Nintendo Revolution är riktigt liten

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Alltså, grejen om att 360 inte är någon grafisk revolution...

Kunde inte sagt det bättre själv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Kunde inte sagt det bättre själv

Duh, läs förra grejen. DET ÄR LAUNCH SPEL FFS!

Här är några bilder på launch-spel till PS2. Ja, de är fula- Betyder det att alla PS2 spel är fula? Nej...

http://media.ps2.ign.com/media/013/013749/img_1254580.html
http://media.ps2.ign.com/media/015/015148/img_1368730.html

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Den var liten. För er som undrar är en 5.25 tums spelare runt 4.1 cm hög och 15 cm bred ungefär sedan variarer längden lite mellan 15-17 cm så den går bra att modda in i ett datorchassi.

Visa signatur

Msi 875P Neo Lsr || Pentium 4 2600@2853 HT || Kingston ValueRAM 4*256 Mb 400 Mhz Dual || Radeon 9600 pro 400/600 ( 526/802 ) Zalman ZM80D-HP||
3D mark 01: 14327 || 3D mark 03: 4563 || 3D mark 05: 1608 ||

Permalänk

Oj vad liten och fin den var! Älskar små kompakta maskiner! Synd bara att jag inte gillar Nintendos spel annars hade detta varit ett självklart köp.

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Nintedo måste ha anställt en trollkarl eller nått, förstår inte hur den ska kunna vara så liten. Inte mycket större än en 5,25" dvd-spelare.

Nu vet vi ju vart harry potter tagit sitt första jobb någonstanns

Visa signatur

Xbox Live Gamertag - decaar
Zepto Mythos !

Permalänk

Hade jag vart Mod/Admin har ni vart bannade så hårt att tom polska ADSL dc-hubbar hade haft ert ip-nummer loggat. Håll er jäkla fanboy´ism utanför nintendotrådar, här snackar vi!

Men nu till saken, nästan skrämmande liten design. Jag tror starkt på Nintendo när det gäller Revolution. 16 Mars är väl dagen då allt skall avslöjas om jag inte minns fel?

Visa signatur

"My girlfriend always laughs during sex - no matter what she's reading." - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Det bra är att nintendo her lagt om sin strategi helt, och släpps deras otroligt hådra remmar på 3dje parts tillverkarna vilket jag verkligen hoppas annars går dom nog i graven.
även slutat tävla i att ha den bäst "Multimedia maskinen" dom bygger en ren spel maskin.
kanske inte sattsat på den bästa hårdvaran men då inte heller på hd-stöd vilket gör att hårdavaran behöver ju inte vara lika bra.(jajja, hd kommer att vara standard om 2år ellr va ni nu tror, dom sa att ALLA i svergie skulle ha bredband för flera år sedan och ändå sitter en heldel på adsl/modem)
Sen även skapat dosan, som verkar göra det lätt att spela för vem som helst vilket jag tycker är väldigt intresant. hur många gånger har inte ni haft hem nå polare sen blir man sugen på att spela lite och måste förklara hur dosan funkar och vilka knappar som gör vad och vilka spakar du svänger på osv osv. sen tar ett lång tid innan man/dom lär sig sånt.
Någon ting som det inte snackas om särsligt mycke är att dom kommer att ha ett väldigt avancerad röst styrning.
även har nintendo sagt att dom har en till stor överraskning kvar i ärmen, så innan ni säger att den kommer att bli sämst kanske ni borde kolla upp va den igenteligen kan göra.

Lite text från en europeisk spelutvecklare om att rev INTE kommer vara en xbox+:

"Gamecube-based development kits
Nintendo gave us many diffrent development kits to work with. We've received many upgrades on both hardware as development tools. Keep in mind however Revolution development is very similiar to Gamecube development. The first "real" development kits we've received from Nintendo actually was a Gamecube development kit with Revolution controller tools/support. That was however, more than one year ago and those development kits have been replaced many times already.

