Antipiratbyrån och IFPI vill ha tillgång till kontouppgifter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dragon_Strike
det var nog lite för starkt sagt... jag kan dock inte tänka mig att ett sådant förslag skulle kunna gå att få igenom... det är ju helt emot prinicpen om personlig intregritet...

Och lagen som EU nyss röstade fram var inte det? Då menar jag övervakningslagen eller vad den kallades där allt vi gör ska spelas in.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Det som skrämmer mig mest är att den totala avsaknaden av mediabelysning på ämnet och att det inte bedrivs någon som helst debatt. Detta leder till att större delen av Sveriges befolkning inte har en aning om vad som håller på att hända.
Man börjar nästan tro att alla medier (tidningar, tv, radio etc) är betalda för att hålla käft...

Permalänk
Avstängd

man kan nog snacka hel natten om detta sossarna är inge bra men borgarna är fan sämre , oj jag blev arbetslös och hittade inget nytt jobb innom 3 månader , kronofogden gatan matlös död , 4200 i månaden skulle kanske klara mig 1 vecka , har som det är nu ca 8000 kr i fasta räkningar och rörliga på ytterligare 10 som jag kanske skulle kunna att dra ner om nudlar var gott men saken är den att moderaterna och gänget har så pass dumma ideer (vissta kanske jag själv skulle känna pengar på att betala massa mindre skatt men om man ser på tex , min mor som är arbetslös . hon klarar som inga svängningar i ekonomin.) Man kan ju inte bara se till sig själv utan man måste nog se lite längre .(+moderaterna körde nästan sverige i konkours för vad är det 8 år sen men folk glömmer!)

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LocSin
Det som skrämmer mig mest är att den totala avsaknaden av mediabelysning på ämnet och att det inte bedrivs någon som helst debatt. Detta leder till att större delen av Sveriges befolkning inte har en aning om vad som håller på att hända.
Man börjar nästan tro att alla medier (tidningar, tv, radio etc) är betalda för att hålla käft...

Det senaste jag läste i media om Bodström, var hur Svenska kvinnor helst ville göra barn med han istället för Brad Pitt. Stog i Fredags-bilagan!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Menar ni helt allvarligt att ni tänker rösta på Piratpartiet? Jag håller med om att det har regnat löjliga och hemska propositioner. Trots detta anser jag att det är minst lika löjligt att någon vill "avskaffa upphovsrätten". Jag vill iaf behålla upphovsrätten till saker jag skapar. Att avskaffa upphovsrätten här i Sverige spelar heller ingen roll. Vill ni kopiera Darin så är det ju jättebra iofs... kanske är det ni vill.

Valet står mellan pest, kolera och piratpartiet. Jag väljer piratpartiet.

Den enda anledningen till det är de tar avstånd från integritetskränkade lagförslag och rättsutvecklingen mot "guilty until proven innocent".

Att avskaffa upphovsrätten är för mig en väldigt insignifikant fråga. Men att försvara kommande generationer för totalitär övervakning är ytterst viktigt.

LocSin: Du har så rätt. Jag ifrågasatte detta vid några brev till utvalda personer i regeringen (samt att jag har mailat aftonbladet angående detta) - hittils inget svar givetvis.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siikah
Valet står mellan pest, kolera och piratpartiet. Jag väljer piratpartiet.

Den enda anledningen till det är de tar avstånd från integritetskränkade lagförslag och rättsutvecklingen mot "guilty until proven innocent".

Att avskaffa upphovsrätten är för mig en väldigt insignifikant fråga. Men att försvara kommande generationer för totalitär övervakning är ytterst viktigt.

LocSin: Du har så rätt. Jag ifrågasatte detta vid några brev till utvalda personer i regeringen (samt att jag har mailat aftonbladet angående detta) - hittils inget svar givetvis.

Så kan man ju tycka när det enda nyhetsintaget kommer från sweclockers. Hade du följt debatten så hade du vetat att många partier är emot Bodströms ångvältsmetoder.
Upphovsrätten kommer aldrig att försvinna och tur är väl det. Den enda kategori som tycker annorlunda är de som sitter och laddar ner spel och program och samtidigt är rädda för att APB ska få syn på dem.
Jag drar ett exempel för att belysa att upphovsrätten inte enbart handlar om piratkopiering (verkar behövas). Nisse får en ide om hur han skulle kunna utveckla ett luftfilter som klarar att stoppa mindre partiklar än någon tidigare lyckats med. Bara inom raketindustrin är en sådan uppfinning värd miljoner - om inte miljarder. Nisse viger 5 år av sitt liv för att lyckas med detta och när han väl gör det så kommer "clean air" från holland och stjäl hans produkt rakt av, helt lagligt! Det finns nämligen ingen upphovsrättslag som stoppar dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boomhauer
Så kan man ju tycka när det enda nyhetsintaget kommer från sweclockers. Hade du följt debatten så hade du vetat att många partier är emot Bodströms ångvältsmetoder.

