Permalänk

MUD

Nån som muddar här på Swec? Eller nån som planerar att börja? (För de oinvigda är MUD ett textbaserad online-rollspel. Som typ WoW fast i text)

Jag har börjat lite smått med det där o märkt att man blir ju förbanne mig besatt! Sitter alldeles för mycket numera. Hittat en riktigt bra fantasy-MUD baserad i Holland med bra upplägg, Hesperia. Problemet med den MUD:en är att alldeles för få spelare hittat den ännu. Kanske några Swecar kan få upp ögonen o börja lira lite? Skulle vara kul om vi tog över stället helt

MUD: Hesperia, http://www.hesperia-mud.org

Adressen: hesperia-mud.org port 7000

Kör med programmen Zmud eller telnet. förslagsvis Zmud då. Går att ladda ner gratis här:

http://www.zuggsoft.com/zmud/zmudinfo.htm

Pröva på att lira lite. Gillar ni rollspel kommer ni vara fast direkt!

Visa signatur

Tar det kallt överallt

Permalänk
Medlem

Har lirat mud i 3 år snart (fan, nästan oldschool ).
MUME(multi users in middle earth) är den bästa pkmudden som finns atm.
Riktigt stor värld (kan fortfarande inte hela) och mängder med utrustning att få.

Servern ligger i norge så man pingar under 50ms hela tiden (ett måste om man ska PKa) och är rätt många spelare som lirar. Inga raser är klassbundna och man får välja sina stats helt själv om man vill, men kan även få hjälp om man är ny. Det finns 100 levels och det är bara 3 pers som har uppnått det, vilket säger en hel del. de flesta har inte ens uppnått level 50.

Finns fungerande glowswords(börjar lysa när orcer eller troll är i närheten, men dessa svärd klassas som artifact, kan bara finnas ett sånt svärd i spelet samtidigt, det decayar efter ungefär en vecka irl).

om du inte fattat det än så är det alltså i middle earth man lirar, finns gray havens, bree, rivendell, isengard, orc caves, mirkwood etc etc.

har testat massor med muds men dom flesta suger i jämförelse.

adress: 129.241.210.221
port: 4242
url: fire.pvv.org

Visa signatur

blocka då tönt!

Permalänk
Medlem

Fast i MUD träsket sedan 95 någon gång. Har blivit en ansenlig mängd med timmar man spenderat där. Undrar om det inte är lite så att om man tycker att en god bok är att föredra mot en god film, tycker man även att mudda är bättre än att spela grafikbaserade spel. Nåja om ni har tid över någon gång och har tråkigt, titta förbi på login.finalrealms.org:4001, där spelar jag, och har gjort så de senaste 9 åren.

Permalänk
Medlem

Har muddat sen 97, har en gud sen 2002 pa Burning.

www.burningmud.org // sidan ar under uppdatering... sen 4 ar tillbaka och ingen har orkat gora natt annu
telnet burningmud.org 4000

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem

spelade realms of dispair för 5 år sedan höll på i 2 år sen var jag lvl 69 o orkade inte mer. men många roliga stunder har man haft

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Jag brukar spela DUMII. Har gjort det sen December 2002 då en av mina lärare tipsade mig om det.

http://dum.acc.umu.se

Visa signatur

Vill du ha svar? Citera mig gärna.

Permalänk
Medlem

Har spelat Aetolia ett litet tag, ganska skoj. Från skaparna av Achaea, har en vampyr på lvl 65. Brukar vara 60-100 pers där.

www.aetolia.com

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

Jag har lirat Burning också!!! Ett bra tag, tills en kompis fick för sig att multispela min Pr/Pr som blev deletad.

Jag är också aktiv på Mume, dit jag kom -99 från Burning.

Vem är du Jorp?

Visa signatur

Opt144@2,52GHz@1,45V | MSI KN8 Neo4 Fi | Twinmos 2GB@180MHz@2,5-3-3-6-1T | 200GB Samsung Spinpoint | Leadtek Winfast 6600GT 128MB | SonataII

Permalänk
Medlem

Har lirat SvenskMUD i fem år, var tidigare med och utvecklade diverse småmuddar, men det blev aldrig något av dem.

