Permalänk

1g första gången, 5g andra, 10,15...

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk
Medlem

Hunters är imba

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

1g för alla points eller för ett? Alltså för 1g tar du bort alla du lagt ut.
sen om du laggt ut dom igen men vill ändra igen kostar det 5g att ta bort alla?
eller är det först 1g för ett point och sedan blir det dyrare och dyrare att ta bort ett point?

Visa signatur

Dinosaurs will die

Permalänk
Medlem

1 guld så rensar du allt. Nästa gång kostar det 5..10...15. Det blir dock aldrig dyrare än 50 guld. Man kan inte ta bort enskilda skills.

Visa signatur

Min svävare är full av ålar.

Permalänk
Medlem

Några fler som har erfarenhet lr vet om "Elite" pets fortvarande är lika elita efter att man tagit de? Någon som vet en sida som skrivit alla abilitys på olika pets?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blaze84
Några fler som har erfarenhet lr vet om "Elite" pets fortvarande är lika elita efter att man tagit de? Någon som vet en sida som skrivit alla abilitys på olika pets?

Det där togs bort i senaste patchen. Så nej, när du tämjer t ex en elitvarg blir han som vilken varg som helst.

Permalänk
Medlem

Det är väl bara petens run speed som är balanserad? Petets "dmg speed" behåller det när du tämjer det. Brooken Tooth slår alltså med 1.0 fortfarande... Och Lupos gör inte shadow dmg längre heller.

Visa signatur

......................................................
Hmm...

Permalänk
Medlem

Vissa är moddade, run speed är "normaliserad" vilket innebär t ex att en katt kutar lika snabbt som en sköldpadda... väldigt normalt. ähum..

Många pets har dock kvar sina l33t abilitys. Broken Tooth t ex. Kungdjur f öv Bästa katten du kan ha.

Sen skiljer sig ofta skins.. Humar t ex har ju en ganska unik look.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

Aha. I stand corrected.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneaky
Det där togs bort i senaste patchen. Så nej, när du tämjer t ex en elitvarg blir han som vilken varg som helst.

off men ändå, det var inte senaste patchen, har varit hunter i över ett halvår och testat och elite petsen har alltid blivit som normala pets när man tämjt dem.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkspear
off men ändå, det var inte senaste patchen, har varit hunter i över ett halvår och testat och elite petsen har alltid blivit som normala pets när man tämjt dem.

Är du säker, för Deathflayer (skorpion i barrens) har 250 mer i armour än skorpioner i hans level. Och att han har en 1.6 attackspeed är inte illa heller och som jag fattat det är det ovanligt bland skorpioner.

Angående vilka djur som är bäst osv. så gör ju alla pets av samma sort lika mycket skada även om de slår olika fort. En katt som slår 2.0 slår precis lika hårt som en katt som slår 1.2, 1.4 eller 1.0. Det jämnar ut sig i längden. Men att katten som slår 1.0 är mer effektiv mot spellusers kan man ju också räkna med i mixen om vem som är bäst. Men då måste man ju också tänka på att om man har använder prowl så kommer katten som har 2.0 att slå betydligt ett betydligt hårdare första slag än katten som har 1.0.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Kan man ha 2st One-Handed Axe eller Sword med hunter?.. alltså sammtidigt?..

Alltså hur ska jag pvp:a 1mot1..? Tror jag använder helt fel taktik.. :-E

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Kan man ha 2st One-Handed Axe eller Sword med hunter?.. alltså sammtidigt?..

Alltså hur ska jag pvp:a 1mot1..? Tror jag använder helt fel taktik.. :-E

ja, i level 20 kan du lära dig "dual-wield", som låter dig använda antingen 2 daggers, 2 swords, 2 axes eller kombinera något mellan dem. tänk bara på att ett vapen som det står "main hand" på kan du bara använda ett av, för det måste du ha i högerhanden medans de som det står "one hand" kan du använda i vilken hand du vill. finns även "off hand" och dom använder man i vänster hand.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Okej thx!

ang taktiker till pvp.. nån som kan hjälpa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Okej thx!

ang taktiker till pvp.. nån som kan hjälpa?