Jag följer den nästintill osynliga debattan (om man tänker på hur stor fråga detta är) överallt där jag kan hitta den. Faktum kvarstår att det inte finns något parti vars åsikter passar in på mig. För övrigt litar jag inte på att partierna som säger sig vara mot förslagen kommer att behålla den inställningen då de väl sitter på pelaren.

Piratpartiet är ett smalt parti och p.g.a. detta är det pålitligt. Jag VET vad de står för och jag VET deras inställning i de frågor som är på deras lista.

Som sagt har jag redan nämnt att jag inte skulle rösta på piratpariet för att de vill legalisera fildelning. Jag vill att den personliga integriteten och vår relativt goda rättssäkerhet ska försvaras.

Permalänk

Då blir det att börja använda sig av någon anonymizer tjänst snart...

Visa signatur

Workstation: Seasonic S12 500W :: Athlon XP 2200 :: SOYO KT400 MB DUP :: 1,5 Gb RAM :: 2 x 120 Gb HDD :: Radeon 9600 PRO :: SoundBlaster X-fi :: SONY SDM-HS95P :: Logitech DiNovo :: Logitech Z-5500

Laptop: MacBook 2.0 GHz, 2048 Mb RAM, 80 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Nej det finns det inte!!!

Bästa sättet är just : ??

BOMBA DOM JÄVLARNA

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milo
Åt helvete med APB, lycka till säger jag bara. Bomb hota dom jävlarna...

Word

Visa signatur

Antec TX1050B 500w - Asus A8N SLI SE - AMD64 3700+ 1mb - Corsair TWINX C2 1GB DDR - POV 7800GT 256GDDR3 - Raptor 36GB - Maxtor 160GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Word!

WORD x2 !!

Jag har rösträtt så jag ska lätt rösta på dom ifall dom kommer in i riksdagen eller hur det nu var..

Det här är inte att gå _lite_ över gränsen!

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

det värsta är att det antagligen kommer gå igenom...

Okej!, Jag har ingen aning men det känns så inuti mig typ...

Permalänk

Det där med upphovsrätten är en ganska konstig regel, tex varför skall den personen/företag som gör musik,film vara garanterade pengar i ett visst antal år för en sak dom har gjort,skall jag göra en sak för någon så får jag bara betalt en gång för ett jobb. skiv och filmindustrin måste inse att dom måste sänka priserna på musik och film för att det skall vara intressant,dom har helt enkelt inte hängt med i utvecklingen det är skrämmande att folks integritet skändas på detta sätt,politikerna dansar efter industrins pipa och det är oroväckande att se.

Permalänk
Medlem

Seriöst, piratdiskutionerna här på SweC tillhör det mest patetiska som finns att se. En massa neandertalartipps på hur man ska komma undan med att leecha de senaste menlösa hollywoodfilmerna blandat med en massa "Ponten ska dö ffs omg!1!1!!!!!oneone.
Ja, förslaget är jävligt dumt. Ja, APB är hycklare. Ja, kassettavgifter är enormt vidriga. Detta gör dock inte en röst på Piratpartiet vettig. Piratpartiet och piratbyrån är idioter som gör mycket mer skada än nytta. Ett avskaffande av upphovsrätten är varken realistiskt eller önskvärt. Tror ni verkligen att ni skulle få se fantastiskt mäktiga filmer som Sagan om Ringen eller Star Wars om New Line och LucasFilms inte kunde tjäna pengar på det? Tror ni verkligen att någon skulle göra sig besväret att spela in, mastra och distribuera musik bara för att vara snälla? Tror ni verkligen att lika många människor skulle dedikera flera år av sitt liv åt att skriva böcker om det inte fanns någonsomhelst ekonomisk kompensation med i bilden?
Jag önskar att en organisation fanns som opponerade sig emot de lagar jag nämnde ovan, och som satte press på filmbolagen genom att kritisera kopieringsskydd, DRM och bolagens egna försök att få leka poliser, men som var för upphovsrätten. Idag har vi en situation där de två kämpande sidorna utgörs av å ena sidan bolagen, som helst ser att vi betalar varje gång vi ens tänker på den kultur de har rättigheterna till, och å andra sidan flummarna hos piratbyrån/partiet, som vägrar inse att musiker, skådespelare och författare också måste äta.

