Optimus Mini Three lanserad

Permalänk

Asså är verkligen 700 - 800kr för dessa knappar så mycket egentligen? Jag menar vissa betalar ju gladerligen 1100kr för en display utan knappfunktion å utan färg. http://gtek.se/index.php?mode=item&id=2210&session=c8a20c0f42...

Tycker det varkar som en sjyst produkt...

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Det är ju tre knappar som är större än de vanliga på ett tangentbord...

Jag tror du har något där. Knapparna på det fullstora tangentbordet kommer ha mycket lägre upplösning och mindre färger. Det borde göra rätt stor skillnad i pris.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

ska köpa 34 st av den å seriekoppla dem till ett eget tagentbord då får jag ett tagentbord ...oj det blev visst dyrt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är ju inte så jätte dyrt ändå. Säger precis som vissa tidigare sagt i tråden om att folk köper LCD-displayer för några hundra (lös) sen ska den byggas ihop i någon fin låda eller i chassit som då ger en materialkostnad och sen ska även arbetskostnad på det...
Nu får man världens alla färger och tre knappar på köpet ju, dock blir displayen tredelad vilket kanske är en nackdel

Permalänk
Medlem

priset är nog bara så högt för att det är det första av sitt slag typ

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Håller med om att kostnaden är lite väl hög för den här begränsade lilla burken.

Dessutom: de säger att skärmarna bara pallar 5000 timmar!
Kör man en timme om dagen så håller skärmarna bara 208 dagar! Och en timme om dan är ju inte mycket, även om man räknar med ev skärmsläckarfunktioner som de snackar om.. (Dessutom känns det som en aggressiv skärmsläckare bort hela idén med skärm i knapparna)

Känns som OLED är fel väg att gå än så länge - de håller helt enkelt inte tillräckligt länge.

Tangentbordet ser fortfarande oooootroligt coolt ut på bild, men är nog en dröm ur praktisk/ekonomisk synpunkt ett par år till.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Håller med om att kostnaden är lite väl hög för den här begränsade lilla burken.

Dessutom: de säger att skärmarna bara pallar 5000 timmar!
Kör man en timme om dagen så håller skärmarna bara 208 dagar! Och en timme om dan är ju inte mycket, även om man räknar med ev skärmsläckarfunktioner som de snackar om.. (Dessutom känns det som en aggressiv skärmsläckare bort hela idén med skärm i knapparna)

Känns som OLED är fel väg att gå än så länge - de håller helt enkelt inte tillräckligt länge.

Tangentbordet ser fortfarande oooootroligt coolt ut på bild, men är nog en dröm ur praktisk/ekonomisk synpunkt ett par år till.

Får jag fråga hur du räknar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W

Dessutom: de säger att skärmarna bara pallar 5000 timmar!
Kör man en timme om dagen så håller skärmarna bara 208 dagar!

Om man kör en timme om dagen borde det väl bli 5000 dagar? Annars räcker den i 208 dagar om man sitter 24/7...

Sen tror jag priset inte kommer att bli så jätte farligt. Nu har dom bara en liten produktion och det drar upp priset.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja hur 17 räknar jag egentligen

Sorry, massivt hjärnsläpp såhär på kvällskvisten.
Jepp 200 dar håller den ju om den är på 24 timmar om dygnet, och inte en timme om dan som jag sa

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

MÅSTE KÖPA! priset skiter jag i

Permalänk
Medlem

Jaaa!! Tre knappar!!

Vad fan ska man med tre knappar till?

Typ, öh.. Här är.. Öh.. Escape.. fast.. Den lyser, och här, här kan du kolla dina mail.. Som du för övrigt kan göra på ett vanligt tangentbord, fast.. öh,, Den här lyser!

Visa signatur

AMD 2500+ Barton | 512mb x 2 pc2700 | Radeon 9800 Pro | Gigabyte GA-7VA | Aopen 350W @13012p i 3Dmark01

Permalänk

Ryssarna har gjort bort sig. Det fullfärdiga t-bordet kommer ju som nämnts ligga på ett så högt pris att det blir abstrakt. Att det dessutom bara är 5000 timmars drifttid är ju helt jävla unbelievable. Säg att man har på d i 6h om dagen för att vara realistisk....då håller d i lite mer än två år....betalar jag uppskattningsvis minst 4k för en hårdvaruprodukt så tycker jag nog man ska kunna räkna med att den åtminstone passerar treårsgaranti-strecket

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax31415926
*text*
betalar jag uppskattningsvis minst 4k för en hårdvaruprodukt så tycker jag nog man ska kunna räkna med att den åtminstone passerar treårsgaranti-strecket

Ger dom ut 3års garanti eller? För annars finns det inte någon lag på att det måste finnas 3års garanti. Endast 3år _REKLAMATIONS RÄTT_ vilket inte är samma som garanti.

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exstaz
Ger dom ut 3års garanti eller? För annars finns det inte någon lag på att det måste finnas 3års garanti. Endast 3år _REKLAMATIONS RÄTT_ vilket inte är samma som garanti.

Jag tror att han menade att det inte är så skoj att köpa ett tangentbord för 4000:-, om det inte har tre års garanti.

Ska vi spänna konsumentköpslagen-muskler?

Permalänk

väntar på tangentbordet... det ska bli så jävla skoj me ett sånt

Visa signatur

][ AMD XP 64 3500+ "Newcastle" @ 2.2 GHz socket 939 ][ MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra ][ 2048mb ram ][ Leadtek Geforce 6800GT 256mb ][ 600gig Hdd ][ Tagan 480W ][ 2* 19 TFT Hansol H950 + mus o skit...

