Command and Conquer: The First Decade

Permalänk
Medlem

WEHO, LYCKA! Jag var på Tradition idag och frågade igen, och det verkade som de hade slut. Då sade en att de hade lagt undan ett ex igår som ingen hämtade ut. Vilket jag fick köpa D::D:D:D:D

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Har mitt ex i handen just nu
Ska till och installera lite nu

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk

Även jag fick mitt ex idag från webhallen. Beställde det igår:p Jävla tur att jag hörde brevbäraren bråka med brevlådan. Annars hade han låtit mer än halva paketet sticka ut ur brevlådan och stuckit:p Då hade jag antagligen blivit bestulen på det. Kartongen var nämligen lite större än vanligt.

Edit: Kan det vara därför vissa av er har fått kvaddade spelförpackningar? Pga hänsynslösa brevbärare?:D

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo

Edit: Kan det vara därför vissa av er har fått kvaddade spelförpackningar? Pga hänsynslösa brevbärare?:D

Skulle inte tro det är orsaken då själva pappförpackningen lådan låg i var intakt...

Men varför är inte spelen inplastade? Förstår inte detta...

Visa signatur

Glöm storebror, Putin ser dig!

Permalänk
Medlem

Var och hämtade mitt på Webhallen innan och kartongen är fräsch som få!

Permalänk
Medlem

Köpte min kopia idag. Gillar ju spelen men det är lite konstig att man inte ändrat mer saker. Varför ha med trailers för RA etc... Bättre multiplayerstöd...

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Slägg up några ingame screens från C&C samt RA1, egna screens. Jag känner att jag behöver en åktur på nostalgitåget i väntan på den 25te.

Visa signatur

[ -AMD Athlon64 3200+ (Winchester), NF4 Ultra-D, 2x TWINMOS 512MB PC3500 BH-5! 2-2-2-7 , Gainward 7800GTX GS- ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Köpte min kopia idag. Gillar ju spelen men det är lite konstig att man inte ändrat mer saker. Varför ha med trailers för RA etc... Bättre multiplayerstöd...

EA ville väl inte lägga ut mer än de behövde those cheap bastards!:(

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Nån som kan posta ett screenshot på C&C? Vill hur det ser ut och vilken upplösning det är.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
EA ville väl inte lägga ut mer än de behövde those cheap bastards!:(

Äh, hade de inte tagit med trailers hade det låtit "EA ville väl inte lägga ut mer än de behövde those cheap bastards!:("

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Äh, hade de inte tagit med trailers hade det låtit "EA ville väl inte lägga ut mer än de behövde those cheap bastards!:("

Hmm vilka trailers? Menar du bonus DVDn eller de gamla trailers som finns i själva C&C? Att sälja ett spel som har felande multyplayerkallar jag iaf att spara in.

Det enda EA verkar gjort med spelen är så att alla funkar i WinXP (Om de funkar i XP64 skulle jag bli väldigt förvånad), gjort så spelen inte går i ultrarapid och lagt alla spel på 1 DVD + lagt till en Bonus DVD och en dubbelsidig poster. De har inte ens förpackats på ett snyggt sätt enligt mig. Och manualen är bristande, de borde förklara att multiplayer inte ens går trots att det finns som alternativ i huvudmenyn. Och om jag nu har fel så borde de iaf för klara hur man får igång det. De listar det finns det bak på fodralet. Är det nån som lyckats få igång multiplayer online förresten?

Står iofs att info om online play availability finns att hitta på www.CommandAndConquer.ea.com

BTW vad fick ni på era posters? Jag fick en standrad NOD tank + en ION cannon i omloppsbana.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Okej så är det stöd får xp i de gamla spelen, och fungerar de online? Vill ha klara svar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GodZilly

Det är massor som klagat på EA dock, så vi får väl hoppas på en patch.

EA Games - vi gör som vi vill!

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

För er som frågat efter screenshot ifrån C&C
http://img211.imageshack.us/my.php?image=cncfirstdecade1qy.jp...
Där har ni en jag tog nyss. 640x480 är upplösingen eller 640x400 om man hellre vill ha det.

