Permalänk
Medlem

Grafikkortsfläkten

Visa signatur

[DFI nF4 Ultra-D][AMD Athlon 64 3700+][Zalman CNSP 9500][Hiper Modular Type-R 580W][ATI radeon X850XT][G-skill pc4000-2GBHZ][Samsung P120S 250Gb]

Permalänk

Ena HDDn (WD)

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

när datorn idlar är det ADDA 16dB 120mm'sfläkten som har ett slags burrande ljud. jag har gummiupphängning till den, men den vibrerar i alla fall och låter lite skumt. sen har vi ju ati-silencern som ger ifrån sig ett ihärdigt klickande ljud. kan man komma ifrån det på något sätt?

när hårddisken arbetar är det den som låter mest. speciellt när jag har utorrent (mytorrent? microtorrent?) igång och seedar/leechar ganska mycket eller när jag defraggar. seagate 7200.7 sata 120GB utan aam ftw o_O

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

Min hemmagjorda cpu kylare =( Den låter ingenting förutom ett knackande ljud från fläkten. Det är dock en 92mm fläkt från ett nätagg till en 386:a så den har några år på nacken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av symetric
när datorn idlar är det ADDA 16dB 120mm'sfläkten som har ett slags burrande ljud. jag har gummiupphängning till den, men den vibrerar i alla fall och låter lite skumt. sen har vi ju ati-silencern som ger ifrån sig ett ihärdigt klickande ljud. kan man komma ifrån det på något sätt?

Har samma klick/burr från min Everflow 120mm :S Styrde den i speefan, 90%+ lät dne inget, inte heller när man kör den på "vanlig" 5-volt (då startar den dock inte), men 50-80% så brummade den :/ Men jag har oxå samma klickande ljud från min silencer, försvinenr dock när man kör dne på 12v. Klickadet är jobbigare än blåsljudet iaf

Visa signatur

AMD X2 4200+ 2.2ghz - MSI Amethyst (HP OEM) moderkort - 2x 1gb Infinion PC3200 @ 3-3-3-8-2T - MSI 7800GTX 256mb - Raptor Gaming M2 - Koss SB45

Permalänk
Medlem

I min dator så är det nätagregatet och hårddisken som låter mest... Har ett Antec sonata 1.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av taotl
Har samma klick/burr från min Everflow 120mm :S Styrde den i speefan, 90%+ lät dne inget, inte heller när man kör den på "vanlig" 5-volt (då startar den dock inte), men 50-80% så brummade den :/ Men jag har oxå samma klickande ljud från min silencer, försvinenr dock när man kör dne på 12v. Klickadet är jobbigare än blåsljudet iaf

jo. tyvärr implementerade inte epox fläktstyrningen (en funktion som för övrigt finns inbyggd), så jag kan inte styra fläktar med speedfan o_O nu har jag bestämt mig för att skita i temperaturen tills jag skaffar ny dator (jag vet ju i alla fall att inget blir för varmt, så varför oroa sig och kolla på temperaturen hela tiden när jag inte kan göra något åt den?).

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryderman
vadå angående fläktarna? fattar inte va du menar..

Fläktgaller skapar oväsen, dremel löser problemet

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

NB-fläkten, sen graffe fläkten

Permalänk
Medlem

Ja du, har man 5 st 120 fläktar så kan man inte höra något annat än dom

Permalänk
Medlem

Mitt tc550 agg är ju inte det tystaste... Sen låter en av diskarna, maxtor, ganska mycket också.

Permalänk
Medlem

Allting låter som in i helvete, skiten skakar också som fan. Det är kul.

Permalänk
Medlem

grafikkorts fläkten på mitt x850xtpe därefter måste det vara alla hårddiskarna har inget annat som kan låta... så mycket

Visa signatur

....ursäktar om jag svär mycket...

Permalänk
Medlem

Nätagget hörs överlägset mest i min dator, ett aspire 520w. Det blir jag nog tvungen att byta snart för man stör sig en hel del...

Visa signatur

||Fractal Design Define r4||Intel i7 4770K @ 4200mhz||Sapphire Radeon R9 290 + Gigabyte windforce R9 290 Crossfire ||Cooler master hyper 212 evo||MSI Z87-G45 GAMING ||Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz||OCZ arc100 240gb||Seagate Barracuda 7200 1tb||Evga supernova g2 850w||

Permalänk
Medlem

Nätagget tror jag... (Chieftec)

Permalänk

Efter ett inköp av några Yate Loon fläktar och en fläktkontroller är det enda som "låter" på 1 meters avstånd hårddiskarna och S12 ADDA fläkten:(

Visa signatur

533 mhz Celeron|64 MB Ram|32 MB delat videominne|20 GB HDD|Cd-RW|DVD Rom

"Please quote me for replies"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin

Då har du tysta hårddiskar..

