BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk

Jag har ett skumt problem, jag kan inte gå upp i rank. Har 517 eller nåt sånt, och har inte fått ny rank... Måste jag göra något speciellt, förutom att komma upp i tillräckligt antal poäng? Senaste ranken gick jag upp i utan problem.

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Jag har ett skumt problem, jag kan inte gå upp i rank. Har 517 eller nåt sånt, och har inte fått ny rank... Måste jag göra något speciellt, förutom att komma upp i tillräckligt antal poäng? Senaste ranken gick jag upp i utan problem.

Hur länge har du väntat? Det kan ta ett tag innan statsen uppdateras.

Permalänk

Igår när jag lirade nådde jag över gränsen, kollade på BFHQ innan jag loggade ut, och även på bf2s.com ligger jag över gränsen, såhär ser det ut där:
http://bf2s.com/player/Nilssonnet/

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Igår när jag lirade nådde jag över gränsen, kollade på BFHQ innan jag loggade ut, och även på bf2s.com ligger jag över gränsen, såhär ser det ut där:
http://bf2s.com/player/Nilssonnet/

Det har hänt för mig med. Bara att fortsätta lira så kommer du bli befordrad, var så säker.

Permalänk

var ett tag sedan jag spelade men hur är det med patcherna.

måste jag installera varje patch för sig eller kan man bara installera den senaste.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dempe-X
var ett tag sedan jag spelade men hur är det med patcherna.

måste jag installera varje patch för sig eller kan man bara installera den senaste.

räker med den senaste...;)

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
räker med den senaste...;)

Suveränt då blir det lir ikväll då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Hoppas de får tag i en low spec dator att testa det på, då kommer de att märka att något är åt helvette fel. Det går inte att spela längre efter senaste patchen! Vafaen har dem gjort? Det laggar hur mycket som helst nu, fyfan va irriterad jag blir. Eller har dem gjort det avsiktligt kanske? "Oj det här rinner för bra på lowspec datorer vi måste nog försämra optimeringen lite så vi får folk att köpa nya datordelar så vi får ännu mer "bidrag" från hårdvaru företagen"
(NO OFFENCE) : /

Föresten behövs serverbrowsern verkligen fixas, oerhört att den inte blivit fixad helt efter så här många patchar, den känns fortfarande helt seg och B-ig. De kunde ju göra en serverbrowser till BF42 vad faen är skillnaden??

dom frågade efter en för ett tag sedan efter sin lowspec. inget har hänt förhoppningsvis kommer den denna månaden.

han ska fixa menys så den laggar mindre också. något geni som har gjort att den skickar 2komandon 30 gånger istället för 30 komandon 2 gångar. och kan sa att det var skickande som var laggigt inte antalet =/

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
dom frågade efter en för ett tag sedan efter sin lowspec. inget har hänt förhoppningsvis kommer den denna månaden.

han ska fixa menys så den laggar mindre också. något geni som har gjort att den skickar 2komandon 30 gånger istället för 30 komandon 2 gångar. och kan sa att det var skickande som var laggigt inte antalet =/

Insiders är alltid bra att ha Håll oss uppdaterade

Permalänk
Medlem

Ska, men jag måste fixa min MSN först. han sitter i Sthlm och jag nära malmö.

spelar inte spelet själv inte än iaf. men när jag vet mer kan jag posta något och det inte är väldigt hemligt

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

237 sidor ??!!! O_O

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
Ska, men jag måste fixa min MSN först. han sitter i Sthlm och jag nära malmö.

spelar inte spelet själv inte än iaf. men när jag vet mer kan jag posta något och det inte är väldigt hemligt

Det är ju det hemliga vi vill veta

Permalänk
Medlem

Vad skiljer radeon 9800 från 9600? räcker det förstnämnda kortet för att kunna ha Lightning på medium med i inställningarna? nu när jag kör med mitt radeon 9600 så kan jag inte ha lightning på medium, för då börjar bilden flimmra om det händer mycket omkring samtidigt. eller är det nåt annat krux, till exempel kylningen som kan vara problem? bilden typ hakar sig och färger o sånt börjar "kopiera" sig och flimmra.. händer oftast dock när jag blir skjuten av raketer från nån helikopter, eller som jag skrev, när det är mycket rörelse.. idéer?