Detta känner jag att jag också skulle behöva :).

Oavsett vad jag möter så har jag itne en chans, något som kan gå att döda är warriors

Permalänk
Medlem

Prowl är inte så mkt för skadan som för möjligheten att helt vara stealthead tillsammans med shadowmeld så jag tycker lätt att attackspeed väger upp. BT är verkligen en plåga för casters!

Droppade Prowl till fördel för att kunna ha Growl (Samt Bite, Claw och Dash) eftersom jag inte orkar levla olika PvE / PvP pets Blir vid lvl 60 ist.

Som Hunter ska du väl alltid Dual Weilda imho, så att du kan få stats av vapnen. Du ska ta vapen med + till sta, agi eller crit.

Hur kan man förlora i PvP som Hunter till att börja med?! Varje klass har väl sina olika taktiker. Det är ju bara kitea skiten ur dem :P. Warriors kan vara lite jobbigt, men med SS, imp wing, insignia och fällor bör även det gå, sen är det bara kitea skiten ur plåtburken

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk
Prowl är inte så mkt för skadan som för möjligheten att helt vara stealthead tillsammans med shadowmeld så jag tycker lätt att attackspeed väger upp. BT är verkligen en plåga för casters!

Droppade Prowl till fördel för att kunna ha Growl (Samt Bite, Claw och Dash) eftersom jag inte orkar levla olika PvE / PvP pets Blir vid lvl 60 ist.

Som Hunter ska du väl alltid Dual Weilda imho, så att du kan få stats av vapnen. Du ska ta vapen med + till sta, agi eller crit.

Hur kan man förlora i PvP som Hunter till att börja med?! Varje klass har väl sina olika taktiker. Det är ju bara kitea skiten ur dem :P. Warriors kan vara lite jobbigt, men med SS, imp wing, insignia och fällor bör även det gå, sen är det bara kitea skiten ur plåtburken

jag tycker inte warriors är några problem sålänge dom inte resistar fällorna.. men präster däremot... jobbiga as!! DIE!!11one!1

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk
Prowl är inte så mkt för skadan som för möjligheten att helt vara stealthead tillsammans med shadowmeld så jag tycker lätt att attackspeed väger upp. BT är verkligen en plåga för casters!

Droppade Prowl till fördel för att kunna ha Growl (Samt Bite, Claw och Dash) eftersom jag inte orkar levla olika PvE / PvP pets Blir vid lvl 60 ist.

Som Hunter ska du väl alltid Dual Weilda imho, så att du kan få stats av vapnen. Du ska ta vapen med + till sta, agi eller crit.

Hur kan man förlora i PvP som Hunter till att börja med?! Varje klass har väl sina olika taktiker. Det är ju bara kitea skiten ur dem :P. Warriors kan vara lite jobbigt, men med SS, imp wing, insignia och fällor bör även det gå, sen är det bara kitea skiten ur plåtburken

En stav eller 2-handsyxa/svärd "of the monkey" brukar ge mer stats än DW tills du kommer upp och börjar farma Strat osv.

Warriors är inte så svåra tills de börjar få tier1/2 gear, sen blir de jobbiga om de kommer för nära.

Ska du ha ett pet nu när du levlar upp så skaffa en Owl/Carrion Bird/Bat, de får screech som bygger upp massor av threat mot din mob så petet tappar sällan aggro, perfekt när man grindar/levlar.

Appropå maten, har du en björn så ber du en Mage snällt att conjura lite bröd åt dig, gratis mat till nallen

Visa signatur

Pappas: 5900X,16GB, GTX 3070, M.2 1TB Gen4, PG278Q.
Barn 1: 4790K, 24GB, GTX 1080Ti, SSD 1TB, 24" IPS.
Barn 2: MSI Laptop i5-7300HQ, 8GB, GTX 1050, HDD 1TB, SSD 128GB.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 7900XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.

