Optimus blir verklighet?

Permalänk
Medlem

undar om usb klarar av att driva så många displayer. man kanske måste ha en separat nätadapter

Permalänk
Medlem

Ställer samma fråga igen som nån sa tidigare:

Är det inte OLED displayer som har väldigt dålig livslängd?

nån som vet hur lång livslängd?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Syntax-Error
Bwah! Känns onödigt med OLED, varför inte köra med bistabila displayer? Känns ju inte som att man kommer uppdatera bilden på tangenterna särskilt ofta...

I övrigt ser det fräscht ut

Jag vill ha equalizer av tangenterna när jag lyssnar på musik!

Visa signatur

Min app, Sandpainting, se mer om den på www.technovelty.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke2k
Ställer samma fråga igen som nån sa tidigare:

Är det inte OLED displayer som har väldigt dålig livslängd?

nån som vet hur lång livslängd?

De ska dra minst ström och klara sig länge

Visa signatur

[Lian-LI 2100B] [AMD X2 4800(10x280)] [G.Skill 2x1024Mb 4000 Black Edition] [väntar på Gainward 7900 GTX 512, just nu MSI 7800 GTX] [ASUS A8N SLI-Premium] [2405FPW] [X-Fi Platinum] [Super PI 30.6 sek] [3Dmark06 5086 p]

Permalänk
Medlem

Vad härligt det blir när det kommer nåt spyware/trojan/virus/etc som fläskar upp Goatse eller Tubgirl över hela ens tangentbord...

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem

Tycker detta blir intressant till mig som sitter i grafikprogram och inte kommer ihåg alla specialkommandon i t.ex. Photoshop.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Jaha de där mobilerna ! Ha de som inte lämnat 156 MHz statiet ännu! Nåja.. Här är Qteks budgetmodell http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010088835 , som spöar vad-dem-nu-hette-igen

Ont: Jag måste ha den.. efter ett år eller två

Den är ju också brutalt mycket större.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isecore
Vad härligt det blir när det kommer nåt spyware/trojan/virus/etc som fläskar upp Goatse eller Tubgirl över hela ens tangentbord...

Fyfan vad jag börja garva där :D. Nästan cola över hela laptopen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Och vem kollar på tangentborder när man spelar?

Innan man har lärt sig dem..

I spel som battlefield 2 där det finns fler knappkommandon än tangenter på tangentbordet så är det inte alltid lätt att komma ihåg vad som är vad alltid. Särskilt när man inte kör det så ofta.

Permalänk
Medlem

fish posta före nyheten, ser lurigt ut

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Medlem

Mmm, ed2k knapp... dom kan fildelning iaf!

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Avstängd

Uhh blir inget t-bord som kostar över 300 kr igen asså. Haft två som fått smaka på grogg och bärs.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Skiten kommer kosta lätt över 5000:- tror jag.

Permalänk
Medlem

Om jag tyker att en bra mobil kostar 300 kr får jag den för 300 kr då måntro ?

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Jaha de där mobilerna ! Ha de som inte lämnat 156 MHz statiet ännu! Nåja.. Här är Qteks budgetmodell http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010088835 , som spöar vad-dem-nu-hette-igen

Ont: Jag måste ha den.. efter ett år eller två

hur fasen kan ni kalla det där för mobil? En mobil pratar man i, det där måste väl klassas som handdator?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Spackel
Tycker detta blir intressant till mig som sitter i grafikprogram och inte kommer ihåg alla specialkommandon i t.ex. Photoshop.

Jo exakt, mycket najs om man bara kan ladda upp en layout för det program man ska köra, så man är ju skapligt sugen på ett sånt t-bord

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Sweeeeeeeeeeeeeeet!

hmm.. då får man inte banka i tangenbordet när det går dåligt i spel

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Jag tycker det ser kanon ut, men vi väntar på en ergonmisk variant tack

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Ett Dinovo med dessa tangenter vore ju inte helt fel

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur det är med er, men jag tittar nästan aldrig på tangentbordet.

Visa signatur

Test

Permalänk
Medlem

Hmmm, vill köpa ett. Fast jag väntar tills någon annan gör det först och säger hur bra det är

Dock får man väl lägga tangentbordet i en plastpåse eller något eftersom jag tillhör dem som äter pizza och dricker Coca Cola framför datorn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamblor
Jag vet inte hur det är med er, men jag tittar nästan aldrig på tangentbordet.

http://www.daskeyboard.com/

Visa signatur

Truddelutt :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamblor
Jag vet inte hur det är med er, men jag tittar nästan aldrig på tangentbordet.

Samma här, dock att ha ett tangentbord utan tecken på tangenterna vore jobbigt för mig, för ibland leter jag också efter rätt knapp :P.

Skulle ALDRIG betala så mkt för en enligt mig så ONÖDIG sak, prioriterar t ex en, enligt mig, bra mus långt framför ett tangentbord med lysande knappar. Totalt onödigt :P.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Tänk er bara att när man håller in shift blir tangentbordet fyllt av versaler och siffrorna blir till tecken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Spackel
Tycker detta blir intressant till mig som sitter i grafikprogram och inte kommer ihåg alla specialkommandon i t.ex. Photoshop.

Känner igen mig

Permalänk

den viktigaste frågan blir ju: kommer det fungera med mac?

Visa signatur

"No bird soars too high if he soars with the power of his own wings"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
omfg quick time på det tangentbordet blir lika onödigt som 512mb på ett 6600gt kort :/

.. jag antar att det går att ställa in sinna egna snabb knappar på dom tangenterna vilket jag som är lat tycker låter väldigt bra

Visa signatur

Heidohoo

Permalänk
Medlem

det kan du nog räkna med iom att det är mac-layout på alla bilderna... (utom quake)

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Från sidan i fråga:

Citat:

It will be OS-independent (at least it’s going to be able to work in some default state with any OS).
It will be an open-source keyboard, SDK will be available.
Keys could be animated when needed.

Jag sätter mina pengar på 2 månader innan vi har betadrivare till linux tillgängliga

Permalänk
Medlem

Trevligt tangentbord men extremt dyrt och ömtåligt så jag kör vidare på mitt IBM tangentbord (stryktåliga som en stridsvagn) som snart är 15år

Visa signatur

Dator 1: Venice 3200+ | Asus A8N-e | X800XL | 1GB Pc3200 | Samsung 250GB Sata | Western Digital 250GB Sata | Seagate 200GB Sata | 400W FSP | SB X-Fi Xtrememusic | LG 40x12x12 | Antec SLK3000B
Dator 2: Intel P3 1GHz | Asus TUSC-2c | GF4 Ti4200 | 512MB PC133 | Samsung 80GB | SB Audigy | Coolermaster Cavalier 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arnearne
undar om usb klarar av att driva så många displayer. man kanske måste ha en separat nätadapter

Japp.. jag har för mig att den ska ha separat strömförsjörning.. läste det för någon månad sen när den var i utvecklingsstadiet... vet inte om det fortfarande sant, men tvivlar på att de har ändrat det... det är som du säger många displayer att driva + en massa logik..