Permalänk

Var köpte du din pci riser? Jag är i behov av en Agp riser.

Permalänk
Avstängd

vi vill ha update!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaGnaR_RattmuFF
Var köpte du din pci riser? Jag är i behov av en Agp riser.

Jag köpte den på Mycom i Stockholm. Original Via PCI riser.

Nu kommer en uppdatering. Har fixat montering av nätagget.
Om ni inte orkar vänta på att jag uppdaterar projektloggen, finns en engelsk logg här:
http://home.fridsten.se/htpc/

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

good work... har du sagt vilket frontend du ska köra?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
good work... har du sagt vilket frontend du ska köra?

Du sitter inte och slöar vid datorn, precis. Man hinner ju knappt skriva förrän man fått svar.

MythTV hade jag tänkt. Om det är sådant du menar.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

haha... nej, sitter och kodar en grej för skolan.. Då försöker man surfa så mycket det går istället för att koda....

k, mythTV har stöd för displayer?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
k, mythTV har stöd för displayer?

Jag vet inte om stödet finns inbyggt, men då MythTV är baserat på plugins, finns det bergis en sådan. I vilket fall som helst bör det vara enkelt att fixa, då det finns drösvis med folk som byggt HTPCs med display och MythTV.

Edit:
Loggen är uppdaterad. Jag har fixat montering av DVD-läsare. Det ska bara borras ett par hål för att hårddisken ska komma på plats också.

Snart kommer jag även att försöka starta upp burken. Stay tuned!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag vill veta vad det var på bandet

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xplod
Jag vill veta vad det var på bandet

Jag har inte tittat på det, men enligt vad som står på kassetten är det "Svarta Mamban". Vad nu det är för något. På kassettens rygg står det följande:
"Svarta Mamban (Thriller) 1tim. 30min."
Kanske en ledtråd?

Du kan få köpa den billigt.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

fått pryttlarna ännu?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
fått pryttlarna ännu?

Nix, men nytt moderkort är beställt på webhallen. De hade inget inne, så det fick bli att beställa från deras leverantör.

Jag har haft fullt upp den här veckan, så det har inte blivit något jobbande med HTPCn. Hustrun är på konferens i Malmö och min mamma är uppe från Skåne för att hjälpa mig ta hand om sonen. Då krävs det även att man umgås lite.

Visa signatur
Permalänk

vad är det för kort du stoppar in i PCI platsen som gör att du får 2 lutande PCI slots?

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk
Avstängd

pci-riser kallas de...

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
pci-riser kallas de...

Okej, bra att veta, det kanske blir HTPC/HEPC bygge av mig en gång
Är det inbyggd CPU i alla Mini ITX kort eller kan man köpa prollar som passar på dom?

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk
Avstängd

finns mini-itx både för p4 och p3.. men de kostar...

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
finns mini-itx både för p4 och p3.. men de kostar...

så om jag vill hålla priserna nere så köper jag ett med integrerat 1ghz prolle?

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk
Medlem

Nu har jag mekat lite med knådepoxy, eller "Repair Express" som det också heter, och fixat till ena kanten. Det gick utmärkt att slipa efteråt.

Bilder kommer typ i morgon.

Edit:
Nu är byggloggen uppdaterad med bilder.
Varning för modemanvändare!
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=48599...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser bra ut, seriöst bygge och så, om den blir som du gjort den på skissen så blir den jäkligt fin.

Gl.

Visa signatur

-| C2D E6300 @ 2.5ghz | Gigabyte Ga-945P- S3 | 1024mb Corsair TwinX2 6400 | Hiper 530 530w | Sapphire x1900xt @ 685/820 | 19" Samsung Syncmaster 940BF 2ms | 250gb Sata2 Seagate NL 7200rpm | Hiper Alu tangentbord | Zen v plus 2gb |-

Permalänk
Medlem

Sådärja!
Nu har jag fått mitt nya moderkort, men jag behöver ny strömförsörjning. Den jag hade levererar inte -5V på ATX-kontakten, vilket gör att min Epia-bräda inte startar. Det var troligtvis inte alls fel på det gamla moderkortet med andra ord...

Jaja, sent ska syndarn vakna...
Är det någon som vet var man kan hitta nedanstående i Sverige?
http://www.carputer.no/Shop/product_info.php?cPath=37&product...
Det behöver inte vara just 200W, men minst 100 och så får den gärna kosta under en femhundring...

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Tack!
Dock något i dyraste laget...

Visa signatur
Permalänk

CyberVillian, jag läste ditt HTPC bygge till din syster, vilket moderkort använde du? Dagen då jag ska bygga HTPC närmar sig med stormsteg för varje tråd jag läser på swec, och då måste man ju lära sig

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk
Avstängd

kolla sista inlägget i denna

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=39976...

edit: fast jag skulle inte rekomdera socket A då det är ej framtidssäkert samt att det itne finns bra kylare...

Visa signatur
Permalänk

Vet, men jag bryr mig igentligen inte om vilken socket jag har, vill helst dock ha ett moderkort med integrerad ATI Radeon grafik, då jag vill göra Mr. Jonas VGA-SCART lödning, och den kräver minst Radeon 7000 grafik.

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk
Medlem

Suck...
Nu har jag beställt det nätagg CyberVillain föreslog. Det blev en nätadapter också. Totalt 1300 spänn inklusive frakt. Tur att det var lön idag...

Det är bara att bita ihop om det sura äpplet och langa upp stålarna.

supercoolakillen:
Varför vill du göra en VGA-SCART-lödning? Via Epia-korten har i många fall S-Video utgång och MPEG2-accelerator. Köper du ett nytt Epia SP-kort har du dessutom MPEG2-avkodning och MPEG4-acceleration på moderkortet. Det på 800MHz är dessutom fläktlöst.
http://www.viaembedded.com/product/epia_sp_spec.jsp?motherboa...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

det blir lite bättre bild med RGB... dock inga underverk.. bättre att lägga krutet på en LCD-TV eller Projektor...

edit: du lär inte bli missnöjd med nätagget.. det kostar en del.. men är riktigt stabilt för en mini-itx

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
det blir lite bättre bild med RGB... dock inga underverk.. bättre att lägga krutet på en LCD-TV eller Projektor...

Okej, då lär det räcka med tv-ut till min 21" CRT.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
edit: du lär inte bli missnöjd med nätagget.. det kostar en del.. men är riktigt stabilt för en mini-itx [/B]

Skönt att veta. Det som är surt är dock de 800 jag lade på nätagget som inte fungerade. Och de 400 jag betalade för det som var för stort...

Nån som vill köpa lite bättre begagnade nätagg?

Visa signatur
Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Dred
Varför vill du göra en VGA-SCART-lödning? Via Epia-korten har i många fall S-Video utgång och MPEG2-accelerator. Köper du ett nytt Epia SP-kort har du dessutom MPEG2-avkodning och MPEG4-acceleration på moderkortet. Det på 800MHz är dessutom fläktlöst.
http://www.viaembedded.com/product/epia_sp_spec.jsp?motherboa...
[/QUOTE

Jag hade endå inte tänkt använda ett mini ITX kort, och dom flesta mATX korten har inte TV ut, finns det något du kan rekommendera?

EDIT: Sen som CyberVillian sa, det blir ju lite bättre bild också.

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk
Medlem

Hej!

Du köpte alltså 200W nätagget på ICD? Vilken adapter valde du till och ska man ha 9 eller 4A?

Lars

Permalänk
Avstängd

hur går det med detta bygge igentligen?

Visa signatur