Problem vid NFS:MW installation.

Permalänk
Medlem

Problem vid NFS:MW installation.

Tjo,

Min brorson fick NSF:MW i julklapp och min bror sitter i telefonen med mig nu och försöker installera spelet.

Tydligen är det någon programvara på skivan som ska "förhindra piratkopiering" och som kan medfölja att vissa enheter inte kan installera spelet korrekt eller ens hitta skivan.

När han stoppar i skivan och splashscreenen kommer upp står det bara "Spela" "Sök efter uppdateringar" "Läs mig" och "Avinstallera".

Har försökt få honom att upprepa filnamnen från skivan i hopp om att hitta rätt fil för att starta installationen manuellt, men vi har inte lyckats.

Är det någon som haft samma problem som kan berätta hur man gör eller som kan kolla på skivan vilken fil man ska välja för att starta installationen?

Det står tydligen i manualen att en eventuell uppgradering av firmware till enheten kan lösa problemet, men vi har gjort detta nu och det hjälpte inte.

All hjälp emottages varmt.
Tack på förhand.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

Har du testat uppdatera? om det finns?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Hmm när det är programvara som ska förhindra piratkopiering så ska man tydligen inte kunna installera vissa spel om man har tex nero eller Deamon tools installerat på datorn :S :/. - Sa snubben i spelaffären till mig.

Jag har själv aldrig råkat ut för det men det kan somsagt vara det som är problemet.

När han stoppar i skivan och splashscreenen kommer upp står det bara "Spela" "Sök efter uppdateringar" "Läs mig" och "Avinstallera".

Jag har fått så några gånger när jag har installerat andra spel när dem har strulat. Jag har enkelt gått in i windows registret och tagit bort alla filer som handlar om ( i det här fallet) EA GAMES / NFS: MW. Sen så har man fått upp en "installera" knapp igen.

gl

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk

ja fick samma problem å då avinstallera ja nfs underground 1 å de gick de helt plötsligt att installera...

Visa signatur

Mvh Rikard

C2D E4300 CPU 1.8ghz@3ghz 1.35v 31C Idle 58C Load, Gigabyte GA-965P-DS3 Mobo, Asus x1950pro 256mb Grafikkort, 2x2048 OCZ minnen, Samsung 500gb SATA2,Samsung DVDRW SATA, Antec Sonata II Chassi.Tgb Logitech UltraX, Mus Logitech MX1000