Permalänk
Medlem

Vart kan man köpa detta chassie?

Hej eftersom jag sålt min gammla låda och är på jakt efter ett nytt så vill jag ha tillbaka min gammla låda fast i finare skick så jag tänkte köpa en ny.
Och nu är det så att jag kan inte hitta vart man kan köpa dom någonstans

Vet att det är ett Cheiftec (dragon kanske?)

som ett sånt på bilden fast helst bigtower fronten spelar ingen roll inte färg heller posta gärna länkar på vart man kan köpa dom eller har dom dött ut? Det ska vara korgupphängningen till hårdiskarna

hare

//vanCe

Visa signatur

-vanCe-
Gör mig glad, skänk en hårdisk till mig. Gärna över 10gig -> Skicka PM

Permalänk
Medlem

möjligtvis denna?
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=312868&cks=PRL

edit såg just
Lagerstatus: Ingen tillgänglighet idag.
99 st. 2005-11-09 (Preliminärt)

Permalänk
Medlem

jo har sett det men det är glidskenorna på den modellen, och det vill jag inte ha jag vill ha korgupphängningen

//vanCe

Visa signatur

-vanCe-
Gör mig glad, skänk en hårdisk till mig. Gärna över 10gig -> Skicka PM

Permalänk
Medlem

aha okej..
sök på http://www.buggy.nu så hittar du några återförsäljare. Bara att kolla igenom dom

Permalänk
Medlem

okej skumt jag hittar ingenting :S

Visa signatur

-vanCe-
Gör mig glad, skänk en hårdisk till mig. Gärna över 10gig -> Skicka PM

Permalänk
Hedersmedlem

Varför ett gammalt Cheiftec? Det är en stabil och bra låda men något omodern idag. Det finns flera lådor idag som är bättre, med plats för 120mm-fläktar istället för 80mm.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Jag har denna lådan och är toknöjd! lite moddad är den dock

Visa signatur

DFI Lanparty UT SLI-D -- AMD x2 4400 (2500Mhz) -- OCZ 2048mb RAM PC4000 -- Asus 48070x2 2GB -- Creative SB X-Fi fatal1ty -- WD Raptor 74Gb HDD

Permalänk
Medlem

Det är en låda som jag alltis gillat och kommer nog alltid gilla den...
har lite hemliga planer för den oxå kasnke därför jag vill ha ett sånt

Visa signatur

-vanCe-
Gör mig glad, skänk en hårdisk till mig. Gärna över 10gig -> Skicka PM

Permalänk
Medlem

håller me vicotnik... ngn i mesh eller bravo-serierna e nice

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

okej men egentligen är jag bara ute efter korgupphängningen på hårdiskarna

Visa signatur

-vanCe-
Gör mig glad, skänk en hårdisk till mig. Gärna över 10gig -> Skicka PM

Permalänk
Medlem

dom är värdelösa. de kommer låta asmkt när den laddar eftersom dom inte sitter speciellt hårt i resten av chassit kommer den korgen ligga där o skrammla lite fint... skaffa ngt me typ gummiupphängning till diskarna eller så

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

VanCe lyssna inte på dom andra, köp ett Dragon full tower jag gjorde det jag blev förälskad i det förett par årsen, Finns på shg.biz

Permalänk

Jag sitter med detta chassi och är mer än nöjd, moddat lite me fönster på sidan och mer kommer, men det är ett mycke bra chassi men jag köpte mitt i en affär i stan i malmö för typ 850:-, mycket bra pris och mycket bra chassi!!!

Permalänk
Medlem

kolla på ett antec 1000 / 1080 amg de ser precis ut sådär eller om det är chieftec chassit som precis ser ut som antecs :).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Jag står inför samma val. Har en Chieftec från 2002.
Agget behöver bytas och jag vill ha ett fönster på sidan, mest för att kunna se om någon fläkt lagt av osv.

Frågan är om det är värt att köpa nytt agg eller köpa helt ny låda.
Mitt nuvarande agg är på 400 w.

Vilken låda skulle ni tipsa om i storlek större, 400-500 w och ev fönster.
Det är ju lätt att slänga dit själv men det vore skönt om det satt från början.

Permalänk

har för mig att det är ett sådant som SPOOLER på forumet har (inte säker) och han skulle sälja sitt, jag kan höra med honom. vilket är det du vill ha, dragon eller?

Visa signatur

jag har internet på CD.

wget -rns http:// > /mnt/cdrom

Permalänk

Ser ut EXAKT som mitt Antec PlusView 1050AMG =/

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE