Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Boota Windows XP från USB Minne (Kingstone U3)

Permalänk
Medlem

Boota Windows XP från USB Minne (Kingstone U3)

Hejsan sitter här på min APU plats och vi hade tänkt att vi skulle boota Windows XP igenom ett USB minne på en bärbar dator utan (cd/dvd/floppy). Hur ska vi gå till väga? Vi har testat att lägga över allt som finns på Windows XP skivan på USB minnet men detta fungerar inte. Har också letat väldigt mycket på internet och funnit olika vägar att gå, men det verkar som om alla skriver olika :).

Vore väldigt tacksam om någon skrev hur man ska gå till väga.
Tack på förhand.

Visa signatur

salciN är Niclas baklänges!

Permalänk
Medlem

Är inte helt säker men du kan testa ändra i BIOS "(boot from other devices)".. nåt sånt.

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Medlem

Jag tror att win-xp skivan har ett kopieringsskydd. Du får nog göra en .iso av den med ett program för det ändamålet, och sedan packa upp den med winrar, sen lägga in på usb-minnet, sen ändra till "boot from other devices".

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk

jag har startat en win2k installation från min gamla mp3. så visst går det

grabbarna över har förklarat hur det går till, jag lade kopierade bara alla filer från cd och bootade från minnet. Men installationen går segt som f*n, pågrund av usb1 används under installationen

Visa signatur

6550@3,6 | DFI LP UT P35-T2R | 2x2GB G.Skill F2-8000CL5 | 8800GTS 640 | Tagan 530w |

DDC-1+ w. EK X-Top | D-Tek Fusion | MCW60 | EK Res150 | BIP3 |