Now I've read IGN claimed to have heart from an annonymous studio current Revolution development kits are just slightly faster/better than the xbox hardware. This is funny, because this is both true and fake.

Two months ago our studio aswell was still working with a Revolution development kit that had slightly more power than the current xbox. Less than a month ago however, we've again received upgraded development kits. Now I suspect ( no I'm actually positive ) this studio talked with IGN just before Nintendo handed over new development kits. It's also posible by the way, as I'm not sure how big this annonymous studio is, hasn't received the upgraded development kits as of yet. Mostly of the time the "big" studio's receive upgraded development kits a few weeks before the small ones do, because it's not a cheap job to replace development kits every time.

The most up to date working Revolution development kit has alot more power than the previous one. I can even confirm to you the newest development kits are the first development kits that includes prototypes of both Hollywood and Broadway. The previous versions didn't have those included.

Now if you look at the current specs of both Hollywood and Broadway ( which I will not provide to you, so do not ask ), we're not talking about a slightly upgraded xbox, but pretty powerfull hardware. Revolution's power is not underpowered compared to xbox 360. I can't speak for Playstation 3, because I've no acces so any stuff involved to Playstation 3 development.

However, Xbox 360 has more power than Revolution, but Revolution isn't underpowered.

Och nej heter inte nintendo för att jag tycker dom är bäst! komme bara inte på nått annat.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nintendo
dom sa att ALLA i svergie skulle ha bredband för flera år sedan och ändå sitter en heldel på adsl/modem)

Så vad kallar du ADSL då? Det är ju lika mycket bredband som Fiber eller vad du nu syftar på.

Sedan ditt argument om HDTV är ju ett typisk "avis" argument som _jaja ni tror det är standard om 2 år osv osv_ det handlar inte om vad som är standard utan om att vissa vill ha bra spel med bra grafik och det kan 360 och PS3 erbjuda jag själv tycker det är skitbra att dom har HD stöd då det blir ganska mycket finare med det.

Men jag säger heller inte att REV kommer vara dålig utan tycker bara det är lite synd att dom inte sattsar på lite mera hårdvara. Sedan att du säger att man inte kan säga att någon kommer vara sämst när den ens inte finns ännu det stämmer bra det MEN du eller någon annan kan ju inte heller säga att den kommer vara bra just eftersom den inte finns ännu.

Hehe Din sista mening är bara för rolig.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Så vad kallar du ADSL då? Det är ju lika mycket bredband som Fiber eller vad du nu syftar på.

Hehe Din sista mening är bara för rolig.

jag menar adsl på 0.5 mbit!

mbr som du inte kan tillföra någoting i denna tråd seriöst skriv inte, du sitter ju bara och visar att du är totalt oförmögen att diskutera med!

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nintendo
jag menar adsl på 0.5 mbit!

mbr som du inte kan tillföra någoting i denna tråd seriöst skriv inte, du sitter ju bara och visar att du är totalt oförmögen att diskutera med!

Oj vad bra saker du kommer på då. LÄS min edit så ser du lite mera. Sedan så tillförde jag ju något du sa att ADSL inte är bredband jag sa att det är det. Men det kanske bara är så att du inte gillar när någon säger emot dig?

Eller var det min mening om ditt namn du tog åt dig på?

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Ojsan! Jag trodde faktiskt att Rev skulle vara större än sådär. Men det är riktigt sexigt med små apparater intill TVn än att ha en stor jäkla VHS bredvid den.

För övrigt så ser jag fram emot Rev mer än någon annan av Next-gen konsollerna. Mest för att jag vet att om jag köper den kommer jag att kunna köar Mario, Zelda, Metroid och Super Smash Bros. åtminstone, vilket bara det räcker väldigt långt i mina ögon. Sen kommer man ju självklart att missa lite titlar som de andra konsollerna har, men det är inte hela världen.

Sen för att kommentera på prestandan så tyckte jag att artikeln på Arstechnica var väldigt intressant:

http://arstechnica.com/articles/paedia/hardware/revolution.ar...