Permalänk
Medlem

mmh verkligen

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamman
Seriöst, piratdiskutionerna här på SweC tillhör det mest patetiska som finns att se. En massa neandertalartipps på hur man ska komma undan med att leecha de senaste menlösa hollywoodfilmerna blandat med en massa "Ponten ska dö ffs omg!1!1!!!!!oneone.
Ja, förslaget är jävligt dumt. Ja, APB är hycklare. Ja, kassettavgifter är enormt vidriga. Detta gör dock inte en röst på Piratpartiet vettig. Piratpartiet och piratbyrån är idioter som gör mycket mer skada än nytta. Ett avskaffande av upphovsrätten är varken realistiskt eller önskvärt. Tror ni verkligen att ni skulle få se fantastiskt mäktiga filmer som Sagan om Ringen eller Star Wars om New Line och LucasFilms inte kunde tjäna pengar på det? Tror ni verkligen att någon skulle göra sig besväret att spela in, mastra och distribuera musik bara för att vara snälla? Tror ni verkligen att lika många människor skulle dedikera flera år av sitt liv åt att skriva böcker om det inte fanns någonsomhelst ekonomisk kompensation med i bilden?
Jag önskar att en organisation fanns som opponerade sig emot de lagar jag nämnde ovan, och som satte press på filmbolagen genom att kritisera kopieringsskydd, DRM och bolagens egna försök att få leka poliser, men som var för upphovsrätten. Idag har vi en situation där de två kämpande sidorna utgörs av å ena sidan bolagen, som helst ser att vi betalar varje gång vi ens tänker på den kultur de har rättigheterna till, och å andra sidan flummarna hos piratbyrån/partiet, som vägrar inse att musiker, skådespelare och författare också måste äta.

Du låter ju som en infiltratör just nu, har du läst på Piratpartiets hemsida?!?

Kan upplysa dig om att det inte alls är stadgat att de ska avskaffa upphovsrätten helt utan det pågår diskussioner inom partiet så som jag förstått av deras information på forumet.

Dessutom kommer enligt mig partiet inte få så många röster att de kommer att få igenom sina förslag i riksdagen. Dock kommer de kunne röra till o visa att det finns en betydande del av Svenska folket som tycker att det är dåligt med den "nya" lagen bl.a.

Hade vi haft en folkomröstning när det gällde fildelningslagen hade den inte gått igenom vad jag förstått, så varför kan riksdagen bestluta något så enormt Galet.

Min röst ligger på Piratpartiet endast för att de verkligen vill visa vart skåpet ska stå.
Härligt med folk som tar initiativ, för vem vill leva i ett "Bigbrother" samhälle?
/X

Visa signatur

"Svaret på frågan är inte alltid en lösning till problemet"
# A64 3700+ @ 2.8GHz (280*10) # Corsair TwinX 2*1024 2.3.3.6 (187MHz) # PoW Geforce 7800GT @463/1200 # 8050p i 3dmark05

Permalänk
Inaktiv

Håller med Hamman, riktigt låg nivå här. Milos upprepade uppmaningar om att bomba är ju patetiska.

Har ni satt er in i frågan? Det har kommit en SOU där utredarna föreslår att polis&åklagare ska kunna inhämta abbonemangsuppgifter i undersökningar om alla brott. I dag behövs fängelse i straffskalan och anledning att tro att det i det specifika fallet blir mer än böter.

Remissinstanserna har gett sin syn på saken, det är inte konstigt att vissa vill utvidga sina rättigheter. Det är långt ifrån ett lagförslag.

Edit: Angående mediabevakning. Det var en stor (två sidor) artikel om Bodström i DN igår.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juggler
Håller med Hamman, riktigt låg nivå här. Milos upprepade uppmaningar om att bomba är ju patetiska.

Har ni satt er in i frågan? Det har kommit en SOU där utredarna föreslår att polis&åklagare ska kunna inhämta abbonemangsuppgifter i undersökningar om alla brott. I dag behövs fängelse i straffskalan och anledning att tro att det i det specifika fallet blir mer än böter.

Remissinstanserna har gett sin syn på saken, det är inte konstigt att vissa vill utvidga sina rättigheter. Det är långt ifrån ett lagförslag.

Enligt mig så spelar det nog ingen roll i frågan om att rösta på ett ev. Piratparti för jag hoppas verkligen inte att de uttalanden om att uttalanden som att "Bomba" och "skjuta" m.m kommer från någon som är över 18år.