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderMannen
väntar på tangentbordet... det ska bli så jävla skoj me ett sånt

Men det blir ju inte så jävla roligt om det håller i 2 år, på sin höjd. Hoppas de ordnar detta med det fullstora tangentbordet annars kommer ideén gå i backen i Mach 7.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

devilstar, meningen "En fullständigt onödig produkt som är meningslös." är bara så underbar!

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Vet någon om den finns att köpa i sverige än? Eller när den kommer kunna köpas i svenska internetbutiker?

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Men vad är det för fel på folk här!

Det är ffs. tre små OLED skärmar kopplade via USB. Exlusivt till tusen ju.
100$ tycker jag är ett mycke bra pris för en sånn produkt t.om.
Ni kan köpa grafikkort, kylning eller kläder och smycken för 4000-5000. Men det här tycker folk är totalt absourt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tbax
TRE knappar för 100$!!! va e d... 108 på en svenne bräda? 108/3=36=>3600$... mja... säg då att tgb kanske kommer o kosta 5k... d e då inte värt...

Nä givetvis inte, om man bara skriver i Word eller surfar porr så klarar man sig me vilket 69,90kr's som hellst.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimplan
Man får hoppas på att det e ett tidigt 1a April skämt

Varför skulle de vara ett aprilskämt?

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig riktigt fattat vitsen med programmerbara snabbknappar. Har ett par stycken på mitt eget tangentbord men använder dem aldrig. Känns enklare att använda musen tycker jag.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk

Blir det inte billigare tror jag att det kommer att floppa...

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM

Permalänk
Medlem

lite cool, man måste bara tänka ut vad man ska ha den till...

sen förstår jag inte riktigt, var köper man den ifrån?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exstaz
Ger dom ut 3års garanti eller? För annars finns det inte någon lag på att det måste finnas 3års garanti. Endast 3år _REKLAMATIONS RÄTT_ vilket inte är samma som garanti.

Men...va? börja inte snacka juridik med mig, lile vän. din reklamationsrätt du pratar om är två år, inte tre. Hur som helst så är det totalt irrelevant. Jag menar att det i princip är standard att hårdvaror har tre års garanti från tillverkaren, även om butikerna i regel bara har ett år. Skulle denna treårsgaranti finnas så är det ju perfekt, eftersom man bara byter ut t-bordet när det slutar fungera efter ~2,5 år. Detta är ju dock föga troligt, med tanke på att tillverkaren kommer få skicka ut ett nytt för varje köp=konkursvarning direkt. Skulle denna garanti inte finnas så finns det ingen mening alls att köpa produkten. M.a.o: Hur dom än gör så måste dom fixa så att drifttimmarna blir fler än 5000.

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax31415926
Men...va? börja inte snacka juridik med mig, lile vän. din reklamationsrätt du pratar om är två år, inte tre.*text*

Du har rätt in en sak i denna meningen, 2års reklamationsrätt är på produkter köpta innan April 2005, men produkter köpte i April 2005 och senare har 3år. Du behöver nog uppdatera dina kunskaper lite. Jag är nämligen utbildad i garantillagen. Vilket gör att jag kan den in och utan tyvärr.
Sen att det är butiken som tillhandahåller garantin är inte ofta. Dom fallan som dom gör det är oftast p.g.a dom för köpa in en produkt så billigt att tillverkaren inte ger ut någon garanti, utan den får butiken själv stå för. Detta leder ju till att produkten kan säljas extremt billigt, ett ex. på detta är nästan alla extremt billiga mp3 spelare.
Det är tillverkaren som tillhandahåller garantin. Men även om det är 3års garanti på en produkt tar butiken oftast inte hand om garanti ärenden som går över ett års sträcket.
Men att dom oftas har 3års garanti på hårdvaru produkter till PC kan jag däremot hålla med dig.

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk

Jag förstår inte riktigt vad man ska ha ett sånt här tangentbord till, förutom att det ser coolt ut. Rent funktionsmässigt känns det totalt meningslöst, hur många sitter och kollar på tangentbordet medan man skriver,spelar etc

Permalänk
Medlem

Skulle inte det stora tangentbordet ha 32x32 pixlar per knapp? detta har ju 96x96, alltså kan man få in 9 knappar på varje knapp.. då motsvarar ytan på de 3 knapparna på det lilla bordet 27 knappar på det stora. Då skulle ju teoretiskt 100 knappar inte behöva kosta så mkt mer än 400 dollar tycker man.. fast det beror ju på om det är displayytan som är det dyra eller tekniken bakom som styr varje display..

Tycker fortfarande det är prisvärt för en grafisk färgdisplay på 288x96 pixlar (totalt) som drivs på usb och även kan fungera som knappar. Borde vara många moddare här som ser de stora fördelarna med detta..eller?

Visa signatur

Är du snabbare än en gris? AnimalSpeeder ger dig svaret:
http://itunes.apple.com/se/app/animalspeeder/id551490974?l=en...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exstaz
Du har rätt in en sak i denna meningen, 2års reklamationsrätt är på produkter köpta innan April 2005, men produkter köpte i April 2005 och senare har 3år.

Hm...hade fan missat uppdateringen, ber om ursäkt

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem

Tja.... titta hur offantlig många överdesignade chassin och andra prylar det finns... den här var ju iaf genuint cool. Dessutom kan jag se användningsområden för den, som tex knappar till en offentlig maskin.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

ascoolt.

Visa signatur

"..det ordnar sig alltid"

Permalänk
Medlem

ska köpa 34 stycken och sen tejpa ihop till ett tgb;)