Permalänk

everest

hej jag har precis laddat hem everest för att kolla tempen på alla grejer i datorn men då hittar jag inte vart man ser tempen... så snälla kan inte nån berätta hur man gör?

Visa signatur

nzxt nemesis,athlon 64 3200+,powercolor x800gto 256mb,epox,2*512 ram.

Permalänk
Medlem

dator->Senor

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk

ok tackar nån mod kan ta bort tråden

Visa signatur

nzxt nemesis,athlon 64 3200+,powercolor x800gto 256mb,epox,2*512 ram.

Permalänk
Medlem

var det verkligen nödvändigt att göra en tråd? menar, det är inte så svårt att ta reda på själv.

Permalänk

finns ett ord, lathet.

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Avstängd

Finns ett ord till; OSÄKERHET !
Jag blir så trött på alla dessa som bara skall vara såååå rediga och klanka ner på alla som ställer en "enkel" fråga... Om inte frågorna gäller hur man voltmoddar ett 7800 GTX eller låser upp en miljon pipes på ett X1900XT så är det tydligen bara att "Googla" eller skita i att skriva... Läser ofta om hur s.k. "NooBs" blir bemötta med arrogans och spydigheter, testa lite ödmjukhet nångång, alla är inte lika bäst som Er !

// Amatör !

Visa signatur

Cooler Master Stacker, 580 W Tagan E.C., P4 3.2 @ 4.0 Ghz, Asus P5LD2 Deluxe, Cruicial Ballistix 1024 mb, Powercolor X800GT, Soundblaster Audigy2, Sony CD/RW, Sony DVD/R, Zalman 9500 CPU Cooler

Permalänk

vadå onödigt? det finns säkert många som undrar, jag t.ex. alla är inte experter. sry om jag var otrevlig.

Permalänk

Det jag menar är att man ibland kan försöka leta lite själv,
jag visste inte heller vart temperaturerna fanns i Everest till en början,
men efter hand när jag klickat lite på dom olika valen så fanns det där.
Det handlar ju inte om några fysiska ingrepp eller avancerade komandon utan
bara att hitta i en meny..

Aja, inget att bråka om.. jag tycker bara man ska prova sig fram lite själv.

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amatör
Finns ett ord till; OSÄKERHET !
Jag blir så trött på alla dessa som bara skall vara såååå rediga och klanka ner på alla som ställer en "enkel" fråga... Om inte frågorna gäller hur man voltmoddar ett 7800 GTX eller låser upp en miljon pipes på ett X1900XT så är det tydligen bara att "Googla" eller skita i att skriva... Läser ofta om hur s.k. "NooBs" blir bemötta med arrogans och spydigheter, testa lite ödmjukhet nångång, alla är inte lika bäst som Er !

// Amatör !

Hur skulle ett litet program som everest kunna skada din dator? Jag själv lärde mig programet genom att klicka runt lite. Pinsamt att folk inte kan göra något själva. Det har inte med osäkerhet att göra. Testa, testa och testa lite till så kommer man på det.

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk
Medlem

Det finns faktiskt de som tycker det är enklare att fråga någon istället för att ta reda på något själv.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk

jag bryr mig inte om ngn inte orkar googla . varför ska man ha detta forum för annars då . allt annat står faktist på andra sidor oxo . så fråga på ni alla . så svarar vi som VILL hjälpa

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ursäkta att jag säger det men det är fan så jäkla slött av dagens ungdomar under 18 år att dom inte ens kan torka sig i röven efter att dom skitit utan ber "mamma" göra det åt dom.

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk
Avstängd

Ungdomar, ursäkta.... men jag är 36 år gammal, gift, har barn och hund... samt en 745´a... Tycker bara att det skapar en dålig stämning med alla som påstår sig veta allt och därför är för fina för att svara på "enkla" frågor... Är inte meningen med ett forum just att få hjälp, vilken fråga som än ställs...

// Amatör !

Visa signatur

Cooler Master Stacker, 580 W Tagan E.C., P4 3.2 @ 4.0 Ghz, Asus P5LD2 Deluxe, Cruicial Ballistix 1024 mb, Powercolor X800GT, Soundblaster Audigy2, Sony CD/RW, Sony DVD/R, Zalman 9500 CPU Cooler

Permalänk

Min temp ligger på 47 grader och då menar jag CPU:n! Är det normalt efter ett antal timmars användande och lite spelande??

Permalänk
Avstängd

Vad har du för CPU ?

// Amatör !

Visa signatur

Cooler Master Stacker, 580 W Tagan E.C., P4 3.2 @ 4.0 Ghz, Asus P5LD2 Deluxe, Cruicial Ballistix 1024 mb, Powercolor X800GT, Soundblaster Audigy2, Sony CD/RW, Sony DVD/R, Zalman 9500 CPU Cooler

Permalänk
Medlem

Amatör jag påstår inte att du är ung. Det har jag alldrig sagt. Men jag tycker det är tråkigt att folk inte ens kan lära sig att klicka lite i ett program. Tycker det är rätt pinsamt. Vad gör man då i ett sådant här forum om man inte ens vågar klicka på en ikon i everest
Jag hjälper också folk men inte sådana som är så slöa att att dom inte ens orkar söka upp lite info om det dom gör själva eller att dom bara ber om så helt enkelt simpla saker som man borde klara av själv.

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exstaz
Amatör jag påstår inte att du är ung. Det har jag alldrig sagt. Men jag tycker det är tråkigt att folk inte ens kan lära sig att klicka lite i ett program. Tycker det är rätt pinsamt. Vad gör man då i ett sådant här forum om man inte ens vågar klicka på en ikon i everest
Jag hjälper också folk men inte sådana som är så slöa att att dom inte ens orkar söka upp lite info om det dom gör själva eller att dom bara ber om så helt enkelt simpla saker som man borde klara av själv.

Men snälla... Vad är det att bråka om.. Alla har rätten att lägga upp en ny tråd om dom vill..
Men han kanske är jätte ny inom dator världen!!
Jag har lärt mej mycket genom att fråga på swec! STORA som små frågor..
Jag tycker att det okej att ställa viken fråga som helst!! Vad skadar de??

DEN SOM INTE FRÅGAR FÅR INGET VETA!!

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk

shit... jag ville ju bara vet hur man kollad tempen...

Visa signatur

nzxt nemesis,athlon 64 3200+,powercolor x800gto 256mb,epox,2*512 ram.

Permalänk

Vad ska man egentligen kolla på då man vill få ut allmänna tempen för hela datorn? Nu ligger den förresten på 36C i CPU:n men jag öppnade datorn för nån kvart sedan. Så det borde väl vara normalt med tanke på att datorn också är ganska ny?!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fruktfanatikern
Vad ska man egentligen kolla på då man vill få ut allmänna tempen för hela datorn? Nu ligger den förresten på 36C i CPU:n men jag öppnade datorn för nån kvart sedan. Så det borde väl vara normalt med tanke på att datorn också är ganska ny?!!

hur mycket ventilation har du då? utan ventilation är det ju inte helt fel

Permalänk

vad menar du med ventilationsystemet? Jag är ganska ny i branschen vad gäller kylning och överklockning men ja försöker hänga med senaste nytt.

// Nah