Permalänk
Medlem

Känns som att det är dumt att dom sänker priset på ibook/pb:n innan det släpps intel-baserade versioner av dem också..

Visa signatur

Goatpower.Se | DayofDefeat.Nu | DayofDefeat.Net
HDTV für die ganze familie!

Permalänk
Medlem

vad säger att dom kommer att släppa intel-baserade versioner av iBook eller PowerBook? jag tycker i sådanafall att det är väldigt konstigt att pressentera en ny laptop med nytt namn å allt med intel CPU och sedan ändå "konventera" de gamla också...

Visa signatur

Emmy Rossum Is The Goddess Of Music

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Azur
vad säger att dom kommer att släppa intel-baserade versioner av iBook eller PowerBook? jag tycker i sådanafall att det är väldigt konstigt att pressentera en ny laptop med nytt namn å allt med intel CPU och sedan ändå "konventera" de gamla också...

Ummm... De *har* släppt en intel Powerbook - MacBook Pro, det är inte en "ny" produkt i deras sortiment som ett tillägg till de andra, utan en ersättare till en modell som redan finns. De gamla kommer att sänkas, men inom sinom tid. Det vore ju att bita sig själv i foten att sänka priserna redan första dagen, då lär de ju inte få så många beställningar på den nya.

Permalänk
Medlem

Om som det sades på Keynote:n så ska ju alla Mac:ar byta till Intel-kretsar inom detta året, detta är första steget bara, deiBooks och PowerBokks som fortfarande säljs kommer ju försvinna inom detta året, så har jag fattat det.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

Om man har MS Office för en Mac, går det att skicka eventuella Word samt Powerpoint filer till någon annan dator med Windows och öppna dem där?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ribban
Om man har MS Office för en Mac, går det att skicka eventuella Word samt Powerpoint filer till någon annan dator med Windows och öppna dem där?

Ja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ribban
Om man har MS Office för en Mac, går det att skicka eventuella Word samt Powerpoint filer till någon annan dator med Windows och öppna dem där?

MS office är väldigt buggigt i Mac datorer (min upplevele) oppen office funkar fint, dock så funkar ju inte Powerpoint.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

Jag tycke också Office var buggigt tills den senaste SP. Nu fungerar det hur bra som helst.

Visa signatur

MacBook Pro 15"
Medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare. För att gå med, lägg till detta i din signatur. Apple har kultur och stil.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
MS office är väldigt buggigt i Mac datorer (min upplevele) oppen office funkar fint, dock så funkar ju inte Powerpoint.

Jag är iofs ingen hårdkärneanvändare av Office, men 2004 tycker jag funkar riktigt bra. Powerpoint tycker jag är kasst hur bra det än blir.

Permalänk
Medlem

Känner mig väldigt sugen på att införskaffa mig en Powerbook 17" om några månader, då priset förhoppningsvis gått ner mer. I FAQet skrevs det att den absolut inte rekommenderades och att det var en gigantisk koloss... Men det är väl inte mer gigantisk än andra 17" datorer? Visst det kommer väl att komma någon ny ersättningsmodell men den lär ju vara svindyr antagligen Finns det några andra nackdelar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ribban
Känner mig väldigt sugen på att införskaffa mig en Powerbook 17" om några månader, då priset förhoppningsvis gått ner mer. I FAQet skrevs det att den absolut inte rekommenderades och att det var en gigantisk koloss... Men det är väl inte mer gigantisk än andra 17" datorer? Visst det kommer väl att komma någon ny ersättningsmodell men den lär ju vara svindyr antagligen Finns det några andra nackdelar?

Det han troligtvis menar är: varför köpa en stor tungdator som ändå är mycket mycket sämre än en macbook?

Permalänk
Medlem

Okej, tack för alla svar angående kompatiblitets frågan! Nu blir det nog en Mac iaf senare i år

Visa signatur

 MacBook Air 11" | TypeMatrix

Permalänk
Medlem

iBook 14" går i 1.42GHz, dvs inte 1.33GHz som iBook 12".

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem

Vårt lokala nätverk här hemma består av ett antal Windows datorer, varav en är en dedikerad router. Skrivaren är kopplad direkt till en annan dator. Kommer det att gå att komma åt printern med en mac?

Hur funkar kompatibiliteten mellan mac och windows allmänt? Kan man gå in på varandras datorer och så vidare om de är i samma nätverk?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ribban
Vårt lokala nätverk här hemma består av ett antal Windows datorer, varav en är en dedikerad router. Skrivaren är kopplad direkt till en annan dator. Kommer det att gå att komma åt printern med en mac?

Hur funkar kompatibiliteten mellan mac och windows allmänt? Kan man gå in på varandras datorer och så vidare om de är i samma nätverk?

Du kommer åt skrivaren ja. Bara dela ut den i Windows på den datorn som har den.

"Hur funkar kompatibiliteten mellan mac och windows allmänt?"
Du menar hur kompatibel OS X är med Windows? För Macintosh är en produkt. Den kan väldigt okompatibel då den inte kan installera windows.

OS X däremot har inga problem att snacka med Windows. De enda begränsningarna du egentligen kommer finna är i Windows.

Permalänk
Medlem

Ah okej tack så mycket. Men vad kan man räkna med att få eventuella kompatibilitetsproblem för Windows del? Kan det komma att bli problem med att ha ett "heterogent" nätverk som använder netbios?

Permalänk
Medlem

Hej!

