Permalänk
Medlem

Upplösning till LCD tv

Har lite problem med upplösning till min TV. Kör med en Sony KLV-s32a10 med en hdmi apdater till DVI som sen kopplas till min dator. Grejen är den att jag får inte högre upplösning än 848*480. Grafikkortet är ett 9800 pro. Har visserligen en budget DVI-kabel från deltaco.se. Ifall det nu spelar någon roll...
Kan jag ändra inställningarna eller byta kabel till en med högre kvalitet? Eller är det helt enkelt omöjligt att få högre upplösning tro?

dvi kabeln

TV:n

Permalänk
Medlem

Du måste kunna få högre upplösning!

TV:n klarar ju en upplösning på 1366 x 768.

Permalänk
Medlem

Jovisst... men hur!?
Ändra inställningar, byta grafikkortsdrivrutiner eller byta kabel??? Borde väl vara nåt sånt... typ tvinga fram den i 720p eller nåt men jag vet inte hur bara.
Vore tacksam ifall någon kunde hjälpa mig.

Permalänk
Medlem

Prova kör VGA och se om det fungerar bättre. Senaste Catalyst kan också vara till hjälp, jag kunde inte sätta 1360x768 annars.

Permalänk

jag har 9800 256 mb kommer inte ihåg exakt vad det heter, Det är helt omöjligt att flytta över bilden till tv eller projektor så att skrivbordet stämmer med tv bilden,däremot om man bara ska se film från datan kan man klona bilden, då stämmer den exakt. jag kör projektorn på 1920x1080. DVI till HDMI och senaste catalysten. Du ska kunna få upp upplösningen högre
Läste i en annan tråd att XP home edition inte stöder dubbla skärmar, kan va därför det inte funkar som det ska

Visa signatur

Gigabyte DS3 Rev 3.3. . C2D 1.86Ghz@2.8Ghz. Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 .Radeon 1900GT. Samsung 250Gb. HP L1925