Permalänk
Medlem

Lian li pc6070 scand

http://gtek.se/index.php?mode=item&id=1049&session=dbb67ab938...

Detta är chassit jag kommer att köpa tror jag! var på väg att bställa det vanliga pc6070 med 80mm fläktar och så ser jag det hära! Visst borde det vara bra? lr?

Permalänk
Medlem

lian li är alltid bra

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk

Snyft jag som köpt ett pc7 se och pajat garantin på det....:(
Ne men det är ett bra chassi

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Snyft jag som köpt ett pc7 se och pajat garantin på det....:(
Ne men det är ett bra chassi

Vadå snyft? Det är ju ett bra chassi,

Väntar fortfarande på bilder....

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Vadå snyft? Det är ju ett bra chassi,

Väntar fortfarande på bilder....

Ska hämta dämpmattan imorgon, blir bilder då...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Hade tänkt att köpa ett vanligt 6070B och sen byta ut fläktarna och sätta in en 120 mm i bottnen men nu när jag såg det här blev jag lite tveksam. Lite synd att man inte får utragbar moderkortsplatta

Visa signatur

533 mhz Celeron|64 MB Ram|32 MB delat videominne|20 GB HDD|Cd-RW|DVD Rom

"Please quote me for replies"

Permalänk
Medlem

Det har jag aldrig haft så det är inget jag kommer skna

Permalänk
Medlem

Ett klockrent köp. Lite smådyrt men smakar det så kostar det.

Permalänk
Medlem

jag ska se till att en butik i stan tar hem det så slipper jag frakten

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konne-
jag ska se till att en butik i stan tar hem det så slipper jag frakten

har du köpt chassit konne? För i så fall skulle jag uppskatta lite bilder, det brinner lite i plånboken nu nämligen

Permalänk
Medlem

Att de fortfarande skriver att aluminiumchassin avger värmen fortfarande är dock en gåta för mig.. suck.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Att de fortfarande skriver att aluminiumchassin avger värmen fortfarande är dock en gåta för mig.. suck.

Det gör ju det. Ett alu chassi leder värmen bättre än ett plåt chassi. Men visst någon enstaka grad spelar kanske ingen större roll men ialla fall...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av randomprecision
Hade tänkt att köpa ett vanligt 6070B och sen byta ut fläktarna och sätta in en 120 mm i bottnen men nu när jag såg det här blev jag lite tveksam. Lite synd att man inte får utragbar moderkortsplatta

OffT: jag undrar varför det är så bra med en utragbar moderkortsplatta? har inte hajjat det.... :p:)

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gr1ng0
OffT: jag undrar varför det är så bra med en utragbar moderkortsplatta? har inte hajjat det.... :p:)

Om du kan ta ut moderkortsplattan och montera allt för att sedan bara sätta den på plats är ett + eller hur?

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av diggarn
har du köpt chassit konne? För i så fall skulle jag uppskatta lite bilder, det brinner lite i plånboken nu nämligen

Mitt står bredvid mig och bara väntar på sin nätdel

Visa signatur

Stationär: C2D 6600@2,4 GHz
Bärbar: DELL Vostro 1510
Notebook: Lenovo S10e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av diggarn
har du köpt chassit konne? För i så fall skulle jag uppskatta lite bilder, det brinner lite i plånboken nu nämligen

Nej, det blidde inte så... Mobil tog sig ett dopp i det blå och sen så var det en W800i till mig istället... Så nu håller jag på och försöker få in mina delar i en gammal radio! får se om det kommer bilder på det sen

Permalänk

synd att du inte köpte det för det är ett helt underbart chassi, känns som jag kommer hålla mig till lian-li från och med nu

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk
Medlem

Det kanske blir ett sådant sen någon gång då. Fast antec p150 verkar också vara nice

Permalänk
Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Det gör ju det. Ett alu chassi leder värmen bättre än ett plåt chassi. Men visst någon enstaka grad spelar kanske ingen större roll men ialla fall...

Nej, inte ens en enstaka grad faktiskt. Testa känn på ditt chassi, brukar det kännas varmt? Mest troligt inte, nästan alla chassin är svala, just för att all värme leds ut med chassifläktarna och nätagget, i praktiken inget går ut genom väggarna.

Det är fortfarande sant att aluminium leder värme bättre än stål, men i detta fall är det oerhört falsk marknadsföring.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

ditt chassi blir faktiskt lite små ljumet på moderkorts sidan då det inte finns nånstans att leda den lilla värme som skapas där går den ut genom chassit.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Snyft jag som köpt ett pc7 se och pajat garantin på det....:(
Ne men det är ett bra chassi

Då är vi två
Här är min modd: http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=964...
Ångrar iaf inte de minsta att jag sågade i chassit direkt när jag fick de

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muhihihaha
Då är vi två
Här är min modd: http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=964...
Ångrar iaf inte de minsta att jag sågade i chassit direkt när jag fick de

vänta lite.... har du inget grafikkort?

kollade på bilderna

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sammex
vänta lite.... har du inget grafikkort?

kollade på bilderna

Blind?

Permalänk
Medlem

Jag har lianli:s fulltower JÄVLIGT BRA kvaliten är toppklass bra hdd kylning mkt utrymme

ps: TRO MIG JAG VET

Visa signatur

Blackfox

Permalänk
Medlem

lianli brukar ju vara bra