Ska man vänta eller köpa nu? (den ständigt återkommande frågan)

Permalänk
Medlem

Ska man vänta eller köpa nu? (den ständigt återkommande frågan)

Jag är fruktansvärt sugen på att hotta till min dator med en amd x2, antagligen 3800 eller kanske 4400.

Min dator ser i dagens läge ut så här:
CPU - Intel p4 2.53 GHz
RAM - 1 GB DDR
GFX - GF 6600 nånting
SC: Creative SB Live platinum 1024 (är rätt gammalt)

Datorn används mest för programmering och till viss del enklare bildredigering samt spel (Unreal Tournament 2004).

Så! Frågan är alltså om det är värt stålarna att uppgradera? Jag tänkte nog även satsa på 2 GB ram, grafikkortet är jag ganska nöjd med eftersom jag inte spelar så mycket. Ljudkortet vettefan!

AMD kommer släppa andra generationens dual core senare i år, ska man vänta tills dess eller ska man köpa nu? Och är det värt det?

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog ha väntat tills nya generationen kommit ut... Men minnen kan du ju köpa direkt

Visa signatur

Corsair 520w | Gigabyte EP42-DS3 | Core2Duo E8500 | 4GB PC6400 CorsairXMS2 | Powercolor HD4870 512mb | HP 22" w2216

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wheeliee
Jag skulle nog ha väntat tills nya generationen kommit ut... Men minnen kan du ju köpa direkt

När kommer den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gpp-esm
När kommer den?

2:a kvartalet kommer de tror jag

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem

Det är ju alltid värt att vänta men frågan är hur länge man ska vänta? Det finns ju inget riktigt bra svar då det alltid kommer ut en bättre vara 3 månader senare:S

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Det är ju alltid värt att vänta men frågan är hur länge man ska vänta? Det finns ju inget riktigt bra svar då det alltid kommer ut en bättre vara 3 månader senare:S

precis, men Om han klarar sig med sitt nuvarande system fram tills dess är det ju bättre då han kan lägga pengarna på ett bättre system med den nya teknologin... Spec. om det blir nya sockets osv...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

jag valde att vänta.

am2 kommer snart och då kanske priserna går ner lite ealternativt att det kommer nya, inbjudande modeller

sen kommer intel med sitt nya grejs efter sommarn och under sommarn eman ju ändå aldrig inne(vid datorn). det är ju praktiskt taget sommar redan nU! bara 2 månader kvar och vips är det september då conroe ryktas släppas och då lär vi se ett priskrig, förutspår jag...

slutar man hänga här och frestas av alla de fina system man ser ska det nog gå bra med att vänta och trots att det går segt till&från, jag intalar mig själv att det är värt det i långa loppet!

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.