregister.co.uk/2005/12/15/amd_yamato_centrino/ " target="_blank">Channel Register</a>. Idén med plattformen är att vinna anhängare bland tillverkare av bärbara datorer till sina mobila processorer.
<br />
<br />Yamato förser tillverkarna med specifikationer, där alla delar har testats för att säkerställa kompatibiliteten. Plattformen kommer förutom att använda en AMD-processor att blanda chipsets från VIA, SIS, ATI och Nvidia samt trådlös teknik från Airgo, Broadcom och Atheros.
<br />
<br />Systemen skall klara av en batteritid på fem timmar. Förutom att dual-core processorer skall användas, kommer plattformen att bygga på DDR 2 vilket talar för att den kommer använda socket S1 som planeras att släppas andra kvartalet nästa år.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Hoppas att inte plattformen blir lika stor som skeppet.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Gäst

"Plattformen kommer förutom att använda en AMD-processor att blanda chipsets från VIA, SIS, ATI och Nvidia samt trådlös teknik från Airgo, Broadcom och Atheros."

Låter som att det kommer bli en väldigt stabil plattform när man blandar ett gäng med tillverkare.

Permalänk
Medlem

Någon som reagerar på att namnet är väldigt likt en ny prolle från deras största motståndare?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

Jo.. Tycker också det rezuth.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan
"Plattformen kommer förutom att använda en AMD-processor att blanda chipsets från VIA, SIS, ATI och Nvidia samt trådlös teknik från Airgo, Broadcom och Atheros."

Låter som att det kommer bli en väldigt stabil plattform när man blandar ett gäng med tillverkare.

dvs tvärt om vad intel gör...

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Någon som reagerar på att namnet är väldigt likt en ny prolle från deras största motståndare?

Jag tycker att det är väldigt likt nån reklam som gick på TV4 för ett tag sedan. Typ nån kines som får ont i armarna för att han är samuraj. Så köper han färdiglagat mat fråg Felix eller vad det nu är.. Hahah helt klockren!

Permalänk
Medlem

Motorola någon?

Yamamoto!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan
"Plattformen kommer förutom att använda en AMD-processor att blanda chipsets från VIA, SIS, ATI och Nvidia samt trådlös teknik från Airgo, Broadcom och Atheros."

Låter som att det kommer bli en väldigt stabil plattform när man blandar ett gäng med tillverkare.

Kommer det inte mer bli mer att de godlkänner visa kretsar som får användas för att det ska bli en yomoto. Svårt att se en dator med kompontenter för alla ovan nämnda tillverka på samma gång

TeebZ: Inte mobba Motorola nu, min Razr rockar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Hoppas att inte plattformen blir lika stor som skeppet.

Yamato

Permalänk
Medlem

Låter spännande och namnet är det väl inget fel på. Yamoto aviker väl lite från alla tidigare namn.
En sån kommer jag definitivt att ha på mitt skrivbord speciellt med DualCore.
Att blanda flera tillverkare kan gynna att dom slåss om prestanda/pris.

Tycker inte att vi har upplevt direkt nåt negativt idag med stationera AMD system där alla dom tillverare är redan inblandade.

Är det bara jag som tycker att "5 TIMMAR" är underbart. Så skall det låta.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Yamato

Yamato

Edit: Nu blev jag osäker, det står ju olika överallt på sidan, Yamato, Yamoto. Nåja, att slagskeppet hette Yamato är jag medveten om.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Ja det är jobbigt med japanska namn
Yamato tycker jag är bäst.

Permalänk
Medlem

Låter lite som en billig japansk motorcykel

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Ja det är jobbigt med japanska namn
Yamato tycker jag är bäst.

Håller med, Yamato ftw!

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Ja det är jobbigt med japanska namn
Yamato tycker jag är bäst.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid

Håller med, Yamato ftw!

Yamoto, inte Yamato.....eller kanske Yo-moto

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DualCore
Yamoto, inte Yamato...

Eeeeh, läste du hela tråden?

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
dvs tvärt om vad intel gör...

Jag vet inte, men något säger mig att om man gör allting in-house så blir skiten stabilare. Än när man skall blanda kineser, japaner och amerikanare i något hej å hå projekt.