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sprites
Vad skiljer radeon 9800 från 9600? räcker det förstnämnda kortet för att kunna ha Lightning på medium med i inställningarna? nu när jag kör med mitt radeon 9600 så kan jag inte ha lightning på medium, för då börjar bilden flimmra om det händer mycket omkring samtidigt. eller är det nåt annat krux, till exempel kylningen som kan vara problem? bilden typ hakar sig och färger o sånt börjar "kopiera" sig och flimmra.. händer oftast dock när jag blir skjuten av raketer från nån helikopter, eller som jag skrev, när det är mycket rörelse.. idéer?

Låter lite som det här problemet eller? http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=6042839...

Inga enorma skillnader mellan 9600 och 9800 Pro (antar jag att du menar), 9800Pro är lite snabbare typ, samma krets annars. Jag kör med ett 9800 XT men har stängt av all ligthning för att få så bra flyt som möjligt. Går bra att spela visserligen, beror lite på hur kräsen man är.

Permalänk
Medlem

Ingen som har en lösning till mitt problem?

Installerade patchen. Strulade som f*n. Sedan fick jag det tillslut att fungera. Skall connecta till en server å då kommer nästa greij " fel i cd-key nått"... Blir så less
Någon som vet vad felet är? Vilken patch använder ni?

//A

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Det har hänt för mig med. Bara att fortsätta lira så kommer du bli befordrad, var så säker.

Fast jag vill ju låsa upp vapen... :/ Pratade med en kompis på en fest, och han hade inte fått den ranken alls, utan han hade hoppat över det steget helt och hållet.

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Permalänk
Medlem

Gött mos!

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

New information on the 1.2 Update:

Hi all,

We are currently working on the next Battlefield 2 update. We believe this update has some significant improvements that everyone will appreciate. We’ve seen the discussions on the forum and will do our best to address as many issues as possible, as soon as possible.

Here is a quick run down of just some of the issues we have been working on.

- Helicopter now carry 8 missiles rather than 14
- TV-Guided missile now have a shorter range
- Hit points on all air vehicles has been reduced
- AA missile lock has been improved
- Support kits have had their primary weapons adjusted for accuracy
- Sniper kits have had their primary weapons adjusted for accuracy
- Anti-Tank kits have had their primary weapons adjusted for accuracy
- "Dolphin Diving" is no longer possible
- Players can no longer jump and shoot at the same time
- "Prone Spamming" is now fixed
- "Sprint exploit" is now fixed
- The Sa80 weapon has been improved
- The G3A3 weapon has been improved
- Reload while sprinting has been enabled
- Chinese and MEC APCs can now shoot through penetrable materials
- Damage decreased for the M134
- Medic defibrillator paddles have been adjusted. They now reload while not in use.

We'll be announcing further additions to this list, but that will have to wait until the next update. This is NOT the complete list of items we are working on. As we have more items go through testing and we are sure of a change we will update you.

For now, cheers.

Armando "Aj" Marini
Battlefield Team

Flygplan och helikoptrar nerfade och AA-missilerna förbättrade, ser intressant ut. AA ska iofs ha blivit förbättrat tidigare också, men ingen märkte nån skillnad...

Får hoppas de fixar röd färg-buggen också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Flygplan och helikoptrar nerfade och AA-missilerna förbättrade, ser intressant ut. AA ska iofs ha blivit förbättrat tidigare också, men ingen märkte nån skillnad...

Får hoppas de fixar röd färg-buggen också.

Har varit med att fienden har blivit gröna också

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Wieehoo äntligen verkar de göra nått åt detta förbannade hoppa upp, lägga sig i luften och sen skjuta en. samt man kan inte skjuta och hoppa.

Trizz

Visa signatur

Life begins at 9000rpm. S2000 for life!

Permalänk

Spelar ingen roll att AA-missilerna är "förbättrade" då flares är snudd på 100% effektiva. Mellan det och kunna flyga lågt/högt/fort/med afterburner eller enbart bakom något i någon sekund för att bryta låsningen så får majoriteten faktiskt anstränga sig för bli nedskjutna.
Enklast vore nog helt enkelt ge flares enbart möjlighet , säg 50%-ig, avstyra inkommande raketer. Vore mer balanserat (och realistiskt) samtidigt som det skulle göra spelet mera spännande då flygskydd skulle bli mera strategiskt intressant för marktrupper både skydda och förstöra.
Fram tills dess så är AA-batterierna, t.o.m de "skyddade" på hangarfartygen med sina veka miniguns och missiler, enkla gratispoäng för oss i jaktflygplan då de går ner på några sekunder med kulsprutan.

