BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Medlem

vad skriver man för att se FPS?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Le0
vad skriver man för att se FPS?

http://www.fraps.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Le0
vad skriver man för att se FPS?

renderer.drawfps 1 eller liknande.....

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alhambra
Nagon som borde bestraffas ar du min van, idioter som du forstor spelet for oss andra som forsoker ha en bra stamning pa servern nar vi spelar. Du borde halla dig till CS.

misstolka mig inte. Det finns inget bättre än riktig teamplay och jag söker mig till squads som verkligen kör för laget. lite svårt att hitta men de finns.

bestraffar aldrig inom laget om det inte är någon som medvetet dödar men det har bara hänt ett par gånger som tur är.

När det inte finns något att vinna för det andra laget på att han krockar med mig så är det förjävligt, kort sagt så är det ju han som faktiskt teamkillar sina 2 medspelare i det fallet fast jag får kills och jag ser inget annat än att det är befogat att han blir bestraffad för sin dåliga teamplay.

Bra stämning på server ser inte jag i att köra sitt fordon med medspelare rakt in i ett annat fordon. gör du?

Edit: CS använder jag rätt ofta men då står det för card-sharing. Spelet CS har jag dock testat men tyckte det var värdelöst och inget jag fastnade för.

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem

Upptäckte en annan otrevlig bugg häromdagen, möjligt att detta har nämnts förut men jag har inte varit med om det tidigare.

I alla fall: 2 teammates försöker ta fiendens flagga, en fiende APC kommer inrullandes, jag rusar fram och spränger den med C4.
Apc går i bitar och allt verkade bra.

MEN sedan när APC sprängs "försvinner" så att säga, då får jag teamkill på en snubbe, bussigt värre.
Antagligen hade han gått närmare än när jag tog kål på APC:n, men vilken bugg hursomhelst.

Behöver jag nämna att jag givetvis blev bestraffad?

För övrigt så fullkomligen hatar jag dem som teamkillar för fordon, får du inte helin, flygplanet - vad det nu må vara, jag då är det väl bara att acceptera detta??

Dessa personer får alltid en punish av mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
Upptäckte en annan otrevlig bugg häromdagen, möjligt att detta har nämnts förut men jag har inte varit med om det tidigare.

I alla fall: 2 teammates försöker ta fiendens flagga, en fiende APC kommer inrullandes, jag rusar fram och spränger den med C4.
Apc går i bitar och allt verkade bra.

MEN sedan när APC sprängs "försvinner" så att säga, då får jag teamkill på en snubbe, bussigt värre.
Antagligen hade han gått närmare än när jag tog kål på APC:n, men vilken bugg hursomhelst.

Behöver jag nämna att jag givetvis blev bestraffad?

För övrigt så fullkomligen hatar jag dem som teamkillar för fordon, får du inte helin, flygplanet - vad det nu må vara, jag då är det väl bara att acceptera detta??

Dessa personer får alltid en punish av mig.

Att folk dör för att man tar ut en fiende och straffar dig för det är så sämst. Shit happens! Poängen är ju att fordonet är förstört. Att du sen dör, sfw?

Och att sitta 3/4 av en runda och vänta på flygplan/heli är för mig en gåta. Rundan vinns inte i luften.
Rätt lustigt att se folk som trängs på startbanan för att få tag i ett plan och dör titt som tätt av bomber eller artilleri...

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Inaktiv

Kan ju vara för att det är kul att flyga flygplan/helikopter? Personligen tycker jag inte alls om infanteri-striderna, de saknar känsla. Man får (i princip) aldrig den där känslan som man fick i CS t ex då det är 4v1, "eh, hur gör jag nu?". Därför står jag "3/4" av rundan och väntar på ett luftburet fordon eller så lägger jag mig på en trevlig plats och skjuter folk med mein scharfshütze-gevehr.

Permalänk
Medlem

Efter ett tag har jag nu börjat spela BF 2 igen, och vad kan jag säga? I still got it
Men....

Ni vet dem här missilerna man kan styra om man sitter på den andra platsen i helikoptern?
Är det meningen att det ska..... se "varmt" ut? Asså typ..."fladdra" eller vad man ska säga

Eller e det bara jag som har det............

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Jo det är en "feature" som de la till i en patch. Vet om det är meningen att det ska bli svårare att sikta eller vad, irriterande är det i alla fall. Och orealistiskt, men det ordet förstår ju EA inte så det får väl gå;)

Permalänk
Inaktiv

När jag joina en server, hinner jag bara spela kanske 5 min innan jag flyger ut till Windows. Jag har stängt av mitt refreshratefix-program, och tack vare detta så kunde jag iallafall komma in i ett spel, men dock bara i 5 min som sagt. Har ett Geforce FX 5600. Nån som vet vad problemet är? Detta gäller alltså demot.

