Sälja dator vill ej att nästa användare ska loggas in på min MSN!

Permalänk

Sälja dator vill ej att nästa användare ska loggas in på min MSN!

Orkar inte formatera en gång till nu! Hur skulle ni göra för att slippa att MSN går igång och loggas in på min MSN varje gång jag startar datorn. Ska sälja den men orkar inte formatera bara för det. TIPS?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Är väl bara att ställa in i MSN att den inte ska logga in automatiskt.

Dock tycker jag det verkar rätt korkat att sälja en dator utan att formatera, hur jobbigt är det egentligen? Bara att installera om ju, går på nån timme så sätt dig nu och gör det istället.

mvh

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Medlem

Uppgradera till senast msn....och den har då lite anurlunda meny.
Klicka på "glöm bort mej"

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Om du säljer till ngn okänd är det självklart att du ska formatera om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Berkan
Om du säljer till ngn okänd är det självklart att du ska formatera om.

Håller med...

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

tar längre tid med detta tjafset ju...formatera ntfs snabb tar max 1 minut..sen så tror jag inte d kommer försöka med getdataback..isf så tror jag inte d går att hitta msnskitet då

Permalänk

Hade ju nyss gjort en format c: därför orkar jag inte igen. Satte bara igång MSN när jag surfade tills den ska säljas.

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

från faq

Citat:

Hur förhindrar jag att MSN-messenger loggar in på mitt MSN-konto automatiskt? Jag vill skriva in lösenord varje gång.
Detta gäller windows XP.
1. Logga in på ditt MSN konto i MSN-messenger. Gå in i menyn "Verktyg" > "Alternativ".
2. Tryck på fliken "Allmänt". Där kryssar du ur boxen bredvid "Tillåt automatisk inloggning...".
3. Logga ut från MSN.
4. Gå in i "Startmenyn" > "Kontrollpanelen" > "Användarkonton".
5. Tryck på det användarkontot som du använder.
6. Nästan längst upp i vänstra hörnet står det ungefär "Hantera mina nätverkslösenord", tryck där.
7. I rutan som kommer upp markerar du "Passport.Net\* (Passport)". Tryck sedan "Ta bort". Markera sedan DIN email-adress (ex. "dinemail@email.com (Passport)"), tryck sedan "Ta bort".
8. När du nu startar MSN måste du återigen lägga till ditt konto. När du gör det kolla noga så att inte boxen "Logga in mig automatiskt" är i kryssad.
9. Logga in som vanligt.
Nu bör den inte logga in på ditt konto automatiskt.
/ Tillfört av <NE>

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk

Tackar

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Berkan
Om du säljer till ngn okänd är det självklart att du ska formatera om.

Det där säger sig självt...

Att sälja en dator till någon okänd utan att formatera sina hårddiskar är som att köpa använda, otvättade underkläder.

Permalänk
Medlem

Läs tråden innan ni börjar klaga, han har tydligen nyss gjort det och har enbart surfat omkring och loggat in på MSN.

Permalänk

Tja, se till att Messenger inte är satt på auto-sparning av konversationer.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem

ett tips är även att rensa alla sorters cache/cookies och dyl. Mest för renhetens skull.

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Medlem

annars kan man ju bara skriva in nån fake-mail + lösen, så sparar win den. Vilket leder till att msn inte kan logga in.

Permalänk
Medlem

Detta måste vara höjden av lathet

Permalänk
Medlem

start > kör > control userpasswords2 och ta bort alla msn konton bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Det där säger sig självt...

Att sälja en dator till någon okänd utan att formatera sina hårddiskar är som att köpa använda, otvättade underkläder.

jag trodde du skulle skriva, "som att köp använda kondomar och vända dem ut och in"

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
jag trodde du skulle skriva, "som att köp använda kondomar och vända dem ut och in"

Hehe, det är väl i princip sak samma nästan

Men men, du förstår poängen iaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Det där säger sig självt...

Att sälja en dator till någon okänd utan att formatera sina hårddiskar är som att köpa använda, otvättade underkläder.

Samma sak även om man formaterar. Om man skriver över hela hårddisken ett par gånger så går det väl att få tillbaks mycket av det man hade på den? Inte precis något som vem som helst kan göra, men det går.

Visa signatur

Sverker G. Johansson

Permalänk
Medlem

skriver man över så skriver man över..går inte få tillbaks det man skrivit över..isf..skull ejag vilja ha den disken..att lagra mer än hårdiskens storlek

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
skriver man över så skriver man över..går inte få tillbaks det man skrivit över..isf..skull ejag vilja ha den disken..att lagra mer än hårdiskens storlek

Det går visst. Varför skulle det annars finnas företag som säljer magneter som tar bort ALLT från hårddiskar? Det är som sagt inget vem som helst kan göra, man lär ju behöva speciell hårdvara och mjukvara för det, men det går.

Visa signatur

Sverker G. Johansson

Permalänk
Medlem

Det krävs i vissa fall mer än ett dussin överskrivningar innan det inte går att spåra något som skrivits på en modern hårddisk.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
skriver man över så skriver man över..går inte få tillbaks det man skrivit över..isf..skull ejag vilja ha den disken..att lagra mer än hårdiskens storlek

Du kanske skulle ta kontakt med Ibas för att få den uppfattningen reviderad

Visa signatur

ps ax | grep 'signatur' | awk '{ print $1}' | xargs kill -HUP

Permalänk
Medlem

Det räcker väl inte ens med att formtera om man ska sälja en dator
Man ska väl helst köra något special raderings program så att man verkligen är säker på att all information verkligen är borta.

Permalänk
Medlem

finns ju lite disknukes som man låter stå å puttra i några dagar så är det i princip som göra low level format ett par ggr fast med scrambleskrivning till disken samtidigt...

sedan skall man ha väldigt bra labutrustning för att få tillbaka infon från disken

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

sen kan man ju se det såhär... vad är det första du gör när du köpt en disk??? inte sätter du i den och kör ett Recoverprogram i 14 timmar för att se om det möjligen skulle finnas något av intresse på disken

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jallabert
Samma sak även om man formaterar. Om man skriver över hela hårddisken ett par gånger så går det väl att få tillbaks mycket av det man hade på den? Inte precis något som vem som helst kan göra, men det går.

Exakt... Jag syftade på det där du skrev i slutet... Att det är ganska avancerade grejor som inte en vanlig dator användare vet om...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
sen kan man ju se det såhär... vad är det första du gör när du köpt en disk??? inte sätter du i den och kör ett Recoverprogram i 14 timmar för att se om det möjligen skulle finnas något av intresse på disken

jo

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png