F.ö bra de kollar på hoppandet. Ser mäkta komiskt ut att varje eldstrid mynnar ut i att stora tuffa beväpnade killar hoppar runt i cirklar som fluffiga kaniner.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis så fixar de FPS dropsen i SF också. B

Visa signatur

Strategery!

Permalänk

Kan nån hjälpa mig jag ska installera BF2 SpecialFS men det går inte han försöker uppdatera till version 1.1 men misslyckas och Special Forces intalleras inte pga detta

hur fan gör jag detta var ju ett onödigt köp om det ska vara så här att det inte går att installera pga av patchen irriterande är det också

alltså jag får inte SF installerat pga av uppdatering misslyckades hjälp mig annars säljer jag BF2+SF dens akne är klar faan 300spänn åt satan jävla DICE detta suger asså

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Någon som har en lösning på mitt felcd key typ problem som kom efter installationen av 1.12?

tacksam för lite hjälp
//A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
Kan nån hjälpa mig jag ska installera BF2 SpecialFS men det går inte han försöker uppdatera till version 1.1 men misslyckas och Special Forces intalleras inte pga detta

hur fan gör jag detta var ju ett onödigt köp om det ska vara så här att det inte går att installera pga av patchen irriterande är det också

alltså jag får inte SF installerat pga av uppdatering misslyckades hjälp mig annars säljer jag BF2+SF dens akne är klar faan 300spänn åt satan jävla DICE detta suger asså

Såhär gick det för mig.

Installerade BF2, inga problem.
Installerade SF, patch failed :S.
Installerade patch 1.12 rakt över utan att avinstallera nått.
Installerade SF igen, fungerade!
Installerade patch 1.12 igen, Fungerade!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ado
Någon som har en lösning på mitt felcd key typ problem som kom efter installationen av 1.12?

tacksam för lite hjälp
//A

Laddade up denna åt dig: http://files.upl.silentwhisper.net/upload8/BF2CDKEYCHECK.rar

Kör den då borde det funka.

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte att svära men ibland alltså!! !#"/%)"#¤#"¤/!#)"#¤)/"#¤)/"¤/"#%)!")/¤!)¤?!

Spelade på Rixgame server, Wake island. Flög flygplan. Det gick sisådär, jag är ju inget flygaräss. Så nån krach där och nån här, råkar flyga in i fiende helis nångång. Men sen så hamnar man i dogfights.
Jag låg bakom ett fiendeplan ett bra tag. Drar iväg ett par misiler när jag har låst han. PANG! Två teamkills! Misilerna for rakt in i en heli i från mitt lag. Två punnish!
Samma sak hände igen efter ett par minuter, fast då fick jag bara en punnish.
Detta var dock inte det värsta.

Ett par minuter senare så flyger jag omkring och letar efter fiender. Ett annat flygplan kommer flygandes från höger, smäller rakt in i mig och jag får en teamkill!! Hur i helv***!!!!!! Han punnishar också mig och jag blir kick/bannad från servern!!

Detta idiotiska punnish system! Jag fattar inte hur de kunde lagt in det!!! "#¤/(&&¤"%#/&"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Jag gillar inte att svära men ibland alltså!! !#"/%)"#¤#"¤/!#)"#¤)/"#¤)/"¤/"#%)!")/¤!)¤?!

Spelade på Rixgame server, Wake island. Flög flygplan. Det gick sisådär, jag är ju inget flygaräss. Så nån krach där och nån här, råkar flyga in i fiende helis nångång. Men sen så hamnar man i dogfights.
Jag låg bakom ett fiendeplan ett bra tag. Drar iväg ett par misiler när jag har låst han. PANG! Två teamkills! Misilerna for rakt in i en heli i från mitt lag. Två punnish!
Samma sak hände igen efter ett par minuter, fast då fick jag bara en punnish.
Detta var dock inte det värsta.

Ett par minuter senare så flyger jag omkring och letar efter fiender. Ett annat flygplan kommer flygandes från höger, smäller rakt in i mig och jag får en teamkill!! Hur i helv***!!!!!! Han punnishar också mig och jag blir kick/bannad från servern!!

Detta idiotiska punnish system! Jag fattar inte hur de kunde lagt in det!!! "#¤/(&&¤"%#/&"

Har en enkel lösning, sluta spela public.

Permalänk
Medlem

Min polare har fått ett nytt problem med Bf2, Unmodified content. Han har inte sf. Vad gör man åt detta?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.