ska man köpa nu eller ska man vänta?

Permalänk
Medlem

ska man köpa nu eller ska man vänta?

hej på er alla där ute på det ENORMA nätverk.

jo nu var det nog dags att köpa ny CPU då undrar jag om man ska sattsa på att köpa en AMD x2 nu på s939, eller om man ska vänta på att AMD ska släppa sin ny AM2 socket och moddo?

om men lite förslag så skulle jag vara glad.

MVH// från mig

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk

jag skulle vänta och köpa cpu tills sommaren eller efter.
AM2 finfint

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk

Somliga är negativa till AM2 för att den kör ddr2 som är lite dyrare men inte så mkt bättre. Köper du socket 939 kanske du kan spara dina nuvarande minne = billigt.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

det tror jag med, jag menar allt blir ju så jä**a mycket dyrare, så då sattsar jag på en snabbare på 939:an istället.

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk

Jag skulle vänta.

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem

jag säger som det har sagts ganska många gånger:
köp nu!

om du väntar för att något bättre står runt hörnet så kommer du vänta i all evighet innan du får en ny burk.

när am2 väl kommer ut kommer den ha barnsjukdomar, precis som vilken annan plattform som helst. den kommer till en början inte vara alltför mycket bättre än 939, och antagligen (pga dd2 osv) en bit dyrare.
när den väl har kommit ikapp 939 med prestanda/pris så kommer nästa generation stå för dörren, och du får vänta lite till.

men till slut är det ju upp till dig

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

Köp 165 nu eller vänta tills det finns moderkort till Cell CPU, 9 kärnor på ett chip,
10 ggr snabbare än dagens junk.

Visa signatur

DFI Ultra-D| Opteron 165 | 2x512MB BH-5 UTT | XFX 6600 GT | Silverstone ZEUS 560W | Mach I | 40GB Samsung SATA ll |