Favoritsvärd hos en spelkaraktär

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av senig
http://img365.imageshack.us/img365/8039/zul9hv.jpg

Wtf är den där övergödda blobben ovanför egentligen?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apanr4
Jag röstar på William Wallace' svärd i Braveheart. Tyvärr ser man inte storleken riktigt.

http://images-eu.amazon.com/images/P/B0000560XW.02.LZZZZZZZ.j...

...det finns ett Braveheart spel till PC.

Det svärdet kallas för Claymore. Scottish Claymore till och med om jag inte minns fel.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eilert
Det svärdet kallas för Claymore. Scottish Claymore till och med om jag inte minns fel.

Om man vill se en snygg claymore fight på film ska man ta en titt på "El Cid". Finns inte mycket som slår den!

Permalänk

sepioths svärd verkar vara rätt så kraft fullt,men clouds sista svärd är rätt så bra det med..hmm,svårt val.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd

Jag gillar Sonic Boom-sword hos DeathSlayerNinja i "Hunt for the Phat Bass".

Visa signatur

Feel da powah of da PHATT BASS.

Permalänk
Medlem

riktigt snygga bilder...
speciellt svärdet på första bilden! underbart..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Wtf är den där övergödda blobben ovanför egentligen?

Antar att du menar denna övergödda blobben

Visa signatur

q][0n^

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Det har en handfattning och en klinga och det gör ont. Visst är det ett gränsfall, men vad skulle man annars kalla det?

Metallbit på kedja? Missformat stridsgissel? Japanskt magplask?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Det där låter inte bra. Heavenly Sword låter bättre...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av losajt
http://wow.allakhazam.com/images/fashion/wowscrnshot080605231...

Lätt snyggaste

absolut. har äntligen fått det svärdet nu enda droppen nånsin för oss

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qion
Antar att du menar denna övergödda blobben
http://www.shinasu.net/media/thumbs/hakkar_tmb.jpg

Vilken snygging

Rambo, tycker du seriöst den där analtermometern är snygg?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eilert
Det svärdet kallas för Claymore. Scottish Claymore till och med om jag inte minns fel.

Tror nog det bara heter Claymore. Eftersom den är skotsk kanske den benämns som "scottish" ibland. Men det är ungefär som att säga "swedish volvo".
Claymores kommer ju från skottland. Likadana svärd från andra platser heter något annat.

Permalänk
Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Dual lightsaber ftw..

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Tror nog det bara heter Claymore. Eftersom den är skotsk kanske den benämns som "scottish" ibland. Men det är ungefär som att säga "swedish volvo".
Claymores kommer ju från skottland. Likadana svärd från andra platser heter något annat.

Ja, det stämmer nog väldigt bra. Efter att Evilned tipsade om en claymorefight i El Cid så kollade jag upp vad det var för film (inte sett den än) och huvudpersonen kommer från spanien tydligen. Spansk Claymore med andra ord.
Varför jag skrev Scottish överhuvudtaget berodde på en websida jag kollade in för flera år sen som sålde replikor av vapen från film och spel (typ Hobbexsvärd och sånt), där stod det just Scottish Claymore och jag tänkte inte mer på det då.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk

Phantomblade från WoW:

Samt untamed blade som några redan postat

Permalänk
Medlem

Untamed Blade har redan postats så jag bidrar med: Ashkandi, Geatsword of the Brotherhood!

Ser fränare ut på en Orc dock

Visa signatur

q][0n^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggge
http://www.geocities.com/erik_the_jedi/double.jpg

Dual lightsaber ftw..

mäktigt faktiskt....

