Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

ATi Mobility FireGL V5200

Permalänk
Melding Plague

ATi Mobility FireGL V5200

<font style="font-size: 10pt"><b>ATi Mobility FireGL V5200</b></font> <small class="small">tisdag 7 februari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
<a href="http://ir.ati.com/phoenix.zhtml?c=105421&p=irol-newsArticle&I..." target="_blank" >ATi</a> tillkännagav igår att grafikkortet Mobility FireGL V5200 kommer att sitta i Lenovo:s nya bärbara dator ThinkPad T60p.
<br />
<br />ATi Mobility FireGL V5200 är certifierat för en hel del CAD/DCC-program, exempelvis AutoCAD, SolidWorks, 3dsmax samt Maya. Grafikkortet har 256 megabyte GDDR3-minne, 12 pixel pipelines samt fem stycken vertexenheter.
<br />
<br />"<I> MARKHAM, Ontario--(BUSINESS WIRE)--Feb. 6, 2006-- ATI Technologies Inc. (TSX:ATY)(NASDAQ:ATYT) the global leader in mobile workstation graphics accelerators introduces its next generation mobile workstation technology with the Mobility FireGL™ V5200, available in the Lenovo ThinkPad® T60p.</I>"
<br />
<br />För de företag som jobbar mycket med CAD kan Lenovos:s nya dator öka flexibiliteten för de som ofta är på resande fot. ATi har tidigare levererat FireGL-grafikkort till bärbara datorer men detta nya grafikkort är i skrivande stund det snabbaste. Om ThinkPad T60p kommer att säljas i Sverige är för närvarande oklart.
<br />
<br />Läs pressmeddelandet hos <a href="http://ir.ati.com/phoenix.zhtml?c=105421&p=irol-newsArticle&I..." target="_blank" >ATi</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

perfekt lösning för mig som håller på med xsi ...

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
perfekt lösning för mig som håller på med xsi ...

Har du koll på hur det funkar med kort som är optimerade för applikationer som CAD?
Hade inte tex ett x1000 mobility baserat kort med 8vertex pipes varit snabbare?

Permalänk
Medlem

är x1000 mobility gamer kort ? eller cad ?
har inte så mycket koll på cad kort

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
är x1000 mobility gamer kort ? eller cad ?
har inte så mycket koll på cad kort

Det är tänkt som ett gamer kort vad jag vet. Jag har dock för mig att jag läst att det som är en av de viktigaste sakerna för CAD program är hur kraftfull grafikkortens vertex motor är, men detta kanske är en missuppfattning från min sida.

Jag är ganska säker på att en av de stora fördelarna för CAD program med unfied shaders kort(sådana som beräknas komma till hösten och redan sitter i xbox360) är att alla pipelines kan användas som vertex pipelines om man vill, vilket skulle öka vertex kraften dramatiskt jämfört med dagens grafikkort.

Permalänk
Medlem

Kan man förvänta sig test av cad kort av swe tror ?
quadro mot firegl ?

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna se ett test av typen:

quadro vs. fire GL vs. high end konsument kort

både för stationära och bärbara

Testet skulle innehålla praktiska saker som på hur många polygoner börjar 3d och CAD programen slöa ur
i respektive shading läge: wire, flat, smooth, textured.

Hur många polygoner klarar kortet om du vill ha realtid när du förhandsvisar animation i respektive shading läge.

Sen skadar det ju inte med vanliga bechmarks också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AAAron
Jag skulle gärna se ett test av typen:

quadro vs. fire GL vs. high end konsument kort

både för stationära och bärbara

Testet skulle innehålla praktiska saker som på hur många polygoner börjar 3d och CAD programen slöa ur
i respektive shading läge: wire, flat, smooth, textured.

Hur många polygoner klarar kortet om du vill ha realtid när du förhandsvisar animation i respektive shading läge.

Sen skadar det ju inte med vanliga bechmarks också.

Ja det hade varit riktigt bra med ett sånt test! Det röstar jag med för!