Permalänk
Medlem

Åh det är så vackert

Visa signatur

[ -AMD Athlon64 3200+ (Winchester), NF4 Ultra-D, 2x TWINMOS 512MB PC3500 BH-5! 2-2-2-7 , Gainward 7800GTX GS- ]

Permalänk
Medlem

Såg nån som skrivit på första sidan, bara så ni vet så är det C&C som är känt som Tiberian Twilight. Och uppföljaren till det är Tiberian Sun. Måste bara säga att Tiberian Sun förstördes helt vid expansionen, det var bra att Artillery inte är så jävla övermäktiga men man får ju spader på Cyborg reaper som inte kan göra annat än skjuta nät på sin egna -_-

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Såg nån som skrivit på första sidan, bara så ni vet så är det C&C som är känt som Tiberian Twilight. Och uppföljaren till det är Tiberian Sun. Måste bara säga att Tiberian Sun förstördes helt vid expansionen, det var bra att Artillery inte är så jävla övermäktiga men man får ju spader på Cyborg reaper som inte kan göra annat än skjuta nät på sin egna -_-

Nej, C&C är Tiberian Dawn inte Tiberian Twilight. Tiberian Twilight är den efterlängtade uppföljaren till Tiberian Sun.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

någon som vet om dom kommer göra ett NYTT C&C inom en snar framtid?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pikopiko
Var det plast runt erat ytterfodral?

Fick mitt i en vit plastpåse, spelet var öppnat också ;> ...

de levereras med vid plastpåse från leverantör och fodralet är så idiotiskt upplagt att sigillen bryts utan att man behöver öppna skiten direkt.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalmanusa
Nej, C&C är Tiberian Dawn inte Tiberian Twilight. Tiberian Twilight är den efterlängtade uppföljaren till Tiberian Sun.

Stämmer bra, det första spelet hade väl den inofficiella undertiteln Tiberian Dawn.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Stämmer bra, det första spelet hade väl den inofficiella undertiteln Tiberian Dawn.

Det kallas bara Tiberian Dawn av fansen. Har för mig det var arbetstiteln på spelet också.

Förövrigt var Tiberian Sun den största besvikelsen jag någonsin upplevt. Det var anledningen till att jag aldrig provade Red Alert 2. Gjorde jag rätt i det? Är det lika tråkigt som Tiberian Sun, eller fixade dom det?

Permalänk
Medlem

Red alert 2 har en rutten story men är nog det bästa i serien enligt mig.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Det kallas bara Tiberian Dawn av fansen. Har för mig det var arbetstiteln på spelet också.

Förövrigt var Tiberian Sun den största besvikelsen jag någonsin upplevt. Det var anledningen till att jag aldrig provade Red Alert 2. Gjorde jag rätt i det? Är det lika tråkigt som Tiberian Sun, eller fixade dom det?

De är olika ja. Gillade Tiberian Sun mer dock, mer utmaning i det.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Det kallas bara Tiberian Dawn av fansen. Har för mig det var arbetstiteln på spelet också.

Förövrigt var Tiberian Sun den största besvikelsen jag någonsin upplevt. Det var anledningen till att jag aldrig provade Red Alert 2. Gjorde jag rätt i det? Är det lika tråkigt som Tiberian Sun, eller fixade dom det?

tss shur kan du säga så, tiberian sun r riktigt bra ju

Visa signatur

||Fractal Design Define r4||Intel i7 4770K @ 4200mhz||Sapphire Radeon R9 290 + Gigabyte windforce R9 290 Crossfire ||Cooler master hyper 212 evo||MSI Z87-G45 GAMING ||Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz||OCZ arc100 240gb||Seagate Barracuda 7200 1tb||Evga supernova g2 850w||

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
För er som frågat efter screenshot ifrån C&C
http://img211.imageshack.us/my.php?image=cncfirstdecade1qy.jp...
Där har ni en jag tog nyss. 640x480 är upplösingen eller 640x400 om man hellre vill ha det.

Sådär såg inte bilderna på enheterna ut när jag spelade det. Vad har jag missat?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Sådär såg inte bilderna på enheterna ut när jag spelade det. Vad har jag missat?

X antal patchar

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Dom bilderna på enheterna har alltid sett ut så i CnC95 men vanliga CnC är det andra bilder. Antar du spelade vanliga CnC förut.

EDIT: Precis som om man spelar Red Alert i DOS läge eller Windows läge. Det är lite olika bilder på enheterna då.

Permalänk
Medlem

kan folk som patchat spelet berätta vart man kan få tag på patcharna?
har sökt på google utan resultat..
vore väldigt tacksam!

Permalänk
Medlem

Spelen är redan uppdaterade till den senaste versionen. Lite synd bara att generals spelen kräver skivan :/

edit: även editorn till RA kräver skivan av nån anledning.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

Hur funkar RA2 på XP?

Kan någon ta screen på RA2