Permalänk
Medlem

Har en pet som bara äter Meat, nån som vet var i Stormwind jag kan köpa "Meat" ? Eller någonsans i närheten av Stromwind.

thx!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neohamster
Warriors är inte så svåra tills de börjar få tier1/2 gear, sen blir de jobbiga om de kommer för nära.

Sen när är Might/Wrath bra för PvP? Eller du kanske menade PvP-seten? Iofs gör dom inte mycket då warriors får typ 80% av skada från vapnet ;>

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Jag har inga probs med att ta hunters (som warr) mycket lätta.

Charge + hamstring och sen där efter blir det en rad spännande manövrar
Deras pet? Kör imidanting shout, dvs warrs motsvarighet till locks och preist fear!
Kul att se det lilla livet springa som fan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Jag har inga probs med att ta hunters (som warr) mycket lätta.

Charge + hamstring och sen där efter blir det en rad spännande manövrar
Deras pet? Kör imidanting shout, dvs warrs motsvarighet till locks och preist fear!
Kul att se det lilla livet springa som fan

Om Huntern är beastspeckad så använder jag bara beastial wrath, då gör ditt intimadating shout inget. Sen använder jag intimitadion innan du hinner ens tänka på charge. Använder ett aimedshot på dig, in med ett arcaneshot. In med en serpentsting, efter det kör concussion shot och kör ett aimed shot till. Och om du kommit nära har jag redan förberett en frosttrap eller freezing trap och det ger mig många valmöjligheter att fortsätta om jag behöver.

Edit: Om jag har hawkeye så når jag alltid dig innan du kan nå mig med charge

Men det hela beror givetvis vem som ser vem först osv.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Freezing trapen tar jag vill med insignian? Likaså cuncussion.

och fearar du mig så har jag 3-4 spells att hantera det med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Freezing trapen tar jag vill med insignian? Likaså cuncussion.

och fearar du mig så har jag 3-4 spells att hantera det med

Din insignia har en cooldown på 5 min, concussion har en cooldown på 12 sek Och concussion funkar för du blir fortfarande 50% slowed (om du inte har horde insignia)

Haha det här känns som att spela schack

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

fåglar och sånnna djur äter bröd fisk (brie?), alla raptors och sånt käkar allt som slutar på "meat". Du kan hitta det från tex mobs, så länge det slutar på "meat" är det bara att mata djuret. I närheten av orgrimmar... först, testa butcher-shopen annars ut och döda boars, raptors, och allt annat... clam meat borde gå oxå... osv...

Att dina pets inte får exp/levlar upp kan bero på att ni är samma level och pet:ets exp är fullt ? och bara väntar på att du ska levla upp, ditt pet kan inte bli högre level än du.... har jag för mig.

edit- vart fan tog inlägget vägen som jag svarade på??? "Tony Clifton"

Visa signatur

bomärke

Permalänk

Har lite frågor å lånar tråden lite:)

1. Är just nu lvl 28 och har en Björn, går utmärkt bra å grinda med! speccad (31 Bm å 20 Ma) Hur kommer det gå å grinda med broken tooth? Spelar pvp bara på lvl 60 så vill gärna komma dit rätt snabbt. Eller ska jag fortsätta grinda med min björn å skaffa ett annat pvp pet på senare lvl?

2. Går det unlearna petets Abilities utan att han lvlas tillbaka till orginallvl?

3. Sen tänkte ja om jag väljer broken tooth och vill att han ska va väldigt bra i pvp vad ska jag välja! Claw , Dash , prowl m.m , Är en Dwarf Hunter!

4. om jag väljer å spara min björn, Tar det lång tid att lvla upp broken tooth från 37 - 60 ? Det finns juh en väldigt fin Bat från zg men vill helst ha ett Cat djur. Gör inget om de är en cat med 1.2-1.4 attackspeed , vill att den ska va lite ovanlig å det är juh inte tooth

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plastdunk
fåglar och sånnna djur äter bröd fisk (brie?), alla raptors och sånt käkar allt som slutar på "meat". Du kan hitta det från tex mobs, så länge det slutar på "meat" är det bara att mata djuret. I närheten av orgrimmar... först, testa butcher-shopen annars ut och döda boars, raptors, och allt annat... clam meat borde gå oxå... osv...