Har slutat till och från och har nyligen tagit en paus från det igen.

Saken med SvenskMUD är att det är jättegammal kodbas, ganska dåligt, oseriöst och ser ut som ett jävla fulhack nån har gjort på fyllan

Telnet: tor.lysator.liu.se
Port: 3000

Visa signatur

[ Acer Aspire 5102WLMi ] [ AMD Turion 64 X2 Mobile 1.6 GHz | 2x512MB DDR2 Dual-Channel | 120GB PATA 5400rpm | ATI Radeon Xpress 1100 128MB (delat) | 15.4" CrystalBrite ] [Ubuntu Linux 6.10 | GNOME 2.16.1]

Permalänk
Medlem

Spelat på Forsakenlands i ca 4 år och måste säga att MUD är det spel jag fått ut mest av, enforced RP, PK, seriösa spelare (förmodligen pga tiden det tar att lära sig?). Håller med trådskaparen om att alla som tycker om rollspel har otroligt mycket att i denna form av spel!

http://www.forsakenlands.org/

Permalänk
Medlem

Connection time: 103 weeks 4 days 10 hours 27 minutes 42 seconds
På mud.merentha.com 10000

edit: Man loggas ut automatiskt efter 90mins idle, så jag har inte bara suttit med datorn igång.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk

Körde lite Imperian förut. (Observera lite: var kanske 25 timmar eller så). Hade nog fortsatt om det inte vore för att jag förstog att det inte fanns något teleport-komando om man hamnar vilse efter lvl. 20... ^^
Annars var det mycket roligt.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Testade lite MUD för första gången igårkväll Lirade lite på MUME som jorp tipsade om. Det var riktigt kul, men samtidigt riktigt svårt och man måste ha tid och tagentbordsskills om man ska kunna lira ett tag

Jag behöver dock tips om bra MUD-klienter !

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

towers.angband.com port 9999

Kör inte nu (dumma wow) men det var riktigt populärt i staden jag bodde i förrut. Middle earth mud. Har förlorat en stor del av min uppväxt till det spelet.

Visa signatur

Min svävare är full av ålar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
Jag behöver dock tips om bra MUD-klienter ! [/B]

Zmud fungerar bra och är lätt att komma igång med! Dock har jag upplevt en viss fördröjning men det kanske kommer med übersnabba fingrar

http://www.zuggsoft.com/zmud/zmudinfo.htm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vobbe
Zmud fungerar bra och är lätt att komma igång med! Dock har jag upplevt en viss fördröjning men det kanske kommer med übersnabba fingrar

http://www.zuggsoft.com/zmud/zmudinfo.htm

Tyvärr så kostar ju den pengar :/

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk

finns väl en gammal gratis version på sidan har jag förmig. LETA!

Permalänk
Medlem

Gmud är ett alternativ också, fast har färre funktioner än zmud.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem

Körde mycket på moongate förr i tiden och jag lirade även lite sen de döpte om den till materia magica fast jag slutade kort därefter. Var en riktigt cool mud tycker jag.

Visa signatur

|C2D E6400||MSI 975X Platinum PU ed.|2x512 G.skill HZ PC6400|Tagan 500W Dual engine|Connect3D X1800XT|

Permalänk
Medlem

Den versionen av zmud som är gratis är inte byggd för WinXp, och resten är betal versioner.

Visa signatur

Robin

Permalänk

Nån som har några mer tips på klienter ?

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Visa signatur

E ä e å å i å ä e ö meaning There is a small river and in this small river there is an island .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Miptex
towers.angband.com port 9999

Kör inte nu (dumma wow) men det var riktigt populärt i staden jag bodde i förrut. Middle earth mud. Har förlorat en stor del av min uppväxt till det spelet.

Hej hej krille fanns väl inte så mycket annat att göra i lycksele?

Annars är wot.eyemud.com port 2222 nånting för alla som gillar sagan om drakens återkomst. inte särskilt stor och gjort många ändringar (negativa tycker jag). men bra för dom som inte gillar pk.

Visa signatur

Arguing on the internet is like competing in the special olympics...
even if you win, you're still a retard!