Permalänk
Medlem

Kommer inte åt BIOS*******

Som rubriken lyder kommer jag inte åt mitt bios. Jag gör som vanligt, trycker delete vid omstart och det ända som händer är att en svart sida kommer upp och längst upp i högra hörnet är det en lite "plupp" som blinkar varannan sek som att den tänker, men inget mer händer...

Det är mig väldigt jobbigt då jag vill åt bios för att ändra booten så att den bootar först från cd, för nu botar den inte från cd:n och det leder till att jag inte kan genomföra mig format c:...

Någon som kan hjälpa mig ?

Visa signatur

MKA!

Permalänk
Medlem

Prova tryck F8 direkt vid start, då brukar man kunna välja firstboot.

Hej MKA.

Visa signatur

// mint
ASUS A8N-E AMD Athlon64 Venice 3200+@2,5Ghz Corsair TWINX 2x512 DDR PC3200@2-4-4-7 1T Dual PowerColor Radeon x800GT

Permalänk

Re: Kommer inte åt BIOS*******

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MKA!
Som rubriken lyder kommer jag inte åt mitt bios. Jag gör som vanligt, trycker delete vid omstart och det ända som händer är att en svart sida kommer upp och längst upp i högra hörnet är det en lite "plupp" som blinkar varannan sek som att den tänker, men inget mer händer...

Det är mig väldigt jobbigt då jag vill åt bios för att ändra booten så att den bootar först från cd, för nu botar den inte från cd:n och det leder till att jag inte kan genomföra mig format c:...

Någon som kan hjälpa mig ?

Vad är det för dator du har?
Det är inte alla bios som har DEL som "starttangent", brukar stå vilken precis när datorn bootar igång.

Visa signatur

Kunnskap är Mackt!

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Har du en fläkt som du kan reglera hastighet på?

Har en Enermax här. Om den står i ett visst läge så hänger sig datorn när ja går in i bios.