Att dina pets inte får exp/levlar upp kan bero på att ni är samma level och pet:ets exp är fullt ? och bara väntar på att du ska levla upp, ditt pet kan inte bli högre level än du.... har jag för mig.

edit- vart fan tog inlägget vägen som jag svarade på??? "Tony Clifton"

Oj, vad snabb du måste varit.

Anledningen till att jag tog bort inlägget var att jag direkt efter att jag postat det, hittade vart man kunde läsa vad ens pet åt. Sry. Mitt lejon äter kött och fisk, så jag började fiska och sen dess har det gått bra. Sen misstänkte jag att det där med xp:n hade med min egna level att göra, men tack för att du bekräftade min gissning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Din insignia har en cooldown på 5 min, concussion har en cooldown på 12 sek Och concussion funkar för du blir fortfarande 50% slowed (om du inte har horde insignia)

Haha det här känns som att spela schack

På 12 sek har det nog hunnit hända mycket, och om du ska lägga poison spear så har jag min dwarf racial.
Hur många sek är concussion på då? 3-4sek?

Jaja, mina main tacts mot hunters är komma nära och sen hamstring, brukar bli bra!

Permalänk
Medlem

Insignian tar ej bort Freezing Trap... eller så har du fått en imba version.

Och Bestial Wrath suger, det som är jobbigt som warrior är hunters med scatter shot och survival (0/21/30)... Counterattack, deterrance och allt vad det heter. Men sen beror det mesta som Gambit_2k säger, vem som attackerar först. I duel så är ju hunter typ en av bästa klasserna, i öppen pvp har vi warriors större chans att ta dom.

Sen så använder man ju intimidating shout till mer än bara att feara iväg folk, om en hunter har kitat en, man har pvp trinket på cooldown, så kör man intimidating shout, så "fastnar" han åtminstone i någon sekund även om han har en dot på sig (deep wound t ex), och så är man nära igen. En bra taktik för en hunter att få mig utspelad är counterattack (survival hunter), pvp trinket för att få bort hamstring, kuta, kite kite... Om man nu har intercept på cooldown så är man ju typ körd.

Och en sak till, inte ofta hunters har tid att lägga ut traps som dom vill i zergen som är battlegrounds

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Insignian tar ej bort Freezing Trap... eller så har du fått en imba version.

Och Bestial Wrath suger, det som är jobbigt som warrior är hunters med scatter shot och survival (0/21/30)... Counterattack, deterrance och allt vad det heter. Men sen beror det mesta som Gambit_2k säger, vem som attackerar först. I duel så är ju hunter typ en av bästa klasserna, i öppen pvp har vi warriors större chans att ta dom.

Sen så använder man ju intimidating shout till mer än bara att feara iväg folk, om en hunter har kitat en, man har pvp trinket på cooldown, så kör man intimidating shout, så "fastnar" han åtminstone i någon sekund även om han har en dot på sig (deep wound t ex), och så är man nära igen. En bra taktik för en hunter att få mig utspelad är counterattack (survival hunter), pvp trinket för att få bort hamstring, kuta, kite kite... Om man nu har intercept på cooldown så är man ju typ körd.

Och en sak till, inte ofta hunters har tid att lägga ut traps som dom vill i zergen som är battlegrounds

Håller med om att beastspecc suger men jag tog bara det lättaste sättet att bli av med en warrior. Jag tycker dock det är ännu lättare om man kör full marks och sen survival. Finns ingen ursäkt för att en hunter ska låta en warrior komma nära om han spelar rätt. Om han gör det är han en dålig hunter, och behöver se över sin taktik. En hunter kan alltid nå en warrior innan en warrior kan nå en hunter så 9 ggr av 10 så får huntern in första träffen. Jag tycket tex. att dual är svårare än öppen PVP pga. att huntern inte kan springa hur långt han vill eller hur han vill.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|