Permalänk

hahaha jag kan inte göra annat än att skratta åt alla dessa spel med karaktärer som har svärt som är större än de själva...
patetiskt i mina ögon!
tyvärr har jag ingen bild, men ett svärt skall åtminstånde hålla sig till realistiska mått

Permalänk
Medlem

Ett svär får vara gigantiskt i mina ögon MEN karaktären ska visa att det är tungt, genom att gå sakta, slå slöa men kraftfulla slag. Det ska vara en satans pina att svinga svärdet helt enkelt. Vissa (de mesta) spel så håller karaktären svärdet som om det vore en kniv! Vem fan kan hålla ett 20kilos svärd med en arm och se obesvärad ut?!

Den här bilden som publicerades längre upp visar hur grymt FULT det ser ut. Kolla bara:

^FULT!

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryo
Ett svär får vara gigantiskt i mina ögon MEN karaktären ska visa att det är tungt, genom att gå sakta, slå slöa men kraftfulla slag. Det ska vara en satans pina att svinga svärdet helt enkelt. Vissa (de mesta) spel så håller karaktären svärdet som om det vore en kniv! Vem fan kan hålla ett 20kilos svärd med en arm och se obesvärad ut?!

Den här bilden som publicerades längre upp visar hur grymt FULT det ser ut. Kolla bara:
http://img384.imageshack.us/img384/467/schwert6kh.jpg
^FULT!

Hon har jättestarka handleder.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
http://www.swords-n-stuff.com/swords/hanwei/pc2032.jpg

Används av romarna i diverse spel. Mest Rome: Total War.

Detta svärdet är faktiskt mycket effektivare än alla de överdimensionerade svärd i denna tråd! Det är mindre, enklare att ta med sig och GÅR att använda.

bra! äntligen ett svärd som går att använda , allt det där designer skitet som alla andra laddar upp suger ju "smaka på den romerska vreden!"

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Tror nog det bara heter Claymore. Eftersom den är skotsk kanske den benämns som "scottish" ibland. Men det är ungefär som att säga "swedish volvo".
Claymores kommer ju från skottland. Likadana svärd från andra platser heter något annat.

De flesta svärd tillverkades i Tyskland under medeltiden. Så en och annan "skotsk" claymore kunde nog vara tillverkad där också.

Jag vet faktiskt inte var claymores kommer ifrån. Men jag vet att de användes på andra platser än bara Skotland!

Permalänk
Medlem
Citat:

Utan tvekan det snyggaste hittils!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
De flesta svärd tillverkades i Tyskland under medeltiden. Så en och annan "skotsk" claymore kunde nog vara tillverkad där också.

Jag vet faktiskt inte var claymores kommer ifrån. Men jag vet att de användes på andra platser än bara Skotland!

I tyskland hette väl ett liknande svärd Zweihänder. Alltså tvåhandare.
Claymore kommr från ett Galeiskt ord. Ska se om jag hittar lite info till dig.

EDIT:
Att jag inte kollade på wikipedia på en gång.
http://en.wikipedia.org/wiki/Claymore

Permalänk

Dragon Slayer såklart (från Lineage 2)

Visa signatur

avregistrera mig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VorbiC
Utan tvekan det snyggaste hittils!

Under alla mina år med Diablo har jag fortfarande inte sett det. Börjar tvivla på att det existerar =D

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk

Detta helt klart!
*Magnetisk sköld som suger åt sig fiendens vapen oavsett storlek (magneten är så stark och magisk)
*Den sjunger även fienden till sömns!
*Svärdet: Hela svärdet får aldrig plats på någon bild, för att det är så långt, typ 8 kinesiska meter!!!
*Settet är smitt av kapten Xahaos när han var som mäktigast, han tog typ 250 av sin egen xp och smidde in det i svärdet (så man gainar 250 till sig själv , plus +, att man tar minst 250 minus av alla fiender , oavsett ras och färgkombo
*ja typ spöar allt!!!
*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flashwalker
Dragon Slayer såklart (från Lineage 2)

http://img206.imageshack.us/img206/673/shot000044kl.jpg

tycker blizzard får ta och kopiera det där svärdet till World of warcraft, för det var sjukt snyggt

Permalänk

där var det realistiskt