Permalänk

det perfekta chassit?

jag letar efter det perfekta chassit för mig, det ska va stilrent, ha bra kylförmåga, gjärna ljuddämpat och lämpa sig bra för vattenkylning.
det är ganska höga krav, men utöver det så ska det heller inte vara allt för dyrt, max 2000

Visa signatur

c2d @ 4ghz - Xtreem ddr2 4gb -gtx 275 - 5tb samsung hd
k7 - 16-50/2.8 - 35/2 - 150-500

Permalänk

Innan alla börjar komma med sina förslag så som Lian Li !!!1111ettettett osv så kan du ju prova att söka?
Bara idag tror jag det varit uppe om ett antal olika chassin.

Men eftersom du nu inte verkar klara av det så kan jag väl säga att ett CM Stacker är bra.

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk

Tycker om mitt Thermaltake Kandalf, vilket uppfyller alla dina krav
http://www.thermaltake.com/xaserCase/kandalf/kandalfmenu.htm

Permalänk

TT är allt annat än stilrena i min mening...

Men ett om du ska ha alla krav i ett chassi så kan Antec passa dig bra. Dock så är platsen inte så superb för vattenkylning. Men om du väljer att ha radiatorn hängande där bak så får det nog plats..

//Mind

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem

har inget Lian Li, men V2000 chassit MÅSTE bara vara sjukt grymt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kolla länkarna på han innan mig.

Lian li PC-7 lär inte ha så vidare bra plats för vattenkylning, men dom andra två bör passa bra. Enklast och störst, men också fulast är ju Chieftech fulltower'et (eller hur man säger?)

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Medlem

Måste faktiskt hålla med lite om CMStacker.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

Tycker CM stacker låter som det perfekta för dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Var du allvarlig?

jag tycker att lianlis chassin är grymmt stilrena men om man får plats med vattenkylning de vet jag ej.. jag har ett p180 och hade vatten kylning där förut.. funka prima!

Visa signatur

AMD Athlon 64 4000+ 1MB @h2o||A8N-E, nForce4 Ultra,PCI-Ex16||Crosair 2048mb||7800GTX 256MB ||Antec P180 ||NorthQ 400W ||250GB+200gb

Permalänk
Avstängd

Thermaltake Shark är det klart snyggast chassit! KÖP DET!

Visa signatur

SpelDator: P4 ||| Radeon X800 GTO 256MB ||| 3.3 gHZ ||| 2x200 GB hdd ||| 3x512 mB RAM
VentServerDator: Geforece2 ||| 800 mHZ ||| 6 gB hdd ||| 128 mb RAM :D
----------> Telia 24 Mbit/s <----------

Permalänk

ok, stackern verkar vara bra, men hur är det i taket, är det metall eller plast?

Visa signatur

c2d @ 4ghz - Xtreem ddr2 4gb -gtx 275 - 5tb samsung hd
k7 - 16-50/2.8 - 35/2 - 150-500

Permalänk
Medlem

Lian Li PC-6277 är nog ett av de absolut trevligaste chassin som går att köpa. Tyvärr är de utrustat med ett fönster (vilket jag inte vill ha) samt att powerknapps enheten har en 80 cm fläkt när de borde vara en knappenhet med 12 cm fläkt som lian-li har på andra, större chassin. Finns hos gtek.net för övrigt.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk

Cm stacker är nog det ultimata om du vill ha ett stilrent chassi med gott om plats för vattenkylning.

Visa signatur

Alldeles för många datorer.. :>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magnus_101
ok, stackern verkar vara bra, men hur är det i taket, är det metall eller plast?

Det är Aluminium eller galvat stål i toppen.

Finns endast en plast-bit på hela stackern, och det är den lilla rundade upphöjningen fram på toppen. Resten är Aluminium eller stål

Och chassit lämpar sig perfekt för vattenkylning då det är väldigt djupt och fritt inuti. Jag har en stor rostfri tank på 3liter som får platts utan problem, oljekylaren ligger i botten utan problem

Ne stacker ska det vara

Lian Li är fina men dyra, fast du får vad du betalar för

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk

Cm stacker är nog det ultimata om du vill ha ett stilrent chassi med gott om plats för vattenkylning.

Visa signatur

Alldeles för många datorer.. :>

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

Det finns inget perfekt chassi eftersom alla har olika krav. Ta något som känner dig nöjd med.