/X

Visa signatur

"Svaret på frågan är inte alltid en lösning till problemet"
# A64 3700+ @ 2.8GHz (280*10) # Corsair TwinX 2*1024 2.3.3.6 (187MHz) # PoW Geforce 7800GT @463/1200 # 8050p i 3dmark05

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xylion
Du låter ju som en infiltratör just nu, har du läst på Piratpartiets hemsida?!?

Kan upplysa dig om att det inte alls är stadgat att de ska avskaffa upphovsrätten helt utan det pågår diskussioner inom partiet så som jag förstått av deras information på forumet.

Dessutom kommer enligt mig partiet inte få så många röster att de kommer att få igenom sina förslag i riksdagen. Dock kommer de kunne röra till o visa att det finns en betydande del av Svenska folket som tycker att det är dåligt med den "nya" lagen bl.a.

Hade vi haft en folkomröstning när det gällde fildelningslagen hade den inte gått igenom vad jag förstått, så varför kan riksdagen bestluta något så enormt Galet.

Min röst ligger på Piratpartiet endast för att de verkligen vill visa vart skåpet ska stå.
Härligt med folk som tar initiativ, för vem vill leva i ett "Bigbrother" samhälle?
/X

Det visar de iaf inte utåt, då man möts av en splash-screen med texten "Piratpartiet: Avskaffa upphovsrätten. På riktigt." i stora bokstäver då man går in på www.piratpartiet.se

Permalänk

Precis som jag inte hade haft något emot att Saddam skulle skjutas har jag inget emot att se människorna bakom det här vansinniga förslaget skjutas. Så är det. Nej, jag vill inte heller avskaffa upphovsrätten.

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aster
man kan nog snacka hel natten om detta sossarna är inge bra men borgarna är fan sämre , oj jag blev arbetslös och hittade inget nytt jobb innom 3 månader , kronofogden gatan matlös död , 4200 i månaden skulle kanske klara mig 1 vecka , har som det är nu ca 8000 kr i fasta räkningar och rörliga på ytterligare 10 som jag kanske skulle kunna att dra ner om nudlar var gott men saken är den att moderaterna och gänget har så pass dumma ideer (vissta kanske jag själv skulle känna pengar på att betala massa mindre skatt men om man ser på tex , min mor som är arbetslös . hon klarar som inga svängningar i ekonomin.) Man kan ju inte bara se till sig själv utan man måste nog se lite längre .(+moderaterna körde nästan sverige i konkours för vad är det 8 år sen men folk glömmer!)

Och du tror på allvar att Sossarnas s.k valbudget kommer hjälpa sverige. Om ingen arbetar vart ska vi då få pengar till de som inte gör det? Tror du verkligen att folk som kan få lika mycket pengar eller lite under en som sliter häcken av sig kommer att arbeta när möjligheten att vara hemma och lata sig finns? Sossarna vänder sig till folk i min situation men jag tänker inte rösta på dom bara för det för till skillnad från många så inser jag att de kommer fördärva vårt land om de får fortsätta. Visst Moderaterna kanske inte gör så att man får det bättre ekonomiskt men de fattar åtminstone att ett land inte kan klara sig med enbart personer som inte arbetar. Vi lever i en smygdiktatur så enkelt är det, det spelar ingen roll vad vi tycker och tänker för vill de ha igenom nåt så får de det. Det handlar om sveriges framtid i nästa val och inte bara om It-frågor tänk på det när ni röstar.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamman
Seriöst, piratdiskutionerna här på SweC tillhör det mest patetiska som finns att se. En massa neandertalartipps på hur man ska komma undan med att leecha de senaste menlösa hollywoodfilmerna blandat med en massa "Ponten ska dö ffs omg!1!1!!!!!oneone.
Ja, förslaget är jävligt dumt. Ja, APB är hycklare. Ja, kassettavgifter är enormt vidriga. Detta gör dock inte en röst på Piratpartiet vettig. Piratpartiet och piratbyrån är idioter som gör mycket mer skada än nytta. Ett avskaffande av upphovsrätten är varken realistiskt eller önskvärt. Tror ni verkligen att ni skulle få se fantastiskt mäktiga filmer som Sagan om Ringen eller Star Wars om New Line och LucasFilms inte kunde tjäna pengar på det? Tror ni verkligen att någon skulle göra sig besväret att spela in, mastra och distribuera musik bara för att vara snälla? Tror ni verkligen att lika många människor skulle dedikera flera år av sitt liv åt att skriva böcker om det inte fanns någonsomhelst ekonomisk kompensation med i bilden?
Jag önskar att en organisation fanns som opponerade sig emot de lagar jag nämnde ovan, och som satte press på filmbolagen genom att kritisera kopieringsskydd, DRM och bolagens egna försök att få leka poliser, men som var för upphovsrätten. Idag har vi en situation där de två kämpande sidorna utgörs av å ena sidan bolagen, som helst ser att vi betalar varje gång vi ens tänker på den kultur de har rättigheterna till, och å andra sidan flummarna hos piratbyrån/partiet, som vägrar inse att musiker, skådespelare och författare också måste äta.