Permalänk

Skaffa INTE BBBs påhitt om nån klient grej till CS och BF2 å någe till spel hela min dator laggadeihop och sluta funka, fick gå in i felsäkertläge och ändra och tjorva tillbaka det.

Visa signatur

AMD 64 3000+ "Venice" # Epox EP-9NPAJ # Twinmos 4x512Mb Dualmode # Sapphire X1650Pro 512MB # 2 x Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA

Permalänk
Medlem

Va i hel..............

Har dem sattit in alla vapen från Special Forces in i vanliga Battlefield 2 nu också?!

Nä... detta gillar jag inte, känns som om det blir för obalancerat...

Vad mer borde jag veta? Har ju inte spelat BF 2 på länge....
Kan man också åka på nån lina i BF 2 nu med eller?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Va i hel..............

Har dem sattit in alla vapen från Special Forces in i vanliga Battlefield 2 nu också?!

Nä... detta gillar jag inte, känns som om det blir för obalancerat...

Vad mer borde jag veta? Har ju inte spelat BF 2 på länge....
Kan man också åka på nån lina i BF 2 nu med eller?

Tror bara att de har lagt till vapnen + flashbang. Usch och fy för flashbang, den kan hålla sig till SF.

Permalänk
Medlem

helrätt med FB och TG men jag tycker allt att dom kunde skippat att ta med vapnena över till bf2

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Terminator?

hehe, första jag tänkte på med. Såg faktiskt T2 igår. Coolt.

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk

Lite frågor till er som köpt Special Forces via ea downloader eller vad det nu heter: Minns när jag köpte Half-Life 2 via steam så lades det på moms och blev då inte billigt. Är det samma sak med Special Forces också? Vad blev den slutliga kostnaden för er? Var det enkelt att köpa och hur snabbt gick tankningen?

Visa signatur

"Public transportation is for jerks and lesbians"
Homer Simpson

Permalänk

Har en polare som har ett jävla problem med sitt BF2, har har testat 3 olika routrar, men ingen vill funka ihop med BF2 han får bara massa fel om att han kan inte connecta eller att det är för många sessions. Stoppar han dirket till utagent så funkar det. Vad skall han göra?

Visa signatur

AMD 64 3000+ "Venice" # Epox EP-9NPAJ # Twinmos 4x512Mb Dualmode # Sapphire X1650Pro 512MB # 2 x Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA

Permalänk

Hej!
Nu ska jag erkänna en sak, jag laddade hem BF2 och instalerade med en ogiltig cd-key.
Men, bara för att kolla om datorn klarade av spelet, det gjorde den och nu har jag bestämt mig för att köpa BF2.
Men är det bara att instalera med den nya cd-keyn man får när man köper?
För jag har hört att det typ inte går att instalera om man har gjort det med en nedladdad verision?!

God Jul!

Permalänk

smart...

God Jul btw

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adde_pheonix
Hej!
Nu ska jag erkänna en sak, jag laddade hem BF2 och instalerade med en ogiltig cd-key.
Men, bara för att kolla om datorn klarade av spelet, det gjorde den och nu har jag bestämt mig för att köpa BF2.
Men är det bara att instalera med den nya cd-keyn man får när man köper?
För jag har hört att det typ inte går att instalera om man har gjort det med en nedladdad verision?!

God Jul!

Jag var också "tvungen" att ladda ner för att se om datorn pallade det innan köp och jag hadde då inga problem att instalera om med ny key.

Så det skall nog inte vara nå får du problem testa kolla regedit eller nå.'

/Tommy

GOD JUL!

Visa signatur

AMD 64 3000+ "Venice" # Epox EP-9NPAJ # Twinmos 4x512Mb Dualmode # Sapphire X1650Pro 512MB # 2 x Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA

Permalänk

Det låter bra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adde_pheonix
Hej!
Nu ska jag erkänna en sak, jag laddade hem BF2 och instalerade med en ogiltig cd-key.
Men, bara för att kolla om datorn klarade av spelet, det gjorde den och nu har jag bestämt mig för att köpa BF2.
Men är det bara att instalera med den nya cd-keyn man får när man köper?
För jag har hört att det typ inte går att instalera om man har gjort det med en nedladdad verision?!

God Jul!