Fick erbjudande om att köpa en dator genom jobbet, kul tänkte jag och sitter nu och funderar på en Powerbook 15"....

Läste tidigare i tråden att MacBook Pro är på G nu....

Då är frågan, blir man tokblåst om man beställer en G4 1.67, 512mb/80gb/15" nu och får den i april? Får efter alla avdrag betala runt 11-12kkr för den...

Vad kostar extra minne till en sådan, antar att man kommer behöva 1Gb rätt snart....

Tacksam för snabba svar!

Edit: Finns det några program liknande DC till Mac, eller kanske till och med macversion av DC?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaken1
Edit: Finns det några program liknande DC till Mac, eller kanske till och med macversion av DC?

ShakesPeer

edit: snabbt nog?

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

Snabbt nog!!!

Tackar för svaret! Börjar luta mot en Mac igen=) Det var länge sen senast men man glömmer aldrig sin första dator, Macintosh LC gissningsvis av 1991/1992 års modell=)

Permalänk
Medlem

Om man inte är ute efter en värstingdator borde man väll kunna sattsa på en ibook g4 redan nu eller? Det jag kommer använda den till är internet, arbete (typ offiice), en del bildbehandling och lite spel (bf2)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Om man inte är ute efter en värstingdator borde man väll kunna sattsa på en ibook g4 redan nu eller? Det jag kommer använda den till är internet, arbete (typ offiice), en del bildbehandling och lite spel (bf2)

Battlefield 2 på en ibook kan du nog glömma!

Visa signatur

MacBook Pro: 2.0GHz Intel Core Duo / ATI x1600 256MB / 1x1GB 667 DDR2 / 100GB SATA Drive@5400rpm

Permalänk

Verkar som om folket här får uppdatera FAQ'n lite - nya MacBook Pro kommer ha snabbare prollar.

Visa signatur

iBook 12" G4 1,2 GHz 60 GB HDD 768 MB RAM Mac OS X 10.3

Permalänk

Idag har de tagit bort 15" Powerbooken från Applestore och på Tisdag är det ju Apple-event

Permalänk
Medlem

Hoppas att de släpper nåt vettigt idag

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Har någon benchat prestandan på någon Macbook Pro som har windows longhorn ("vista") installerat?

Det finns väl någon version av betorna som torrent vid det här laget?

Visa signatur

Moderkort: Asus x570 Crosshair VIII extreme
Grafikkort: Aorus 3090 WB
Processor: Rysen 5950X
Minne: 128 GB G.Skill Trident Z Neo DDR4-3600 C16

Permalänk
Hedersmedlem

Med tanke på att det är olagligt så tror jag inte att någon seriös sida skulle ge ut ett sånt test, om vista ens funkar på dem än (EFI-stöd).

Varför skulle man vilja köra det, dock?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

Tjenare.

Tänkte bara höra lite om huruvida det är ett långt språng från att gå från PC till Mac, Windows till OSX?
Har bara pillat endel i klasskompisens PowerBook G4, och man är ju inte direkt haj i det så snabbt

MacBook Pro ser ju väldigt inbjudande ut men är rätt mycket pengar att investera i

Vad ligger spekulationerna i, att det ska komma en variant på iBook från Apples sida också? Och isåfall, när kommer dessa dyka upp på marknaden ungefär (kvartalsvis, spekulationer mottages gärna )

Visa signatur

Det luktar enormt gott när man stryker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Victor C.
Tjenare.

Tänkte bara höra lite om huruvida det är ett långt språng från att gå från PC till Mac, Windows till OSX?
Har bara pillat endel i klasskompisens PowerBook G4, och man är ju inte direkt haj i det så snabbt

MacBook Pro ser ju väldigt inbjudande ut men är rätt mycket pengar att investera i

Vad ligger spekulationerna i, att det ska komma en variant på iBook från Apples sida också? Och isåfall, när kommer dessa dyka upp på marknaden ungefär (kvartalsvis, spekulationer mottages gärna )

Jaaaa du, jag gick från Mac OSX till PC för några år sedan (hade i princip aldrig rört en PC, och jag bytte ju inte helt, har både och), och så som det kändes för mig var det inga större bekymmer. Har man goda kunskaper och lite list så är det riktigt enkelt. Och stöter man på problem finns det ju alltid forum/google.

Jag personligen tror att en variant på iBook kan dyka upp redan den 1'a april. Annars Q3 skulle jag tro.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Jaaaa du, jag gick från Mac OSX till PC för några år sedan (hade i princip aldrig rört en PC, och jag bytte ju inte helt, har både och), och så som det kändes för mig var det inga större bekymmer. Har man goda kunskaper och lite list så är det riktigt enkelt. Och stöter man på problem finns det ju alltid forum/google.

Jag personligen tror att en variant på iBook kan dyka upp redan den 1'a april. Annars Q3 skulle jag tro.

Okej, har fnulat på det endel, men verkar inte vara några större problem, är som ett program antar jag, man lär sig efterhand?:)

Mjo, får hoppas på det, då blir der rätt aktuellt

Visa signatur

Det luktar enormt gott när man stryker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Victor C.
Okej, har fnulat på det endel, men verkar inte vara några större problem, är som ett program antar jag, man lär sig efterhand?:)

Mjo, får hoppas på det, då blir der rätt aktuellt

Ja, precis. Det är väl mest att snappa upp hur grunderna fungerar, sen lär man sig allt eftersom.

Jo, sitter och väntar själv på en iMac 20". Kommer på måndag hoppas jag!