Och som sagt så är jag personligen helt övertygad om att Rev inte alls kommer att ha lycka mycket hästkrafter som de andra maskinerna, men det spelar ju faktiskt inte en så stor roll, i min mening. Vi har ju samma exempel med PS1 vs. N64 där faktiskt N64 hade bättre maskineri, men ändå slog PS1 förbaskat hårt i världen. Och på ett mer personligt plan så kan jag jämföra Ds vs. PSP där jag inte alls är missnöjd över min DS. Den har sämre grafik, ja, än sen då? Den har bra mycket mer att ge i spelväg och så än vad PSP har, och för en mindre peng också. Dock är det inget att hymmla med att PSPn faktiskt både är snyggare rent estetiskt som dess grafik.

Min poäng är att vi kanske vet tillräckligt för att komma överens om att rent grafiskt kommer Revolution att ligga bakom de andra men att vi ändå inte vet vilka av dessa som kommer att klara av att leverera mest spel som är värda att spela. Dock misstänker jag att om man är en fantast av bilspel och sportspel så kommer Revolution inte att vara den konsoll som man trånar efter, då jag håller med om att dessa sorters spel behöver så bra grafik som möjligt för att maximera spelupplevelsen.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Ojsan! Jag trodde faktiskt att Rev skulle vara större än sådär. Men det är riktigt sexigt med små apparater intill TVn än att ha en stor jäkla VHS bredvid den.

För övrigt så ser jag fram emot Rev mer än någon annan av Next-gen konsollerna. Mest för att jag vet att om jag köper den kommer jag att kunna köar Mario, Zelda, Metroid och Super Smash Bros. åtminstone, vilket bara det räcker väldigt långt i mina ögon. Sen kommer man ju självklart att missa lite titlar som de andra konsollerna har, men det är inte hela världen.

Sen för att kommentera på prestandan så tyckte jag att artikeln på Arstechnica var väldigt intressant:

http://arstechnica.com/articles/paedia/hardware/revolution.ar...

Och som sagt så är jag personligen helt övertygad om att Rev inte alls kommer att ha lycka mycket hästkrafter som de andra maskinerna, men det spelar ju faktiskt inte en så stor roll, i min mening. Vi har ju samma exempel med PS1 vs. N64 där faktiskt N64 hade bättre maskineri, men ändå slog PS1 förbaskat hårt i världen. Och på ett mer personligt plan så kan jag jämföra Ds vs. PSP där jag inte alls är missnöjd över min DS. Den har sämre grafik, ja, än sen då? Den har bra mycket mer att ge i spelväg och så än vad PSP har, och för en mindre peng också. Dock är det inget att hymmla med att PSPn faktiskt både är snyggare rent estetiskt som dess grafik.

Min poäng är att vi kanske vet tillräckligt för att komma överens om att rent grafiskt kommer Revolution att ligga bakom de andra men att vi ändå inte vet vilka av dessa som kommer att klara av att leverera mest spel som är värda att spela. Dock misstänker jag att om man är en fantast av bilspel och sportspel så kommer Revolution inte att vara den konsoll som man trånar efter, då jag håller med om att dessa sorters spel behöver så bra grafik som möjligt för att maximera spelupplevelsen.

REV kommer jag med skaffa men mest för min grabb som gillar mario spelen och jag själv som gillar Zelda men min 360 köpte jag ju för att det kommer en hel del spel till den som lockar mig.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Tja den är en aning mindre än PSTwo

Rew 955,5 cm^3
PSTwo 978,88 cm^3

Ingen stor skillnad igentligen, men i vilket fall som hellst, vet man hur stor PSTwo är så har man en ganska stor aning om Rew's ^^ med andra ord, inte stor alls.

Finns både fördelar samt nackdelar mot det. Men den absolut största nackdelen gämförelse mot PSTwo finns inte, aka trådlösa kontrollers, så man lär ju inte dra ner den i backen ^^.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

börjar blir orolig för att man ska tappa bort den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Oj vad bra saker du kommer på då. LÄS min edit så ser du lite mera. Sedan så tillförde jag ju något du sa att ADSL inte är bredband jag sa att det är det. Men det kanske bara är så att du inte gillar när någon säger emot dig?

Eller var det min mening om ditt namn du tog åt dig på?

Bara så du vet så är inte 0.5mbit/s bredband
För att kallas bredband ska de gå minst 2mbit/s.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Bara så du vet så är inte 0.5mbit/s bredband
För att kallas bredband ska de gå minst 2mbit/s.

Både "upp" och "ner" eller?

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

Tror de är bara ner...
Läste de i någon data tidning att definitionen av bredband är att det ska gå minst 2mbit stog inte om de vara bara ner/upp eller både...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alving
Både "upp" och "ner" eller?

ner

Permalänk
Medlem

Ni som säger att den inte är släppt, va fan så pass mycket är jag medveten om? Men man vet hur krafftfull den kommer vara och det är det enda jag påpekat. Och det stör mig. Hoppet från psx/n64 till ps2/gamecube/xbox är mycket större än xbox 360/rev. Ps3 återstår att se, värkar jävligt rått i alla fall.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Ni som säger att den inte är släppt, va fan så pass mycket är jag medveten om? Men man vet hur krafftfull den kommer vara och det är det enda jag påpekat. Och det stör mig. Hoppet från psx/n64 till ps2/gamecube/xbox är mycket större än xbox 360/rev. Ps3 återstår att se, värkar jävligt rått i alla fall.

Fast om du läser vad t ex Nintendo skrev så vet man ju inte exakt vad prestandan kommer bli. Och som sagt, eftersom att det är det enda du stör dig på så bryr du dig bara om grafiken. Men du får gärna spela skitspel med assnygg grafik, jag har inte det behovet

Men jo grafik är viktigt och gör ett bra spel bättre, och i bilspel och annat behövs det bra grafik för att höja spelupplevelsen. Men du visar ju flera gånger att grafiken är viktigast för dig Bra att PS3 och Xbox 360 finns då för dig... Själv kommer jag köpa Rev och PS3, för spelen, inte prestandan :E

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
orkade inte läsa allt. Men jag vet att xbox 360 svek mig totalt med grafiken så jag har mina aningar hur rev kommer se ut grafikmässigt.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Ni som säger att den inte är släppt, va fan så pass mycket är jag medveten om? Men man vet hur krafftfull den kommer vara och det är det enda jag påpekat. Och det stör mig. Hoppet från psx/n64 till ps2/gamecube/xbox är mycket större än xbox 360/rev. Ps3 återstår att se, värkar jävligt rått i alla fall.

Sluta upp med att förlöjliga dig...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

grafik och grafik..
med Mario Kart DS har jag haft mycket roligare än jag haft med de flesta mega snygga pc spelen..

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Någon som vet något inofficelt bud på vad den kommer kosta?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Någon som vet något inofficelt bud på vad den kommer kosta?

Mindre än 299 dollar är senaste ryktet.
Sen har det ju ryktats om 199 dolllar och så lågt som 99, men det är nog lite väl lågt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Någon som vet något inofficelt bud på vad den kommer kosta?

Läste på Kong att det kan bli så långt som 1200 kr :S

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
grafik och grafik..
med Mario Kart DS har jag haft mycket roligare än jag haft med de flesta mega snygga pc spelen..

Sant, Tycker redan de senaste Xbox,PS2 spelen som släpps nu mot lsutet sett otroligt fina ut. SÅ jag tror inte Revolution kommer svika hos! Vill så gärna ha en nu

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Oj vad liten den var.
Bra då kan man ta med den var som helst, är det skivor man använder`?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Alltså, grejen om att 360 inte är någon grafisk revolution...

PS2/xbox/GC var ju knappast några grafiska revolutioner. Det var PS och N64 som var revolutioner, 3D och joystickar.

Permalänk
Medlem

Den påminner mig om min kära iPod Nano. Och det är jäkligt positivt. Den är så stilren, så snygg...så liten.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x