Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dystopin
Klassisk musik, och då gärna i form av diverse pianostycken. Klassisk musik skärper koncentrationen samt inspirerar.

1. All musik inspirerar.
2. Håller inte med om att klassisk musik skärper koncentrationen, jag lyssnar på det också, har mycket av Beethoven som jag kör, jag blir lika insvept i det som jag blir i annan musik.

Visa signatur

"90% av att vara smart är att veta sina begränsningar. De återstående 10 procenten är att veta att man måste gå utanför dessa begränsningar."
Hjälp till att öka kunskapen.
FirefoxMyths

Permalänk
Medlem

In flames, in thy dreams, dark tranquillity, arch enemy, at the gates, amon amarth samt enslavement of beauty.

Permalänk
Medlem

w00t! Musik!? Kaffe FTW

Visa signatur

GCS/GE/GCM d-- s--: a? C+++ UBL+++ P+>++++ L+++(++) E--- W+++ N-(+) o-- w--- O- M++(-) V-- PS PE+++ Y+ PGP- t--- 5-- X-- R- tv- b++ DI++++ D---- G e* h r%(++) y?

Permalänk

Chip.

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Medlem

Lyssnar inte på något speciellt, men lyssnar mycket på Machinae Supremacy.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wishie
Lyssnar inte på något speciellt, men lyssnar mycket på Machinae Supremacy.

Du är en bra människa

Visa signatur

"90% av att vara smart är att veta sina begränsningar. De återstående 10 procenten är att veta att man måste gå utanför dessa begränsningar."
Hjälp till att öka kunskapen.
FirefoxMyths

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RikkiAnderzoni
Du är en bra människa

Du med

Permalänk
Glömsk

Brukar slå på någon jazzradio och låta den stå på låg volym. Bra för fokus.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

The Pogues, på låg volym. Ingen dunka-dunka, eller skrika-skrika här inte.

Permalänk
Inaktiv

Själv vill jag inte tänka på vad jag ska lyssna på, så som standard lägger jag in all min musik i playlisten. Irriterande saker (inte-musik) försvinner när jag stöter på det (och orkar bry mig). I skrivande stund så är playlisten en bit över två veckor lång så det är nog lite av allt möjligt där. Förutom möjligen Peaches.

Permalänk
Medlem

Allt funkar att koda till. Jag blir inspirerad av det mesta. Nu är det en ganska varierande blandning. Brukar ha musiken på ganska låg volym. Det finns inget bättre än att ligga i sängen och koda, med sin favoritmusik i bakgrunden, aaah!

Här är en liten lista över det jag lyssnar på för tillfället, om nu intresseklubben är här och antecknar:
Katatonia, I Love You But I've Chosen Darkness, Aloha, Ambeon, Ayeron, VAST, Stereolab, Lo-Fi-Fnk, Handsomeboy Technique, The Avalanches, The Shortwave Set, Love Is All, El Perro Del Mar, I'm From Barcelona, Felix Da Housecat, Machinae Supremacy, The Tiny, Ben Morris, The Chalets, Outkast, The Happies, Ladytron, Bell Orchestre, duo505, Rosin Murphy, Client, The Pipettes, Slagsmålsklubben, Mylo, Lucknow Pact, Maxïmo Park, Hot Hot Heat, Soulwax, Zombina & The Skeletones, Schoolyard Heroes, Flyleaf, The Go! Team, 65daysofstatic, My Bloody Valentine, Naio Ssaion, Clap Your Hands Say Yeah!, Hurricane #1,Timo Räisänen, David Bowie, Neil Young.

Permalänk

12. Alizee - [J'ai pas vingt ans (Incl. Benn] J'ai pas vingt ans (Sfaction C [5:50]

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Hedersmedlem

Allt möjligt, på hög volym i lurarna.

Mest blir det väl Techno/Trance, J-Pop (mestadels soundtracks från diverse anime), Punk och Skatepunk tror jag.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Allt möjligt, på hög volym i lurarna.

Mest blir det väl Techno/Trance, J-Pop (mestadels soundtracks från diverse anime), Punk och Skatepunk tror jag.

J-Pop fts Börja lyssna på J-Rock!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NemroD
J-Pop fts Börja lyssna på J-Rock!

Hahah.
J-Rock och J-HipHop är lite väl knarkat för min smak.

Men att bränna igång Annani Issho Dattanoni av See Saw (första outrot till Gundam SEED) och koda är förjävla nice. Eller valfri låt av Angela är också fint.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Eels, det är the shit när man kodar.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

oftast en blandning mellan vad som är på tv och Noise

Permalänk
Medlem

slipknot
korn
system of a down
static-x
killswitch engage
perkele
eating pebble
The Alkaline Trio
...and so on

Permalänk
Medlem

hårdrock både gammalt o nytt

annars så det jag lyssnar allra med på är nine inch nails, därefter kommer marilyn manson

Permalänk
Medlem

Entombed och Slayer...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RikkiAnderzoni
1. All musik inspirerar.

Det är väl en högst individuell åsikt. Personligen anser jag att det finns grader gällande musikens inspiration, varav just klassisk musik (och främst då i mitt fall klassiska pianostycken) inspirerar otroligt mycket mer än exempelvis Iron Maiden, Dr. Bombay eller Darin.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RikkiAnderzoni
2. Håller inte med om att klassisk musik skärper koncentrationen, jag lyssnar på det också, har mycket av Beethoven som jag kör, jag blir lika insvept i det som jag blir i annan musik.