P180 är bra på alla punkter, utom att det inte är allt för lämpat för vattenkylning.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Inaktiv

Lian Li PC-6070 Scandinavian edition är kanske ett alternativ? finns på gtek förövrigt

Permalänk
Medlem

Cooler Master Stacker tycker jag, förstår inte hur folk kan länka till ett PC7, hur får du inte vattenkylning där? Säker på att alla bara går in på datorbutiken och söker 'Lian Li' sen plockar första bästa. Jag har också ett kandalf och det skulle nog inte vara nått problem att montera en tripplerad i botten om man gör några små modifieringar, kanske går utan också.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Avstängd

Thermaltake Kandalf eller Armor låter som det rätta för dig...

Visa signatur

Fractal Designs R4 Black | Intel 3570K @ 4Ghz | Asrock Extreme 4 | Corsair Vengeance LP 2x4Gb
2x Asus GTX 660 DC II TOP | Phanteks PH-TC14PE Svart | Corsair TX750M | Samsung 128Gb SSD | Seagate Barracuda 2Tb
> Datorn i Galleriet <

Permalänk
Medlem

Jag måste ochså säga Cooler Master Stacker.
Jag har själv använt ett stacker nu under längre tid, tidigare brukade jag köpa och byta chassin väldigt ofta men efter jag köpte stackern så har jag inte hittat nått chassi som i mina ögon är lika välbyggt som stackern.

Den enda nackdelen som jag kan tycka är att om man ska köra med kompressor så sitter moderkortet så högt upp att armen inte når, jag håller just nu på att bygga om stacker så att kompressorn ska passa, jag kör nu tillfälligt med Chieftec chassi som jag ochså gillar men det kan tyvär inte mäta sig med Cooler Master Stacker.

Visa signatur

CPU: INTEL QX6850 //Moderkort: DFI 680i LT//Minnen: OCZ Flex 9200//Grafik: Asus Geforce 8800ULTRA
Power: Silverstone Olympia 1000w//HD: WD Raptor 74GB/36GB//Chassi: LIAN LI PC6070B/Cooler Master Stacker

Permalänk

vilket är det billigaste eller mest prisvärda lian li chassit ? tänkte mej runt 1000 kr, sry för offtopic

Visa signatur

[Asus X-series A7N8X][Sempron 2800+]
[GeForce 6600GT 128mb][2x512mb]
[0.2TB hdd][Nec DVD/RW ND-3550A]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kickmen
Var du allvarlig?

jag tycker att lianlis chassin är grymmt stilrena men om man får plats med vattenkylning de vet jag ej.. jag har ett p180 och hade vatten kylning där förut.. funka prima!

Jepp najs chassie ju

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kallemartensson
vilket är det billigaste eller mest prisvärda lian li chassit ? tänkte mej runt 1000 kr, sry för offtopic

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54286...

Visa signatur

c2d @ 4ghz - Xtreem ddr2 4gb -gtx 275 - 5tb samsung hd
k7 - 16-50/2.8 - 35/2 - 150-500

Permalänk
Medlem

Tråden är ett år gammal. Tror ni inte han har hittat en chassi?

Visa signatur

We are the police you moron, We got helicoptors.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bottle
Tråden är ett år gammal. Tror ni inte han har hittat en chassi?

Är du hög?

Permalänk
Medlem

håller med till viss del..

Den första e jäkla bra även fast jag inte haft en.. kanske inte så snygg men det är ju en smaksak.. hur det är med ljuddämpning vet jag inte.
Den andra hade jag för några dar sedan och jag kan säga att den är bra och med en del moddande o sågande så kan man få plats med en hyffsad vattenkylning, men defenetivt ingen extrem. Dugligt bra isolering på den.
Vad gäller 3an så vet jag inte så övedrivet mkt om lian li men de finns inte mkt ytrymme för vattenkylning fast gött med saker som hdd rack o mobo rack.. hur ljuddämpad den är vet jag inte..

Jag tycker som många andra här att CM Stacker är det ultimata valet.. fast inte 810 eller 830 utan den innan dom 2 med plats för 2 nätagg. Jag köpte en för några dar sedan o kan säga att jag är inte det minsta missnöjd! Den är gigantisk (fast på ett positivt sätt. Lagom gigantisk) och gott om kylningsmöjligheter med många platser för fläktar, moddningsvänligt och stort plats för vattenkylning. Det är jäkla snyggt med

Visa signatur

:)