Permalänk
Medlem

Värmeproblem i garderoben

Jag har ställt en amd athlon 1.1ghz i garderoben.

Problemet är att det blir löjligt varmt i garderoben. Jag mätte temperaturen till 40 grader, vill inte ens veta vad processorn håller för temperatur. På tok för hög är den iaf för burken krashar!
Ytan är endast 1½ x 1 m stor..

Är det någon som har en fyndig idé på hur jag kan lösa problemet utan att borra hål i graderoben eller lägga ut alldeles för mkt pengar som på tex vattenkylning?

Visa signatur

/D.

Permalänk
Medlem

Ett hål i taket på garderoben??? visserligen ett hål, men det syns inte...

Hur får du ut alla kablar?

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk
Medlem

Tror inte de finns något bra sätt om du inte vill göra håll i gaderoben, du måste ju få ut värmen. Kan du inte göra ett snyggt håll me någon plast kåpa* över? så de inte blir så super fult?. För problemet är ju inte dålig kylning utan att värmen är isoleradd i gaderoben

Visa signatur

e6750 @3,2ghz | MSI P35 Platinum | EVGA 8800GTS 320mb | OCZ Gold PC6400 |

Permalänk

Borra hål är väll bäst och enklast, annars kanske du kan smocka på en rejälare kylare.

Permalänk
Hedersmedlem

Antar att du kör den som en server eller nåt? Jag har en diskserver och en m0n0wall-burk i en skrubb och det blir lite varmare där inne än i resten av lägenheten. Men inte så varmt, eftersom det är ganska strömsnåla grejor.
Så den långsiktiga lösningen är imho att byta till mer strömsnåla grejor.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Det är nog bara hål eller låta dörren vara öppen som hjälper, men ett hål går ju att plasera så det inte syns.

Visa signatur

ASUS A8N-E| AMD Athlon 64 3200+@2380Mhz 100% Prime stabilt (Zalman 7700-CU)| sapphire X800 256Mb @447.43Mhz/428.14Mhz(856.28Mhz DDR)(Zalman VF700-cu LED)| 1024Mb Corsair XMS3200C2| OCZ modstream 520W| 23576poäng i 3DMark 01 1337 i 06 :)
"Non violence has never solved anything!" - Homer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clearion
Det är nog bara hål eller låta dörren vara öppen som hjälper, men ett hål går ju att plasera så det inte syns.

Hade en Athlon 1,1ghz innan me, gick varm som f*n.
Men gör som "Vicotnik" säger, Lr du kan ju alltid tästa att sänka vcore coh klocka ner lite

Visa signatur

e6750 @3,2ghz | MSI P35 Platinum | EVGA 8800GTS 320mb | OCZ Gold PC6400 |