Permalänk
Medlem

Klocka RAM minne

2GB 500mhz med TCCD chip //skulle vela veta hur man skulle kunna klocka dom på bästa smidigaste sätt...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Finns vad jag vet inga 1GB med TCCD. Så tills vida att du inte kör 4*512.

Visa signatur

Ja, jag har också hård vara.
Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.

Permalänk
Medlem

jag har blivit "testare" för ett företag som fixar in nya saker och säljer dom vidare, vet vad jag har för saker.. men vill bara ha reda på "bästa" sättet att klocka så att inte "överklocka" dom så att säga.. kan skicka print när jag har tid.. typ imorgon.. ) du är inte den ända som inte tror mig.

Permalänk
Medlem

Jag hänger inte riktigt med, jag tror dig dessutom inte. Har du en intel burk "klockar" du upp FSB i BIOS, tyvärr innebär detta även "överklockning". Har du en nyare AMD kan du väl köra minnet i den mindre ofta använda dividern 250/200 för att snabbt få minnet i 500MHz.

Permalänk
Medlem

sänka multipeln och höja htt,fsb

Visa signatur

d:D Antec180pB, Hiper Type-R Modular 580W...
| AMD 64 3000+ Venice Thermalright 120ultra, asus 7800gtx DFI sli-dr, 1GB TwinMOS |
Pumpar på BBB 15/14Mbit...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Entrecote
Jag hänger inte riktigt med, jag tror dig dessutom inte. Har du en intel burk "klockar" du upp FSB i BIOS, tyvärr innebär detta även "överklockning". Har du en nyare AMD kan du väl köra minnet i den mindre ofta använda dividern 250/200 för att snabbt få minnet i 500MHz.

Kan iofs också köra "uppåtdivider" på min ABIT-bräda till s478.

Visa signatur

Ja, jag har också hård vara.
Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.