Permalänk
Medlem

Kritik på hemsidan...

Tjena! Jag skulle uppskatta lite konstruktiv kritik på min hemsida, och snälla, hoppa över alla önödiga saker som att kommerntera stavfel eller att den ser konstig ut i FF. Den är inte anpassad för Firefox så ni med FF, behöver inte kolla, kolla bara i IE.

Sedan kan den se konstig ut i 800x600 pixlars upplösning

Jaja, hemsidan är iaf: http://www.anderssons.net

Och ni som väljer att lämna onödiga kommentarer, skiter jag i!
Hej hopp!

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3.40Ghz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 1 TB HDD / Geforce GTX 580 / Acer s273HL 27" LED

- Windows 8? Avgå!

Permalänk

Ta bort alla "VIP BANNERS", otrolgit störande och fult.
Jobbigt med en frame mitt i sidan.

Annas låter det ju inte helt fel att bli medlem för bara 0 kr

Permalänk
Medlem

Som sagt, ta bort alla 'VIP Banners'.

Lite större teckensnitt i menyn, annars såg det bra ut!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Okej... förslag ¨på var man kan lägga dom!

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3.40Ghz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 1 TB HDD / Geforce GTX 580 / Acer s273HL 27" LED

- Windows 8? Avgå!

Permalänk
Medlem

Även fast du använde ett ! (utropstecken) antar jag att du menar det som en fråga.

Om du nu måste ha dem skulle jag ha placerat dem till höger om sidan i en eventuellt div-box.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marwin
Även fast du använde ett ! (utropstecken) antar jag att du menar det som en fråga.

Om du nu måste ha dem skulle jag ha placerat dem till höger om sidan i en eventuellt div-box.

Okej Marwin, tack för tipset.. Men den där iaktaglesen är av dom som är onödiga?

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3.40Ghz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 1 TB HDD / Geforce GTX 580 / Acer s273HL 27" LED

- Windows 8? Avgå!

Permalänk
Medlem

Saker som jag inte tycker om:

  • Banners till vänster. De har onödigt mycket plats, är dåligt placerade och tar bort fokus från sidan genom att blinka.

  • Javascript-klocka. Fyller ingen funktion, dessutom 99% har klocka på sin dator.

  • Javascript-meny. Finns bara nackdelar mot en css-lösning. Nu är det en störande fördröjning från när jag för musen över menyn till det händer något.

  • Menytext. Den är liten och suddigt, väldigt svårläst i 1600*1200.

  • En stor reklambanner mitt på sidan som bara tar plats.

  • Nyhetsrutan. Varför ens ha en egen ruta med scroll. Det vore bättre att sträcka ut hela sidan istället.

  • Bloggrutan. Datumet är mindre intressant, bättre att skriva ut en rubrik eller något så man vet vad inlägget handlar om. Varför är texten så stor här? Är detta viktigare än resten?

  • Galleri och länkrutan. En massa onödigt tomrum ovan och nedan innehållet.

  • Färger, var är dem?

Det var det jag reagerade över på förstasidan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExE
Saker som jag inte tycker om:

  • Banners till vänster. De har onödigt mycket plats, är dåligt placerade och tar bort fokus från sidan genom att blinka.

  • Javascript-klocka. Fyller ingen funktion, dessutom 99% har klocka på sin dator.

  • Javascript-meny. Finns bara nackdelar mot en css-lösning. Nu är det en störande fördröjning från när jag för musen över menyn till det händer något.

  • Menytext. Den är liten och suddigt, väldigt svårläst i 1600*1200.

  • En stor reklambanner mitt på sidan som bara tar plats.

  • Nyhetsrutan. Varför ens ha en egen ruta med scroll. Det vore bättre att sträcka ut hela sidan istället.

  • Bloggrutan. Datumet är mindre intressant, bättre att skriva ut en rubrik eller något så man vet vad inlägget handlar om. Varför är texten så stor här? Är detta viktigare än resten?

  • Galleri och länkrutan. En massa onödigt tomrum ovan och nedan innehållet.

  • Färger, var är dem?

Det var det jag reagerade över på förstasidan.

Tack! Skjysst som fan att man får lite konstruktiv kritik också. Har bara fått "possitiv" kritik från polare osv. Ska bygga om lite i helgen. Se hur slutresultatet blir =P

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3.40Ghz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 1 TB HDD / Geforce GTX 580 / Acer s273HL 27" LED

- Windows 8? Avgå!

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det känns som att den inte har nåt riktigt bra flyt i överskrifter och sånt. Tappar lätt bort mig. Känns inte som att alla sidor följer samma stil heller. Men det kan bara är jag som känner så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hula
Jag tycker att det känns som att den inte har nåt riktigt bra flyt i överskrifter och sånt. Tappar lätt bort mig. Känns inte som att alla sidor följer samma stil heller. Men det kan bara är jag som känner så.

hmm... inte samma stil?
Jag kör samma stil på alla sidor?
Är det forumet du tänker på? Eller kanske galleriet... för dom
är jag medvetna om att det inte är samma...

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3.40Ghz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 1 TB HDD / Geforce GTX 580 / Acer s273HL 27" LED

- Windows 8? Avgå!