Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Intel Merom, namn och klockfrekvenser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av martin_p
Varför betala mer pengar för något som är sämre?

hur kan man vara så **** som du är jag hoppas att du har en merom eftersom du skriver sånt där skit vet du enns vad dom kommer kosta när dom kommer ut i butikerna i sverige? och vet du vad dom presterar? annars tycker jag du ska sluta skriva en massa skit som du inte vet ifall det stämmer...

och hoppas dom slår amd har velat att intel ska göra en ny bra cpu som slår amd och blir skapligt billig så man kan köpa en intel när man uppgraderar till hösten. man har ju alltid varit en ''intel fanboy''

Permalänk
Medlem

kan inte någon moderator komma in o ge lite varningar för dumheter o idioti som vissa slänger ur sig hela tiden...
Finner inget informativt att läsa som man en gång i tiden kunde göra..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nigle
Exakt! *Fniss*

Synd att hela diskussionen gick åt att försöka förklara åt grabben att han borde hålla tyst.

OT: Finns väl egentligen ingenting som säger hur den här CPUn presterar överhuvudtaget. Kul att den är 64bittare iaf.

Visa signatur

DN1D

Permalänk
Avstängd

Milo är nog den som är störst fanboy här.
Själv kommer jag satsa på en Yonah snart. Säljer mitt nuvarande system (ganska nytt, byggde ihop de för en månad sen) är ganska trött på AMD. Vill ha nått nytt.

Permalänk
Medlem

hur kan man då jämnföra en laptop polle med en stationär som A64... nog för att den har bra prestandard men den e ju först och främst byggd för att användas i laptops o AMD har inte mycke o säga till om på den fronten...

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milo
Vadå säger emot mig själv? Släng dig i väggen gosse!

Bra sagt.. Varför köpa sämre processor för dyrare peng?

Och idioten som sa att vi inte sett processorn än yada yada blabla... du ska veta en sak processorn är tillverkad av Intel behöver jag säga mera? LOL

Intel

Leap Behind ...

Säger bara en sak, du är helt jävla körd i huvet.. Du ska fan inte säga nått du inte vet ett piss om.. Hoppas du tar det personligt för det är det bannemej. Kommer nog minst få en varning för det här men det är det värt. Så jävla trött man kan bli på sånna som dig. Hade du vetat att processorn vart sämre än AMD yada yada bla bla bla så hade jag inte sagt nått, men att komma med ett sånt påstående e fan korkat

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tbax
hur kan man då jämnföra en laptop polle med en stationär som A64... nog för att den har bra prestandard men den e ju först och främst byggd för att användas i laptops o AMD har inte mycke o säga till om på den fronten...

Nja, det vet vi inte ännu AMD har faktiskt Turion.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milo
Vadå säger emot mig själv? Släng dig i väggen gosse!

Bra sagt.. Varför köpa sämre processor för dyrare peng?

Och idioten som sa att vi inte sett processorn än yada yada blabla... du ska veta en sak processorn är tillverkad av Intel behöver jag säga mera? LOL

Intel

Leap Behind ...

Sluta häva ur dig saker du inte vet ett skit om. Att du ens orkar hålla på..

Permalänk
Medlem

*asg*

så roliga inlägg

Jag behöver inte veta hur den presterar, den är ju tillverkad av Intel som har som slogan, Leap Behind! :=)

Intel är ju Intel och vi vet ju alla hur duktiga Intelskallarna är.

Fortsätt scrolla!

KEEP GOING LOL ...

You almost there

Nu tar vi det lugnt Såklart så menade jag inte allvar var bara ruskigt uttråkad hehe. Aja vill bara säga att Intel kan vara på gång nu, för något måste dom som sagt ha förändrat och vi kommer få se bra Intel processorer framöver garanterat. Aldrig att dom slänger massor med miljarder in i projekt som inte är bra.

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Medlem

Intel gör det inte lätt för sig, nu presenterar de alltså en processor med ett idiotiskt namn, lägger sedan till konstiga undertitlar, och krångar till det lite extra med en sockel som jag under tiden jag skrev detta redan glömt vad den hette.

Permalänk
Medlem

Håller med.

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Medlem

Hoppas Intel lyckas med denna cpu.

Förstår inte denna extrema fanboy-ism för amd... minns en period då amds prollar brann upp... men det är väl glömt nu antar jag? Företag måste ju självklart ha en period av mindre lyckanden för att sen ta igen sig och blir ledande på marknaden. lite som en sinusvåg

edit: om inte milo får mist 1 varning för sina inlägg i denna tråd(syftar främst på det långa tomma inlägget) då vet jag iaf vart swec är påväg... börjar fundera på varför man faktiskt hänger här...

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Intel gör det inte lätt för sig, nu presenterar de alltså en processor med ett idiotiskt namn, lägger sedan till konstiga undertitlar, och krångar till det lite extra med en sockel som jag under tiden jag skrev detta redan glömt vad den hette.

Vad är det idiotiska i det namnet?

MEROM

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milo
Leap ahead borde snarare ändras till Leap Behind haha!

Intel processorer kommer va bra i framtiden?? ÅRETS OCH FRAMTIDENS SKÄMT!

Och alla ni fanboys.... stfu och buga er inför den nya guden AMD :>

väx upp för fan!

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

Är denna mobil eller desktop?

Visa signatur

P4 3,4 Ghz EM64T, GeForce 6800NU 370/800, 1024 MB DDR2 SDRAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Vad är det idiotiska i det namnet?

MEROM

Tänkte mest att det lät dumt men nu när du visat var det kommer ifrån så vill jag påstå att det är dubbelt dumt att härleda namn sina produktnamn från religösa händelser. Sjön heter ju inte ens det idag. Om den nu finns, enligt Wikipedia är den torrlagd. Men dumt låter det likväl.

Permalänk
Medlem

Många som skriver skit.

Jag föredrar AMD, men Merom är en bra produkt som jag mycket väl skulle kunna köpa om jag skulle köpa en laptop inom snar framtid, jag köper efter prestanda och plånbok. Intressant och se utvecklingen fram till conroe som bygger på Merom, hur mycket dom ökar frekvensen mellan Yonah och Merom, då dom sänkte den mellan Dothan och Yonah. PPro/P3/P-M arkitekturen kan leva kvar ett tag till för min del, den är fin.
Värt att tänka på nu är dock att Intel blir varmare och varmare även på deras P-M baserade processorer, intressant utveckling, men det är ju inte direkt något farligt som hos prescott Merom enligt uppgift 45W, Conroe enligt Intel 65W.

Vart AMDs dualcore Turion tagit vägen undrar jag dock, skulle vilja se hur en sådan presterar.

Permalänk
Discokungen

Intel jobbar på. Ska bli trevligt att köra Intel-chipset nu igen. Orka vänta till 2007 bara... Yonah ftw!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Tänkte mest att det lät dumt men nu när du visat var det kommer ifrån så vill jag påstå att det är dubbelt dumt att härleda namn sina produktnamn från religösa händelser. Sjön heter ju inte ens det idag. Om den nu finns, enligt Wikipedia är den torrlagd. Men dumt låter det likväl.

Och jag som tyckte det var dumt av AMD att döpa sina Opteron till Danmark... och Venus är väl för den delen också religiöst.

Men, men. Man får hoppas att Intels ingenjörer har gjort bra ifrån sig. De var faktiskt väldigt duktiga som lyckades rädda Prescotten från att bli långsammare än Northwood vid samma klockfrekvenser.

Edit: Vad håller the Inquirer på med. Kan de inte ens få chipnamnen rätt?

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk

En liten fråga som jag verkar ha missat, memron är intels nya laptop cpu, har amd något som kommer kontra den i dagsläget, eller ät det typ en "ny" turion som kommer möta den?

Sen tycker jag att intel börjar göra bättre ifrån sig, fast bäst skulle det vara om amd vart lite störe så det vart änu mer konkurens.

Visa signatur

sysl....
Bygg din egen router med pfSense
Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Lägg ner nu Milo. Mer sådana inlägg från dig leder till en varning.

Nu, återgå till topic.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

sorry var på bus humör

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Medlem

Oj vilken helomvändning det blev i dina åsikter, Milo.

Först "leap Behind osv osv." Sen när du fick det inpräntat i pannan att du omöjligt visste vad du pratar om så är det en annan skälla nu. "jo, dom har ju nåt stort på gång nu".

wha evva.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Tänkte mest att det lät dumt men nu när du visat var det kommer ifrån så vill jag påstå att det är dubbelt dumt att härleda namn sina produktnamn från religösa händelser. Sjön heter ju inte ens det idag. Om den nu finns, enligt Wikipedia är den torrlagd. Men dumt låter det likväl.

Tänkte mer på vad det betyder.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

caaaaaaaaaaaaaaaaliente

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
caaaaaaaaaaaaaaaaliente

Haha! Borde varit istället för prescott Tror inte dessa blir speciellt varma faktiskt

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T0ker a.k.a T0ke
En liten fråga som jag verkar ha missat, memron är intels nya laptop cpu, har amd något som kommer kontra den i dagsläget, eller ät det typ en "ny" turion som kommer möta den?

Ja, de ska väl släppa deras dual core variant, Taylor, någon gång snart. Annars är det nog inte så mycket på den fronten.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zandros
Ja, de ska väl släppa deras dual core variant, Taylor, någon gång snart. Annars är det nog inte så mycket på den fronten.

/Adrian

Men det är lite svagt på den fronten från AMD. Lite dåligt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Kan du eller någon annan bevisa att just den är en dålig prolle så visst tar jag det. Men håll käften om ni bara ska snacka skit utan att ha konkreta bevis, ok?

Men lugna dig, det är inte din mamma dom pratar om precis!

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greven_87
Men lugna dig, det är inte din mamma dom pratar om precis!

"-Jag gillar inte Intel
- Ey, vafan. Snacka inte skit om min Intel!"

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld