Permalänk

Logitech Borde ha mer koll (G5)

Fyller ju år idag, så av min flickvän (Malin) fick jag då en ny Icemat 2:nd edition lila. Mamma gav mig en nya Mus, logitechs senaste Gamer Mouse G5.

Finns bara en sak att säga om dessa två: DET SUGER!!! vist är G5:an en skit nice mus med vikter och alla inställningar. Men den funkar inte alls på Icemat och sen kollade jag vidare och det visade sig att det inte fanns nån info alls på verken Icemats eller Logitechs sida om att det inte skulle funka.

Hittade på fragzone att det värsta e inte detta bara.

Det visa sig också att det inte funkar att använda sig av verken:
Icemat.
Icemat vit 2nd edition.
Qpad.
fUnc1030, bägge sidorna.

(http://www.fz.se/forum/viewtopic.php?t=58785)

Och de säger att Logitech G5 är en ny generations Gameing Mouse. Det stämmer verkligen inte, om dom inte funkar på Gaming musmattor kan den inte kallas gaming mouse.
Som ni kanske vet är G5:an en laser mus med 2000dpi. Man säger att laser ska funka på alla underlag... Nu e det bevisat att det inte funkar.

När man kollar med nått ut av företagen skyller dom bara på varandra och ingen vill ta ansvar. Jag ska idag försöka ta mig till On Off och kolla om jag kan få den bytad, för den kostar 700:- och det e lite mycket att förlora på en mus som man inte kan använda på min matta...

Logitechs G5 får en 2:a av mig i betyg.

Visa signatur

GAMING: Intel i7 7700K | Gigabyte | Vengeance 16GB DDR4 | MSI GeForce GTX 970 OC 4GB | 128GB Samsung 840 PRO
LAPTOP: Dell Latitude E7470 | Intel i5 | 16GB DDR4 | 256GB SSD
SERVER: Dell PowerEdge R620 | 2x Xeon E5-2630 | 128GB | ESXi 6.7

Permalänk
Hedersmedlem

Köp en matta på IKEA och var glad att du inte slösade bort pengar på en "gamingmusmatta" Lolz haXXor, ROLFMAO.

Permalänk
Medlem

Det är så eftersom det är en lasermus, Microsoft Lasermouse 6000, som också är en gamingmus, fungerar inte på de musmattor du rabbla upp.

Köp inte en lasermus, utan köp en optisk.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zie
Köp en matta på IKEA och var glad att du inte slösade bort pengar på en "gamingmusmatta" Lolz haXXor, ROLFMAO.

På vissa tygmattor fungerar inte G5an överhuvudtaget.

Iaf. så fungerar den ypperligt på Razer eXactMat.

Var skeptisk till dyra musmattor ibörjan, men efter att suttit med en eXactMat och en G5a på jobbet har jag ändrat uppfattning, sjukt skönt även om man inte spelar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
På vissa tygmattor fungerar inte G5an överhuvudtaget.

Iaf. så fungerar den ypperligt på Razer eXactMat.

Var skeptisk till dyra musmattor ibörjan, men efter att suttit med en eXactMat och en G5a på jobbet har jag ändrat uppfattning, sjukt skönt även om man inte spelar.

Iof har jag ingen g5 men såväl microsofts lasermus o en razer exactmat med handledstöd funkar perfekt och ja troligen är det därför att icematen rekomenderas till kul mus och varken till optiska el laser möss pga att dom använder ljus och att icematensläpper igenom ljust istället för att skicka tllbaka det till musen så den känner av när man flyttar musen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer.X
Iof har jag ingen g5 men såväl microsofts lasermus o en razer exactmat med handledstöd funkar perfekt och ja troligen är det därför att icematen rekomenderas till kul mus och varken till optiska el laser möss pga att dom använder ljus och att icematensläpper igenom ljust istället för att skicka tllbaka det till musen så den känner av när man flyttar musen

Jo men Hela MX serien funkar skitbra på icemat. Och det är väl inte meningen att man sak behöva först köpa en mus, och efter det en matta... ?

Visa signatur

GAMING: Intel i7 7700K | Gigabyte | Vengeance 16GB DDR4 | MSI GeForce GTX 970 OC 4GB | 128GB Samsung 840 PRO
LAPTOP: Dell Latitude E7470 | Intel i5 | 16GB DDR4 | 256GB SSD
SERVER: Dell PowerEdge R620 | 2x Xeon E5-2630 | 128GB | ESXi 6.7

Permalänk
Medlem

Re: Logitech Borde ha mer koll (G5)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnowNalle

Hittade på fragzone att det värsta e inte detta bara.

Det visa sig också att det inte funkar att använda sig av verken:
Icemat.
Icemat vit 2nd edition.
Qpad.
fUnc1030, bägge sidorna.

Logitechs G5 får en 2:a av mig i betyg.

hmm G5an funkar prima på func och qpad för mig.
Så du ger en grymt bra mus en 2 bara för att den inte funkar på just din matta? Själv skulle ja nog bytt matta istället, grymt skön mus, fin fin form, hänger med bra och bra funktioner.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Logitech Borde ha mer koll (G5)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av criller
hmm G5an funkar prima på func och qpad för mig.
Så du ger en grymt bra mus en 2 bara för att den inte funkar på just din matta? Själv skulle ja nog bytt matta istället, grymt skön mus, fin fin form, hänger med bra och bra funktioner.

Om man drar riktigt riktigt snabbt med musen fram och tillbaka hänger den inte alltid med på ex. func.

Permalänk
Medlem

jag kör min på sträva sidan på min func. funkar alldeles utmärkt.

Permalänk

Re: Re: Re: Logitech Borde ha mer koll (G5)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Om man drar riktigt riktigt snabbt med musen fram och tillbaka hänger den inte alltid med på ex. func.

Har då inte märkt av det under de 2 månader som jag använt min G5 på min Func 1030, går som en klocka.

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk

Tänkte på det, var har ni musen inkopplad nån stans USB eller PS2?

är det ingen annan som har testat Icemat o G5?

Visa signatur

GAMING: Intel i7 7700K | Gigabyte | Vengeance 16GB DDR4 | MSI GeForce GTX 970 OC 4GB | 128GB Samsung 840 PRO
LAPTOP: Dell Latitude E7470 | Intel i5 | 16GB DDR4 | 256GB SSD
SERVER: Dell PowerEdge R620 | 2x Xeon E5-2630 | 128GB | ESXi 6.7

Permalänk
Medlem

min brorsa använder g5 och nya funcen. det funkar prima

har dock ingen erfarenhet av de andra underlagen

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnowNalle
Tänkte på det, var har ni musen inkopplad nån stans USB eller PS2?

är det ingen annan som har testat Icemat o G5?

G5 funkar bara över USB (för mig iaf)