Permalänk
Medlem

Mp3-spelare, bra kvalitet till lågt pris?

Jag har blivit sugen på att skaffa en mp3-spelare för att kunna lyssna på musik, talböcker och podradio på jobbet. Jag är ingen audiofil och spelaren ska användas i en hyfsat slamrig miljö, men ljudet får så klart inte vara allt för anskrämligt.

Jag vill inte betala för mycket, men jag föredrar att köpa saker som verkar bra och är således på jakt efter den bästa möjliga kombinationen av pris och kvalitet. För att det inte ska vara en omöjlig uppgift är premisserna som följer: 512 MiB eller mer och ett pris som helst inte överstiger 8-900 kr (ju lägre desto bättre, förstås).

Så, har ni några tips? Jag prioriterar kvalitetskänsla (finish, hållbarhet, garantier, ljudkvalitet) framför finesser. Jag är lite inne på iPod Shuffle (512 MiB), någon som har några andra förslag utifrån mina önskemål?

Permalänk

Eftersom du nämner podradio och talböcker, vill jag tipsa om att du bör tänka lite på valet om hörlurar, de lurarna man brukar få med en mp3-spelare är inte värst bra på att isolera ljudet från omgivningen, vilket gör det jobbigt att lyssna på tal när man åker kollektivt, köper man ett par vettiga lurar som isolerar omgivningen blir podradio mycket mer njutbart att lyssna på!

Jag har inte använt en iPod shulle, men jag kan tänka mig att avsaknaden av display gör det jobbigt att separera talböcker från musik.

Vissa rykten säger också att iPod Nano kommer att komma ut i en 1GB-Variant, om detta stämmer lär prislappen på den inte vara allt för hög, fast kanske mer än 900:- iofs.

_om_ du skulle välja en iPod (oavsett modell), då har du ett underbart sätt att lyssna på podcasts iaf, då allt sker helt automatiskt när det gäller att hämta hem nya avsnitt, ta bort gamla osv

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
Jag har inte använt en iPod shulle, men jag kan tänka mig att avsaknaden av display gör det jobbigt att separera talböcker från musik.

Tror nog inte det skall vara så jobbigt.
Man lägger över talböckerna först och markerar dom som "hoppa över vid blandning" och sedan lägger man över musik.
Ställer man Shuffle:n på att ta i ordning kommer talböckerna först i ordning och ställer man den på "shuffle" så kommer det musik.
Kan iofs inte påstå att jag provat så mycket, är inte mycket för talböcker, men gjorde det en gång och då funkade det.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!