Jag antar att du inte hört talas om "Mozarteffekten"? Och då syftar jag inte på den populärvetenskapliga misstolkningen om att Mozarts musik skulle höja ens intelligens (som för övrigt bland annat dementeras här). Nej, jag syftar på den studie från 1993 utförd av Rauscher samt Shaw som faktiskt visar att ens spatial förmåga (dvs. rumslig/tidslig slutledningsförmåga - dvs. just den förmågan man använder sig av vid lösning av problem på flera steg, dvs. programmering.) ökar under en kort tid efter att man har blivit utsatt för en viss sorts komplext uppbyggd musik (i studien användes då musik av Mozart, och främst då Mozarts sonat för två pianon i D-dur, som jag förstått det). Slutsats: Vid lösandet av problem som kräver flera steg (och där problem underlättas med att "tänka i bilder") som exempelvis matematik, programmering, schack och liknande så underlättar det om man lyssnar eller har nyligen lyssnat på Mozart (eller liknande musik).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Hahah.
J-Rock och J-HipHop är lite väl knarkat för min smak.

Men att bränna igång Annani Issho Dattanoni av See Saw (första outrot till Gundam SEED) och koda är förjävla nice. Eller valfri låt av Angela är också fint.

J-HipHop är värre än J-Pop, så långt kan jag hålla med Händer att jag råkar lyssna på lite J-Pop med ibland, men J-Rock är ju klart bäst, imo Och vadå knarkat? Om du snackar om visual kei-band liknande Dir en grey, så kan jag hålla med, men snackar vi typ HIGH and MIGHTY COLOR eller Miyavi måste jag protestera, trogen mina favoritband som jag är

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dystopin
Jag antar att du inte hört talas om "Mozarteffekten"? Och då syftar jag inte på den populärvetenskapliga misstolkningen om att Mozarts musik skulle höja ens intelligens (som för övrigt bland annat dementeras här). Nej, jag syftar på den studie från 1993 utförd av Rauscher samt Shaw som faktiskt visar att ens spatial förmåga (dvs. rumslig/tidslig slutledningsförmåga - dvs. just den förmågan man använder sig av vid lösning av problem på flera steg, dvs. programmering.) ökar under en kort tid efter att man har blivit utsatt för en viss sorts komplext uppbyggd musik (i studien användes då musik av Mozart, och främst då Mozarts sonat för två pianon i D-dur, som jag förstått det). Slutsats: Vid lösandet av problem som kräver flera steg (och där problem underlättas med att "tänka i bilder") som exempelvis matematik, programmering, schack och liknande så underlättar det om man lyssnar eller har nyligen lyssnat på Mozart (eller liknande musik).

Medans jag faktiskt har hört talas om det så är jag ytterst skeptisk till att det gör någon märkvärdig skillnad, tror inte det är mer än en sak som folk gärna vill tro är något så mycket större än vad det är, även om det gör en liten skillnad.

Visa signatur

"90% av att vara smart är att veta sina begränsningar. De återstående 10 procenten är att veta att man måste gå utanför dessa begränsningar."
Hjälp till att öka kunskapen.
FirefoxMyths

Permalänk
Medlem

Den enda musiken jag riktigt kan koncentrera mig till måste vara In Flames.

Permalänk
Medlem

Sophie Zelmani, Sahara Hotnights, Røyksopp, Moneybrother och samlings album från Hed Kandi är lite av det jag lyssnar på när jag kodar... men det blir gärna lugn musik, som jazz, som man nääästan kan glöma bort spelar, men bara nästan.

Visa signatur

"Sleep is one of those funny things about being a human being" - Marshall Brain
"Mike broke the hubble, Mike broke the hubble" - Mystery Science Theater 3000
"Det finns inget som kan kallas skrot!" säger Mulle Meck, "bara gamla saker som går att använda på nya sätt. Rulla ut och rulla på."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dystopin
Jag antar att du inte hört talas om "Mozarteffekten"? Och då syftar jag inte på den populärvetenskapliga misstolkningen om att Mozarts musik skulle höja ens intelligens (som för övrigt bland annat dementeras här). Nej, jag syftar på den studie från 1993 utförd av Rauscher samt Shaw som faktiskt visar att ens spatial förmåga (dvs. rumslig/tidslig slutledningsförmåga - dvs. just den förmågan man använder sig av vid lösning av problem på flera steg, dvs. programmering.) ökar under en kort tid efter att man har blivit utsatt för en viss sorts komplext uppbyggd musik (i studien användes då musik av Mozart, och främst då Mozarts sonat för två pianon i D-dur, som jag förstått det). Slutsats: Vid lösandet av problem som kräver flera steg (och där problem underlättas med att "tänka i bilder") som exempelvis matematik, programmering, schack och liknande så underlättar det om man lyssnar eller har nyligen lyssnat på Mozart (eller liknande musik).

Å andra sidan är det ju en annan sak att lyssna på musiken samtidigt som man löser problem. Då känns det snarare som att effekten kan bli den motsatta. Detta skulle naturligtvis inte endast gälla Mozart, och är bara personliga spekulationer baserade på egna erfarenheter av att bakgrundsmusik ofta uppstår som ett hinder för min koncentrationsförmåga.

Permalänk

Techno/Trance är skönt att lyssna till. Annars är det skönt nät det är tyst.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM

Permalänk
Medlem

In Flames, Kittie, Opeth, Rammstein, Otep m.fl.

Skönt som fan om man blir sur för att IE krånglar med webbsidorna man skriver (vilket den alltid gör)

Visa signatur

What is your spaghetti policy around here?

Permalänk
Medlem