Permalänk
Medlem

Datorn startar om

Min dator brukar starta om helt random, en kompis trodde det berodde på överhettning för jag har datorn på väldigt långa stunder i taget.
jag sitter på en pentium 4CPU 2.40GHz
512mb ram
jag använder windows xp.

vet inte vilken men info somkan behövas eftersom jag inte vet problemet men är ni snälla och svarar så serjag till att ta reda på det.

tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Börja med att kolla så att fläktarna snurrar, dvs chassie, grafikkorts- och CPU-fläktar. Kolla även upp i BIOS vilka temps du har

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |

Permalänk
Medlem

ofrivillig reboot

Jag har också det problemet och jag har inget problem med kylningen. jag tror att mitt problem är något med ramminnesportarna (har 3 st kingston 512) det verkar som om port 3 skulle vara lite glapp, så öppna datorn och tryck lite på ramminnet eller ta ut det och sätt i det igen. det funkade för mig... iaf i början. jag är inte säker så skulle vara tacksam om någon som vet något mer om detta problem svarar

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D - Corsair HX520W | Intel i7 920 @ 3.5ghz | 6Gb ram | Sparkle GeForce GTX 570 | Rampage II Extreme | 1 80gb Intel x25-m G2