Det han sa. Avskaffandet av upphovsrätten är en minst lika vansinnig idé som förslaget den här tråden ursprungligen handlade om, innen det blev Pontén-bashing på gräsrotsnivå.

Å ena sidan har man privata intresseorganisationer som på fullt allvar anser sig berättigade att bedriva polisiär verksamhet. Å andra sidan har man ett parti [sic] som vill avskaffa upphovsrätten totalt.

It's a crazy world..

Permalänk

Tycker som många andra, upphovsrättslagen måset vara kvar men vad kan man göra för att visa att man är imot dessa iditoska lagar förutom att rösta på piratpartiet eller inte rösta alls?

Visa signatur

sysl....
Bygg din egen router med pfSense
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

jag vill inte att någon spionerar i mitt privat liv så Go For! Piratpartiet...

Förj*vligt att man vill ha kontroll över alla vad f*n ska sedan hända ska vi bli diktatur eller?

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milo
Nej det finns det inte!!!

Bästa sättet är just : ??

BOMBA DOM JÄVLARNA

Vad är det med dig din lilla mini-anarkist. Jag skulle gärna vilja se dig stå med en bomb utanför deras kontor, du skulle på sin höjd möjligen göra på dig när du inser vad en bomb kan göra med människor.
Var du ironisk? Jaha, och hur ska man veta det?
Ett ord till från nån om att bomba företag i tråden belönas med en enkelbiljett ut ur forumet minst tre månader.
Det gäller er andra också

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Hmm... vad säga?

Orkar inte läsa igenom hela kedjan, står ju typ bara bomba och rösta på piratpartiet.

Men tänk efter lite killar.
Varför börjar ni inte intressera er för politik och ställer upp i de andra partierna, så det sker en föryngring och ni FÅR fram er talan i regeringen.
Då skulle det hända nåt vettigt. Det hjälper inte att skriva här hur skit allt är, när ni inte vågar eller vill ta initiativ och gör er röst hörd för de som verkligen behöver veta vad ni tycker.

Piratpartiet? Nja.. visst kanske en röst skulle väcka en liten tanke hos vissa men det blir änså i slutänden för lite röster för att ni skall tas riktigt på alvar.
Jag tror mer på att ni måste börja föryngra ere politiker i SVerige, byta ut en står del av dagens sittande politeker.

Någon intresserad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jag 567
Hmm... vad säga?

Orkar inte läsa igenom hela kedjan, står ju typ bara bomba och rösta på piratpartiet.

Men tänk efter lite killar.
Varför börjar ni inte intressera er för politik och ställer upp i de andra partierna, så det sker en föryngring och ni FÅR fram er talan i regeringen.
Då skulle det hända nåt vettigt. Det hjälper inte att skriva här hur skit allt är, när ni inte vågar eller vill ta initiativ och gör er röst hörd för de som verkligen behöver veta vad ni tycker.

Piratpartiet? Nja.. visst kanske en röst skulle väcka en liten tanke hos vissa men det blir änså i slutänden för lite röster för att ni skall tas riktigt på alvar.
Jag tror mer på att ni måste börja föryngra ere politiker i SVerige, byta ut en står del av dagens sittande politeker.

Någon intresserad?

Politiker skiter fullständigt i vad väljarna tycker och anser fram till det är valår...

Traditionellt sätt var man dessutom tvungen att först gå från ungdoms orginisationen till moderpartiet. Sen finns det nog många här som inte ser något parti som stödjer ens sak... mina åsikter återfinns inte ens i små drag hos någon av de sju större partien. Ska man gå med i ett parti som inte ens bryr sig om dina åsikter?

Permalänk

Bara jag som inte förstår hur apb skulle kunna se vilka hemsidor vi surfar på och vart vi tankar allt bara för att dom vet att just jag har IP: 81.x33.3x.3x? Dom är troligen ute bland trackers och dchubar och antingen delar eller tankar hem något. sen tar dom ett IP och tar reda på vem det är och skickar ett brev.

eller?

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

*djup suck*

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Är inte amtipiratbyrån en privat organisation, typ som en privatperson?

Om en privatperson tar reda på vad en annan person gör men sin dator kallas det hacking och är olagligt??

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!