Ska köpa dvd-brännare; Lightscribe- el. Labelflash-tekniken?

Permalänk

Ska köpa dvd-brännare; Lightscribe- el. Labelflash-tekniken?

Vad ska jag satsa på? En dvd-brännare som stödjer Lightscribe eller Labelflash?

Har ni någon egen erfarenhet? Vilka skivor fungerar bra? Är den modellen ni har tyst? Hellre en långsam än en som vibrerar hela skrivbordet.

Upplys mig!

Visa signatur

***
**
*

Permalänk
Medlem

Döm själv: http://www.micheldeboer.nl/flash-light/
Vad det gäller utbud av brännare så tillverkar BenQ, Hitachi-LG, Lite-On och Toshiba-Samsung alla LightScribe-brännare medan den enda tillverkaren av LabelFlash-brännare är NEC. Utbudet av LightScribe-media är också större och till skillnad från LabelFlash finns även LightScribe i CD-R-format.

BenQ DW1655 hade jag nog valt. Tyvärr verkar det inte finnas någon som säljer den i Sverige ännu så man får importera från Tyskland eller vänta.

Permalänk
Medlem

Sen så är det ju en liten nackdel att labelflash enbart stöds utav en specialversion utav nero (6.6.3.1) som inte alltid är inkluderad då nec:s brännare säljs bulk-förpackade. Sitter själv med en ND-4551:a utan mjukvara eller media för att kunna utnyttja labelflash-funktionen. Men men, jag kan åtminstone bränna DVD-RAM happy happy joy joy

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem

HP har sagt att dom kommer att släppa Lightscribe med färg inom snar framtid...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

Var kan man köpa en LightScribe-brännare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeuz
Var kan man köpa en LightScribe-brännare?

http://www.buggy.nu/index.php?a=search&c=&m=&id=&q=dvd+lights...

Sen så ser jag att wesellcd.com har börjat sälja lightscribe-skivor, sehr trevlisch

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem

Lightscribe teknologin är av flertalet tillverkare en vedertagen standard. Svaret bör nog därför vara: Lightscribe

Kolla på www.dustin.se eller inwarehouse.se - Det finns både interna och externa brännare, tex Lacie d2 eller Porsche

Lycka Till...

Visa signatur

Kicki

Permalänk
Medlem

Lightscribe funkar fint....fina bilder:D...synd bara att skivorna e så dyra.. ja har HPs 640 me lightscribe

Visa signatur

Core 2 Duo 8400@3.6GHz, Asus Extreme Rampage, 2x DDR3 corsair 4GB, AMD R9 280x 3GB

Permalänk
Medlem

Ska köpa dvd-brännare, men vad är skillnaden mellan labelflash och litescribe?

Visa signatur

Danne

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsr
Ska köpa dvd-brännare, men vad är skillnaden mellan labelflash och litescribe?

Lightscribe är utvecklat utav Hewlett-Packard och LabelFlash är utvecklat utav Yamaha och FujiFilm. Båda teknikerna ger i princip samma resultat och kräver media med speciellt yta för att man ska kunna bränna etiketter på ovansidan men man kan skriva in text och bilder på ledigt utrymme på undersidan med bägge. Om du har läst alla artiklar om "LS" vs "LF" så märker du snabbt att större delen utav marknaden satsar på HP:s teknik och det kommer därmed mest troligen att vara mycket lättare att komma över lightscribe-skivor. Men man vet ju inte än, striden är inte vunnen ännu

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jsl_80
Döm själv: http://www.micheldeboer.nl/flash-light/
Vad det gäller utbud av brännare så tillverkar BenQ, Hitachi-LG, Lite-On och Toshiba-Samsung alla LightScribe-brännare medan den enda tillverkaren av LabelFlash-brännare är NEC. Utbudet av LightScribe-media är också större och till skillnad från LabelFlash finns även LightScribe i CD-R-format.

BenQ DW1655 hade jag nog valt. Tyvärr verkar det inte finnas någon som säljer den i Sverige ännu så man får importera från Tyskland eller vänta.

Finns det alltså bara vissa typer av skivor till de olika teknikerna? Jag trode ju att det skulle finnas till alla typer av skivor, både CD och DVD, RW och R skivor (det kommer väl senare antar jag). Vilka skivor finns LightScribe till?

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111