'

Duktigt att berätta sanningen , hade annars räckt att ladda ner demot

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EmoT
Man blir lika förbannad varje gång man ska försöka sej på att spela detta skit spel, Hur fan hittar man servers på skiten? Dem som kommer i listan har ju pingar över 500 och inte fan går det att sortera heller, trycker man "hämta igen" eller "uppdatera" så kommer det inga servrar alls utan man måste starta om skiten. Och herregud, snälla någon! laddningstiderna på skiten?? sen när man väl kommer in så buggar det ur så otroligt totalt att man tycker synd om dem som programera skiten.

man kan inte ens kopiera IPn från windows, och minimerar man skiten så får man grafikfel utan dess like. Otrolig skit!

Prova skriv bredband i filtret eller Battlefield.no Främst dom servrarna jag lirar på. pingen varier mellan 30-50.

ASE(all seeing eye) kan också vara bra att hitta servrar med. Jag brukar leta upp de jag vill gå in på och sen söka på dom i BF, sen är det bara att adda alla bra servrar till favoriter.

Förresten har ASE stöd för BF2 nu? Alltså så man kan joina direkt eller måste man använda den där "wrappern" eller vad den nu hette?

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk

Tja grabbar, letade lite i tråden efter en grej, men hittade inte.
Hur gör jag ett konto där jag kan heta tex. "O. Slayer" ?
Eller, alltså, humm.... Vill nicka det i spelet, för nu heter jag "defaultPlayer" eller något dylikt >.<
Tack för snabba svar
Och, hur startar jag en campain efter då jag inte går in i "Spela Battlefield 2 online!" ?
Genom vanliga "battlefield 2" ikonen :/
Förbaskat svårmanövrerat spel tycker jag :/
Edit: Nu går det inte ens att spela campain därifrån...
-.-
Snälla svara >.<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åkerström
Tja grabbar, letade lite i tråden efter en grej, men hittade inte.
Hur gör jag ett konto där jag kan heta tex. "O. Slayer" ?
Eller, alltså, humm.... Vill nicka det i spelet, för nu heter jag "defaultPlayer" eller något dylikt >.<
Tack för snabba svar
Och, hur startar jag en campain efter då jag inte går in i "Spela Battlefield 2 online!" ?
Genom vanliga "battlefield 2" ikonen :/
Förbaskat svårmanövrerat spel tycker jag :/
Edit: Nu går det inte ens att spela campain därifrån...
-.-
Snälla svara >.<

Svårhanterat?:p När du trycker på "Play Battlefield 2"-ikonen så startar spelet som vanligt och du hamnar i konto-menyn. Där kan du skapa ett nytt konto som du kan skriva in vilket namn du vill i. När du sedan loggar in med det kontot så heter du det du döpte kontot till.

Spelar du singelplayer så kan man skapa ett offline-konto. Det står klart och tydligt i samma meny. Tycker du det är besvärligt att förstå så kan du installera om spelet på svenska, elller läsa manualen till spelet.

Värt att tillägga är att det inte finns några "campains" att spela offline som i BF1942, om det var det du tänkte på. Offline startar du endast en valfri 16player bana med bottar.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Får avinstallera det sen göra konto igen -.-
Får även göra en NY MAIL, då jag använt 3 olika nu men ingen funkar för att allting ska dampa och att BF2 är ett förbannat lustigt spel >.<
Känns som att man skulle vilja knäcka skivan -.-

Permalänk

har haft ett uppehåll från BF2 i ca 1 månad, har nya patchar släppts? Måste jag ladda ned alla patchar eller bara den senaste?

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem

1.12 är den senaste. Kommer inte ihåg när den släpptes.

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åkerström
Får avinstallera det sen göra konto igen -.-
Får även göra en NY MAIL, då jag använt 3 olika nu men ingen funkar för att allting ska dampa och att BF2 är ett förbannat lustigt spel >.<
Känns som att man skulle vilja knäcka skivan -.-

Man kan logga in både med mailen och nicket. Har du inte testat det ena så gör det. Vad gäller mailen så är det skitsamma vad du skriver, den behöver inte finnas på riktigt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren
har haft ett uppehåll från BF2 i ca 1 månad, har nya patchar släppts? Måste jag ladda ned alla patchar eller bara den senaste?

1.12 är som sagt den senaste. Den släpptes tillsammans med expansionen SpecialForces för ungefär en månad sedan. Så du kan ha missat den precis. Kolla för säkerhetens skull.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Min 1.12 uppdatering har stått på

"Uppdaterar, vänta" i kanske 10minuter, är det normalt eller är det fel på datorn?

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005