I min dator är det just hårddiskarna som låter mest. Plus mina Adda 120mm, som så småningom ska bytas ut av Nexus. Dock är hårddiskarna ett värre problem.

Ja, min hårddisk är riktigt tyst
Jag skulle inte köpt nexus-fläkt, aerocool turbine fan är tystare och blåser mer (!). Finns på Gtek.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind

Lägg till ca 10 db så får du nog fram en mer verklighetsanpassad siffra för dBA@1m.

Oturligt nog för din del är arctic coolings fläktar rätt utmätta, bortsett från eventuella blåsljud från fläktgaller.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk

1. Nätagg
2. Vattenpump

Vare sig chassi/radiatorfläkt eller hårddisk hörs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Nätagget tror jag... (Chieftec)

Det har jag löst genom att byta ut fläkten till en 3pin-fläkt som jag kör tempstyrt efter cpu-temp

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Min cpu fläkt.. tror jag iaf.. har inte stoppat in örat o lyssnat så mycke. Men låter gör det iaf.

Visa signatur

Reggad sedan: 2001-07-04 <> 01:or for life! | Antec P180 | Intel P4 630 3.0@3166 Mhz | GeForce 8800GTS | 4Gb PC5300 Twinmos DDR2 | MSI 945P-NEO

Permalänk
Medlem

Hur hör ni vad det är som låter?
Sitter ni och kopplar ström till komponent för komponent?

Kör jag in huvet i chassit så låter det överallt tycker jag.
Kan inte lokalisera vilket som låter mest, så gör ni som jag så är jag lite imponerad av era hörseltalanger.
Hade gärna fått den att gå tystare så man kan sova lite djupare.

Visa signatur

no.. im not suffering from retardedness.. im enjoying every second of it..

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rIt4rD
Hur hör ni vad det är som låter?
Sitter ni och kopplar ström till komponent för komponent?

Kör jag in huvet i chassit så låter det överallt tycker jag.
Kan inte lokalisera vilket som låter mest, så gör ni som jag så är jag lite imponerad av era hörseltalanger.
Hade gärna fått den att gå tystare så man kan sova lite djupare.

Det är bara 2 saker som låter, man märker de ljuden ganska lätt om det är en pump och två hårddiskar Pumpen låter nämligen bara illa ibland och när hårddiskarna inte arbetar speciellt mycket är datorn knäpptyst

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Well, det som låter låter hela tiden och jag kör med luftkylning, inte vatten.
Så det är någon av fläktarna med andra ord och inte vattenpumpen eller hårddiskarna :)...

Nu ska vi se, jag har 2st 80mm och en 120mm Cooler Master-fläktar...
Amd orginalkylare, och nätagg som följde med mitt Cooler master cavalier 1...
Det låter wåååååååh blandat med "blåsljud" :).. men blåsljudet gör inte så mkt det är det här "wååh" som jag är på jakt efter ^^...
Kanske orkar spela in ljudet imorgon, får se
Vad gissar ni på?
Usch va jag är kass på hårdvara, hehe

Visa signatur

no.. im not suffering from retardedness.. im enjoying every second of it..

Permalänk

grafikkortet (AC Silencer 5) och P4'ans originalkylning låter mest och ungefär lika mycket nu...
ska bytas till kylningar som påstår sig kunna kyla passivt för att få ner ljudnivån lite iaf..

Visa signatur

E7200 w/ Ninja 2 | HD3850 Ultimate | 2x2gb ReaperX | GA-P35-S3G w/ HR-05 IFX | Spinpoint F1 1TB + lite annan skit..
http://www.sweclockers.com/album/?id=2806

Permalänk
Medlem

Zalman 7700CU

Visa signatur

A64@2.5@7700CU | 2*1GB Twinmos DC | MSI K8N Neo2 Plat. | MX518 | VX724

Permalänk
Medlem

Mitt Tagan och mina 120mm chassifläktar

Permalänk
Medlem

Det som låter mest i min dator.... Det är nog blåsljudet som skapas av mina fläktgaller. Ska klippa bort dom idag

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk

T-R, du har en scorpio ? haha.. i min dator är det nog den ända fläkten som finns i hela burken.. en dell! en ~92mm noname utanför chassit. passiv kylning på en p4 3.0ghz e overkill tkr jag!

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk

min cpukylare inte är så hilmma tyst

Visa signatur

-

Permalänk

Fläkten, vars skruvar är lösa så snart trillar väl den ner

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180