WoW connection probs.

Permalänk
Medlem

WoW connection probs.

Tjena alla glada swecare

Jag har sökt i forumet men ej hittat svaret jag letade efter.

Det är som så att det händer från och till (oftast på kvällen/natten) att jag får "lagg" (internetfördröjning).

T.ex. jag ska complete en quest, men när jag trycker på npc så händer det oftast inget, om det gör det tar det 30sek kanske.

Sen så "försvinner" jag för mina kompisar i spelvärlden, även fast jag kan se vad de gör osv (bekräftat med ventrilo snack).

Jag undrar bara om man kan lösa detta problem? Lite jobbigt att få logga in igen bara för att kunna complete en quest. Men detta händer dock inte när jag dödar npcs. Utan när jag ska handla osv.

Tack för svar!

Permalänk

om du kör på inbyggt nätverkskort från nforce så kan du prova disabla checksum offload. Finns i konfigurationen av nätverkskortet > avancerat.

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk

eek jag kommer bara till authenticating eller vad det står, är servrarna nere eller?

ont. att det laggar och så är vel pga att servrarna är belastade och då får du klaga på blizzard som inte kommer lyssna. men det kan också bero på att den npc som du vill snacka med är typ belastad också eller nått då många sitter och klickar på den, då kan det ta ett tag innan npc'n reagerar... men men.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Permalänk

kul... inte.

tack för informationen dock

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Uppe igen tror jag

Permalänk
Medlem

Nej, Executus nere

Edit: Kom till Handshaking nu, efter 5 min med authenticating

Edit2: Kom in efter ca 10 min

Permalänk

wtf e detta, har stora problem o logga in.. dröjer ett halvår sen blir de disconnected direkt.

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk

mm jag förmodar att blizzard kissar på inloggningsservern nu igen. fan den krånglar ganska bra ofta verkar det som...

notera att det finns en viss sarkasm i inlägget

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk

Fan vad irreterande, har aldrig haft nån problem att komma in men nu går det inte, ååhh jag som har världens sug att spela nu. Typiskt!

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Avstängd

Själv sitter jag och spelar..

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

äh vafan , nu har jag väntat i 3 timmar.... Som längst har jag kommit till "recieving character list" sen poff disconncected =/

Permalänk
Medlem

Väldigt många har problem med att logga in just nu. Lite trist eftersom man skaffade sig ledig tid att spela på idag, men men.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Och jag som skulle bli exalted i AV nu

Permalänk
Medlem

Efter att jag väntat ett lååångt tag får jag upp en ruta där det står att man info inte är korrekt. Är detta vanligt? Försökte hämta mitt lösenord på www.worldofwarcraft.com men den säger att mitt account inte finns. Har spelat en månad helt utan problem (neptulon).

Ps. Jag hör inte till de 18.000 fuskarna.

edit: Nu får jag upp rutan direkt jag skrivit in min info.

edit2: Härligt. Nu erkänner den att jag finns men att det bara inte går att logga in.

Visa signatur

Min svävare är full av ålar.

Permalänk
Medlem

tror det fungerar nu Tack för alla svaren (morris__-__2002)

Permalänk
Medlem

Fan! Jag skulle ju PvPa med guilden......

Haha yes! Precis när jag skulle posta kom jag in :D:D:D